Kysymys VU+ Duo 4K SE juuttui aloitusnäyttöön (OpenVix)

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

Vibexi

Huoltovalikon jäsen
Laitteisto
VU+ DUO 4K SE
Terve.

VU+ Duo 4K SE jumahti aloitusnäyttöön. Koneen pikkunäytössä lukee "OpenVix" jonkun aikaa ja sitten katoaa. Ei tule näkyviin mahdollisuutta koettaa flashata uudestaan. Kokeilin bootata "rescue modeen" laittamalla pienen tikun (2Gt, fat32 + image) takana olevaan USB-porttiin virrattomana ja pitämällä pohjassa etukannen "power"-nappulaa ja laittamalla sähköt päälle. Ei apua. Laite ei ehkä boottaa siihen vaiheeseen että tarkistaisi tikun tilan. Valitettavasti entinen 4Gt tikku, millä aikoinaan flashasin openvixiin, on kadonnut joten en ole varma nirpisteleekkö laite muita tikkuja, olen kokeillut muitakin. Laitteen takana oleva kiintolevy näyttää olevan kuollut. Kytkin sen USB-adapteriin mutta tietokone ei havaitse kiintolevyä. Laitteen omasta kiintolevystä kuuluu USB-adapteriin kytkettynä jaksottainen "tsirp-ääni" kuten kuolleesta kiintolevystä. Irrotin vanhasta läppäristä toimivan vanhan SSD-levyn (ehkä pari Gt) ja laitoin sen VU+ purkkiin - ko. VU+ purkki ei tunnistanut levyä. Ei siis tehnyt mitään eri tavalla. VU+ -purkin webbiliittymä ei toimi, se tuskin lähtee käyntiin - digiboxin sisäinen linuxkaan tuskin käynnistyy - en tiedä. Vanhan läppärin SSD levy toimii normaalisti USB-adapterilla.
Avasin laitteen katsoakseni jos siellä on pullistuneita kondensaattoreita mutta levyllä en nähnyt ainoatakaan alumiinielkoa...
Se, mistä vähän syytän itseäni on että menin painamaan "viimeisinä tekemisinäni" webbiliitymästä jotakin plug-in:ien "päivitä kaikki" nappia mutta tuon ei mielestäni pitäisi aiheuttaa tuommoista... Sattumaa?

Onko tietäjillä ideoita onko laite pysyvästi kuollut? Voinko yrittää jotakin mitä en ole vielä osannut? Laite on kyllä ollut olemassa jo vuosia, olisiko tullut ikänsä päähän?
 

tomppaa

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Ylöjärvi
Laitteisto
GigaBlue UHD UE 4K
Gigablue Quad HD 2 kpl
Gigablue Quad HD PLUS
Octagon sf4008
Openatv 7.6
Suomenkielinen
Käännös
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 
Upvote 0

Parta45

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Akaa, Viiala
Laitteisto
Vu+ Duo2 HD, image: OpenVIX 6.6.013 DVB T/T2, Vu+DUO 4K SE, image: OpenVIX 6.6.013, Panasonic TX-40DX600E 40" 4K Ultra HD LED-TV, Panasonic DVD Recorder, DMR-EX95VEGS Saksan malli, ASUS 4G-AC86U DUAL 600M LTE Advanced AC2600 Dual Band Wireless Router+USB, Aser Nitro N50-650 i5-13/16/1024/4060/Win11
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 
Upvote 0
Takaisin
Ylös