Canal Digital lautasen suuntausongelmia Kilossa

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

mjtannin

Huoltovalikon jäsen
Canal Digital lautasen suuntausongelmia Kilossa

Kyselinkin tätä jo DVD plazassa, mutta pikaisella selailulla huomasin, että apua voisi löytyä täältä paremmin.

Olen tuore Canal Digital sateliittipaketin omistaja ja skottina otin vain family paketin, jolla sai laitteet, muttei asennusta.. Ja hetihän tuosta asennuksesta tuli harmaita hiuksia, vaikka itseäni aikamoisena tee-se-itse miehenä pidänkin.

Kipaisin Biltemasta tuollaisen satelite beeperin ja sain sillä (toivottavasti tuon Thorrin) sateliitin metsästettyä hieman helpommin kuin tuolla CD:n comboboxilla, mutta silti boksi ilmoittaa signaalin vahvuudeksi vain 30%.

Miten tuo voi olla mahdollista? Lautasen edessä kun ei ole risun risua esteenä. Piuhoissa vika ei ole, koska saan täsmälleen saman signaalin toisellakin kaapelilla.

Voisiko vika olla tuossa lautasessa? Minulla kun on sellainen käsitys, että Thorrin pitäisi olla auringon suunnalla täällä Espoossa noin kello 14:20, ainakin jos tähän "Place satelite dish using sun or moon" -sivuun ( http://perso.numericable.fr/~gjullien/satellite.htm ) on uskomista, mutta tuo minun satelite beeper rupeaa huutamaan vasta, kun tuosta kello 14:20 auringon suunnasta on käännetty melkein 20 astetta itään.

Pitääkö tämä seuraava Canalin sivuilla oleva tieto tosiaan paikkansa?
"Viallinen antenni. Tarkista ettei lautasantenni ole vääntynyt, esim laittamalla lautasantenni kuvapuoli tasaista lattiaa vasten. Laitasantenni tulee maata tasaisesti, eli ei huomattavia rakoja."
Kyllä tuo minun lautanen on ainakin sen verran ööö soikio, että jos laitan sen kuvapuoli lattiaa vasten, niin ylä ja alareunaan jää varmaan viiden sentin rako.

Miten minun pitäisi asiassa edetä? Tietysti nyt ajattelin tuonne Canalin asiakaspalveluun jonottaa, mutta voinko esimerkiksi pyytää/vaatia ilmaista asennusta kaikesta tästä turhasta työstä, mitä olen tuon viallisen tuotteen takia joutunut tekemään? Vai pitäisikö minun kenties heittää hanskat tiskiin ja tilata paikalle asentaja ja voinko mahdollisesti vaatia canalilta tuon asentajan palkkion takaisin, jos vika on heidän lähettämissään laitteissa?
 

satdigi

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

mphumax

Vahvasti satelliittien vaikutuksen alaisena
Sijainti
Tampere
Laitteisto
Technomate nano 3T+Jaeger Vbox-II +1.8 m primefocus
Octagon sf4008 s2x
Triax TD-110 +moteck sg-2100A
Octagon sx88
DrHD F15
Mystique SaTiX-S2 Sky V2 USB
Epson EMP-TW600 Onkyo TX-SR309+ JBL scs178
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

mjtannin

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

msalmi1

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Turku
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

mjtannin

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

mjtannin

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

ege

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 
Takaisin
Ylös