Kysymys- ratkaistu Kirjanmerkkien nimeäminen

  • Viestiketjun aloittaja V12
  • Aloituspäivämäärä
Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

V12

Huoltovalikon jäsen
Asensin uuden boksin ilman sisäistä tallennusta. Tallennus menee NASille.

Kun tekee NASin hakemistosta symbolisia linkkejä/kirjanmerkkejä OpenVIXsiin, niin näiden kirjanmerkkien nimistä tulee aika pitkiä. Ne kun sisältävät tuon verkkopalvelimen koko hakemistopolun.

Voiko näiden kirjanmerkkien nimiä muuttaa helposti? Sehän onnistuisi, jos tekisi kaikille haluamilleen verkkohakemistoille pysyvän mountin fstabiin, mutta entä muuten?
 
Ratkaisu
Itse en juuri käytä varsinaisia kirjanmerkkejä kuin poikkeustapauksessa. Yleensä teen PuTTY:llä suoraan sopivia symbolisia linkkejä movie-kansioon. Noiden kautta pääsee sittten kätevästi suoraan haluttuu verkkolevyn kansioon tallenelistaa selatessa. Itsellä nuo kaikki vielä alkavat alaviivalla ( "_") jolloin ne aakkostuvat tallennelistan alkuun. Symbolisen linkin nimenhän voi itse keksiä. Ehkä tuon saman voi tehäd myös GUI:n kautta, mutta en ole jaksanut tutkia, kun tuo tuo riittää minulle.

Peukku symbolisille linkeille!

pmantynen

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Forssa
Laitteisto
Vu+ Duo (sat), Vu+ Solo2 (sat) + 2x Sundtek USB + Amiko Viper 4k Combo, lautaset: Gibertini 150 (polarmount), Gibertini 100 (diseqc-moottori)
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 
Upvote 0

tappari

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Vantaa
Laitteisto
Antenniverkko:
Duo 4K SE
Duo2
Uno 4K SE
Ultimo 4K
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 
Upvote 0

PeeHoo

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Espoo
Laitteisto
Vu+ Duo2 (1x tuplaS2, 1xtuplaT), Vu+ Ultimo (3xT), Nvidia Shield Pro 2019, Denon X3700H, 2 x Raspberry Pi, Asus RT-AC5300, Asus RT-AC68U (AiMesh), ZenWifi AC (AiMesh)
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 
Upvote 0
Ratkaisu
Takaisin
Ylös