Lumikki
Huoltovalikon jäsen
- Sijainti
- Länsi Kanta-Häme
- Laitteisto
- Vu+ SoloSE T2 OA 5.1
NUC5+ Kodi (18.8) Libre
RPi3B+ Kodi (19.4) Libre
Qnap NAS 412,431,1635
LG Oled 65" & LCD 40"
AV Yamaha RX-V375
Proson 5.1
Onko kellään muulla käynnyt niin kuin minulla että ostetussa mediaviihde DVD levyssä ei vain enää ole mitään tietoa eli dvd-asemat ja soittimet eivät löydä siitä mitään. Kyse ei siis ole siitä että olisi naarmuja vaan että media jotenkin vanhenee fyysisesti. Luulisi että ne kestää 100-vuotta, mutta taitaa yli 10-vuottakin olla joissain tapauksissa ongelma. Ehkä niissä on käytetty erillaisia pintamateriaaleja. Olen kyllä huomannut että joihinkin säilytyksessä, kuiva huoneenlämpö, oleviin levyihin tulee jotain pinta muutosta eli siihen tulee sellainen kalvo jonka saa kyllä pesemällä pois. "Hapettumista"?
Koska en halua menettää minun tuhansilla euroilla ostettua fyysistä mediakokoelmaa niin olen miettynyt miten sen varmistaisi. En oikein näe kovinkaan järkevänä sen kopiointi toiselle levylle. Kun ei tiedä kuinka kauan se toinen levy sitten kestää. Joten ehkä otan varmistukset ihan kiintolevylle. Minusta ei kai mikään laki sitä estä, että ei saisi varmistaa omaa ostamaansa mediaa, kunhan siinä ei ole mitään "vahvaa" suojausta. Eikä suurimmassa osassa ole, kuin jokin heppoinen, jos on ollenkaan.
Fyysinen kokoelma kattaa noin 700 elokuvaa ja 450 tv-sarja kautta.
Ehdotuksia millä ja miten asia kannattaisi tehdä?
Koska en halua menettää minun tuhansilla euroilla ostettua fyysistä mediakokoelmaa niin olen miettynyt miten sen varmistaisi. En oikein näe kovinkaan järkevänä sen kopiointi toiselle levylle. Kun ei tiedä kuinka kauan se toinen levy sitten kestää. Joten ehkä otan varmistukset ihan kiintolevylle. Minusta ei kai mikään laki sitä estä, että ei saisi varmistaa omaa ostamaansa mediaa, kunhan siinä ei ole mitään "vahvaa" suojausta. Eikä suurimmassa osassa ole, kuin jokin heppoinen, jos on ollenkaan.
Fyysinen kokoelma kattaa noin 700 elokuvaa ja 450 tv-sarja kautta.
Ehdotuksia millä ja miten asia kannattaisi tehdä?