IPTV xtream-editor.com (Xtream Codes) esittely

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

PeeHoo

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Espoo
Laitteisto
Vu+ Duo2 (1x tuplaS2, 1xtuplaT), Vu+ Ultimo (3xT), Nvidia Shield Pro 2019, Denon X3700H, 2 x Raspberry Pi, Asus RT-AC5300, Asus RT-AC68U (AiMesh), ZenWifi AC (AiMesh)
Tästä oli toisessa viestiketjussa puhetta ja koska olen itse tätä käyttänyt (mielestäni hinta/laatusuhde ok) niin kirjoitan pienen esittelyn.

Itse koin haasteellisena käsitellä iptv:n operaattorilta saatua m3u listaa käsin (vaikka tekstieditorilla) ja samalla en ollut tyytyväinen iptv-operaattorin epg-tarjoomaan. Tähän lähdin etsimään ratkaisua reilu vuosi sitten ja tällaisia palveluita löytyy mm: Online M3U playlist editor & Management Software | XEEV Playlist Editor, EPG for IPTV, EPG GUIDE: EPG for IPTV jne.

Xtreamin ideana on siis se, että iptv:tä näyttävään laitteeseen kuten tv, Nvidia Shield, E2 boksi, kännykkä yms ei syötetä sitä iptv tarjoajalta saatavaa m3u osoitetta ja epg addressia vaan nämä tiedot laitetaan tuonne Xtreamiin jossa sitten saat näkyviin kanavat maittain ja kaikilla niillä ryhmittelyillä miten ne tuolta iptv tarjoajalta tuleekin.

Xtream editorilla voi sitten halusi mukaan graafisella käyttöliittymällä siirrellä/disabloida/poistaa ryhmiä ja ryhmän sisällä olevia kanavia (esim. Finland on ryhmä ja sen alla on suomen kanavat). Esimerksi itse en halua nähdä vaihtoehtona Moldovan tv-kanavia vaikka ne siellä tarjoajalla ovatkin olemassa.

1609408675403.png

Xtream synccaa tietojaan iptv tarjoajalta eli kun siellä tulee uusia kanavia tai ryhmiä niin tulevat myös tähän editoriin näkyviin automaattisesti.

Toinen merkittävä seikka (ainakin itselle) on epg-tiedot. Xtream tarjoaa omia epg-tietojaan ja palvelussa on mahdollisuus liittää epg-tieto haluttuun kanavaan (jonka pitäisi tapahtua myös automaattisestikin (ei ole ikinä toiminut)) jonka itse teen käsin. Samalla järjestelmästä tulee myös piconi kanavalle jos sellainen siellä on. Xtream lisää myös pyynnöstä kanavien epg-tietoja jos niitä puuttuu.


Tämän lopputuloksena ollaan siis tilanteessa jossa:

Xtreami hakee m3u tiedot iptv tarjoajalta helpommin muokattavaksi ja täydennettäväksi Xtreamin epg ja picon datalla.
Playeriin syötetään (tuo ym. duunin seurauksena) syntyvä m3u ja epg url osoitteet jotka ovat siis xtreamilta tulevia.

Xtream ei siis tarjoa video tai tv-dataa - se on vain tapa käsitellä iptv-tarjoajalta tulevaa m3u soittolistaa fiksummalla ja helpommalla tavalla sekä tarjota siihen epg ja picon tieto.

En ole mitenkään varma onko tämä se paras tai edullisin vaihtoehto mutta tätä on tullut käytettyä nyt toistaiseksi kunnes löytyy jotain muuta.

edit: nuo linkit viestissä menevät ohjeisiin vaikka noissa lukeekin 7 päivän trialista jotain.
 

Tontze

Huoltovalikon jäsen
Laitteisto
Vu+ duo2 & OpenAtv 6.3
Nvidia shield 2017
Av Yamaha HTR-3065
Samsung UE55F8005 / Sony 65” X89K 4K
Raspberry pi3B+ Hifiberry DAC+ Sennheiser HD595
Raspberry pi3B+ iQaudio DAC+
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

xtomppax

Huoltovalikon jäsen
Laitteisto
arris vip
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

Tontze

Huoltovalikon jäsen
Laitteisto
Vu+ duo2 & OpenAtv 6.3
Nvidia shield 2017
Av Yamaha HTR-3065
Samsung UE55F8005 / Sony 65” X89K 4K
Raspberry pi3B+ Hifiberry DAC+ Sennheiser HD595
Raspberry pi3B+ iQaudio DAC+
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 
Takaisin
Ylös