Azbox miniMen uusi tuleminen(ko)?

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

Artsi_fin

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Tampere
Laitteisto
1999-2020 välisenä aikana oli käytössä 1,5m peili kääntömoottorilla 7 kerroksen katolla,koska pikku yksiössä ei ollut parveketta. Vuodesta 1997 eri merkkisiä virittimiä ollut käytössä kuten Nokia Mediamaster, turkkilainen Neta,Axbox miniMe, Nykyään Xtrend 8500 ja Formuler Z pro IPTV-käytössä.
Hankin tosiaan miniMen kaksi vuotta sitten Satshopista ja monia vuosia aikaisempaan Dreampoks-"helvettiin" vuosina 2004/2005, kärsivällisyyteni eli synkkyystilassa ennen kuin pääsin edes uppoutumaan ihan uuteen asiaan.
Turkkilainen Neta kun löi yksinkertaisuudellaan tuohon aikaan monimutkaisemmat vehkeet. Ehdoton ykkönen mielestäni tuolta ajalta.
Välissä toki oli Golden Interstar, Faval Mercury perusvirittimissä.
Kunnes toissavuonna.
Ensisijaisesti 4:2:2 feedit ja blind scan-toiminta olivat yllykkeenä miniMen hankkimiseen. Muut Linux-pohjaiset jutut olivat minulle ummikkona "hepreaa". Nälkä kasvaa syödessä mutten päässyt etenemään kun ohjeet olivat ulkomaisilla sivustoilla lähinnä muille Azboxhd-sarjan bokseille.
MiniMeen ei tarvittu mm. az-uppeja, openXcaseja. (Tajusin tosi myöhään)

TSmedian kautta TSpanel ajoi saman asian DCC:n kautta.
OpenRSI:n tuki valitettavasti loppui Azbokseille viime vuoden vaihteessa. Kokeilin sen jälkeen Persian empireä ja OpenSpa;ta. Boksi kaatui lukuisat kerrat kun sen flash muisti täyttyi tavarasta. Nyt olen vasta tajunnut, että tikkua voikin aktivoida laitteen oman 256Mb flash-muistin jatkeeksi. Aikaisemmin olen käyttänyt ulkoista asemaa asetuksiin vain kaatumisen varalta. TSmedia IPTVmassoineen kun vie tilaa entistä enemmän.
Uusimmat OpenATV-päivitykset 4.2 tältä kuulta ovat menneet kohti vakaampaa. Boksi kestää nykyään jopa online-päivityksen., Blind scan haku on entistä tarkempaa.

Ehkä tällä laitteella on vielä tulevaisuutta.

Äskettäin bongaamani HDMU:n laitoin boot 1:lle, muttei toimi oikein DCC:llä (herjaa ettei telnet toimi).

Puolen vuoden ajan kun tyydyin "laiskanlinnaani" Spiderboks HDkuussataseen (heräteosto). Siinä kun on niin kätsy IPTV-toiminta neljään eri listahakuun. Simppeli, mukava, nopea, boksi, vaikkei e2-tyyliin .
MiniMeen verrattuna kun se on ns perusboksina nopea.

Sen jälkeen tuntui työläältä palata E2-boksiin, vaikka tietääkin muut lisämahdollisuudet.
Tuttu Linux-nörtti oli kyläilemässä, mutta sat-puolen jutut meni sille yli hilseen.
Edelleenkin on hakusessa , mikä tälle laitteelle on toimivinta.
Dreambokseille ja VU+lla kun nuo softat ovat etupäässä ohjelmapakettien hallinnassa.

(Onko unsupportedCAs sama kuin UCAs? Spiderissa kun on tuo UCAs-osio erikseen.)

Vuosien takaiseen olen huomannut. Yli puolet satfeedien määrästä näyttää olevan salattuja entiseen verrattuna. Murto-osa aikaisemmin.
 
Takaisin
Ylös