Ylimääräinen "TV-lupa" digiboxeille ...

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi
Ylimääräinen "TV-lupa" digiboxeille ...

Joo..

Teoston ahneus on täysin käsittämätöntä. Maaliskuun alusta astuu voimaan ylimääräinen pysyvä "lisämaksu" digisovittimille. Maksu ei ole suuren suuri, 15€, mutta se on alku jatkuville maksuille. Ja nimenomaan heikosti perustelulle maksuille. Jatkossa tulemme sitten varmasti näkemään näitä "Teosto" maksuja mitä ihmeellisimpien laitteitten yhteydessä.
Suomessa on jo nyt maailman korkeimmat tekijänoikeusmaksut suhteutettuna asukaslukuun (kokonaissumma/asukasluku). Ja samanlainen maksuhan on tulossa tietokoneille, sitten varmaan kännyköille jne.
Tämä on melkoisen kummallinen juttu; käsittääkseni YLE ja muut toimijat maksavat jokaisesta lähettämästään tekijänoikeuslain mukaisesta tuotteesta jo valmiiksi. Nyt samaa maksua alkavat maksaa myöskin kuulijat, riippumatta kuuntelevatko tai katsovatko he lähetettyä ohjelmaa..

Olen tasan valmis maksamaan tekijälle palkkion työstään samoin olen valmis maksamaan kohtuullisen korvauksen firmalle joka tekee tallentteen ja olen vielä valmis maksamaan jotain jakelijallekin. Mutta nyt on jo kyseessä puhdas rosvous. Ajatellaanpa asiaa näin: Talletat YLEn lähettämän elokuvan digiboxin kautta kiintolevylle ja poltat sen sitten mikrossasi DVD:lle.
Nythän ensin YLE maksaa, (=sinä maksat TV-lupa), sitten maksat sinä digiboxistasi, tyhjästä mediasta (DVD) ja lopuksi tietokoneestasi ja varmasti vielä laitteesta jolla katsot sitä DVD:ta.. ja muuten maksat vaikket katsoisi, tallentaisi koko ohjelmaa...
Ei paljon tarvitse ihmetellä levy/tuotanto-yhtiöiden maksamia palkkoja, omistamia palatseja, mustia limusiineja jne...
Ja olematta lainkaan kateellinen, en kyllä ymmärrä mitä niin ihmeellistä joku Britney Spears, Madonna, Jane Jackson, Celine Dion jne. ovat tehneet ansaitsemiensa rahojen eteen .no jaa, Hector kai aikoinaan lauloi; .. "toisilla vaan suurempi palkka on..." (Teosto rakas; tuosta lainauksesta (Lumi teki enkelin eteiseen) saa lähettää minulle kohtuuttoman laskun, osoite on tuolla sivussa).....
 

karha

Rekisteröimätön kävijä
Sijainti
Kokkola
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

pipox

Rekisteröimätön kävijä
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

JN

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

satdigi

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

JN

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 
Takaisin
Ylös