Viimein tyhmäkin tajusi jotain...

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

kallekoo

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Siuntio
Viimein tyhmäkin tajusi jotain...

Eli nyt kun pitkästä aikaa on tänään ollut mahdollisuus istua kotona ja seurata aurinkoa, joka sinänsä varmaan on vaimon mielestä kuullostanut kovinkin tyhmältä, olen huomannut että tulevan lautasen sijoituspaikkaan paistaa aurinko klo 11.30 lähtien aina tuonne klo 17.30 asti.

Kemppi.org sivujen satelliitti kalenterin mukaan aurinko on tasan etelässä noin klo 13.20. Mikäli olen ymmäsrtänyt GorbTrack ohjelman käytön vähänkään oikein niin syötettyäni Siuntion vastaanottopaikaksi, voin Sat Info välilehdeltä valita satelliitin ja kohta "Sun Pass" kertoo koska aurinko on valitsemani satelliitin kohdalla, onko näin?

Oletan olevani oikeassa, ja riemu nousi uusiin ennätyslukemiin kun huomasin voivani vastaanottaa positiot 30W ja siitä aina 64E asti. Tuo 30W on siinä ja siinä, kun menee ihan tasan talon seinän mukaan, mutta kingofsat kertoi noissa positioissa majailevan lähinnä venäjän kielisiä kanavia, joten ei niin haittaa.

Eli nyt viimein olen vakuuttunut moottorin hankinnasta, aiemmin en ollut ihan varma mitkä kaikki positiot olisi vastaanotettavissa.

Minkä kokoisella antennilla noita positioita nyt sitten kannattaisi ottaa vastaan? Katselin satmanin sivuilta että seinäkiinnike tuo asennusputken 50cm päähän seinästä, ja siihen moottori lisäksi, niin ollaan varmaan jossain 80cm tietämillä, eli tuollainen 110cm triax mahtuisi kääntymään täysin ottamatta seinään kiinni?

Kohta joku kuitenkin oikaisee ja kertoo että olen ymmärtänyt tuon ohjelman täysin väärin...

Vkeys

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi sivuston sisältöä.

Y

Huoltovalikon jäsen

kk

Huoltovalikon jäsen

kk

Huoltovalikon jäsen

Hexi

Huoltovalikon jäsen

mphumax

Vahvasti satelliittien vaikutuksen alaisena
Sijainti
Tampere
Laitteisto
Technomate nano 3T+Jaeger Vbox-II +1.8 m primefocus
Octagon sf4008 s2x
Triax TD-110 +moteck sg-2100A
AZBOX PREMIUM HD E2
DrHD F15
Mystique SaTiX-S2 Sky V2 USB
Epson EMP-TW600 Onkyo TX-SR309+ JBL scs178