maraarni
Huoltovalikon jäsen
- Laitteisto
- 2.4m Aerial, Invacom syötto&quad lnb, Titanium ASC1
95cm Nokia, Inverto Unicable II , DiSEqC 1.2 motor
DM 7080HD, Vu+ Solo4k
Tvheadend backend srv(OctopusNET 4xDVB-T2, 2x E290 DVB-T2, enigma2 source)
DVBLink for Dreambox
Master of all is Kodi
Tulipa sitten hankkittua musiikkipallien tilalle hieman parempi internetradio hoitamaan aamuherätyksiä.
Heräteostoshan tuo puoliksi oli. Tangetti nettiradiota haeskelin, mutta sitten törmäsin tarjoukseen Tivolin
Audion Neworks stereoradiosta. Mallihan on vanha ja tullut markkinoille 2008, mutta hinta on
ollut tälläiselle paketille erittäin järjetön luokkaa 600-800Eur. Huomasin kuitenkin, että Stokkan verkkokauppa myy tuota
parhaillaan 399 euron hintaan.
https://stockmann.com/webapp/wcs/st...aiutin/136813/11508/11465/11466?itemId=136814
Tuolla hintaa päässä syntyi myös järjetön päätös sitten vaihtaa Freecom tuohon värkkiin....
Eli tuollainen tuli sitten hankittua.
Laitteessa on myös FM radio, joten siltä puolelta joustava paketti tekemään aaamuherätyksiä.
Ja ei Tivolia turhaan ole kehuttu. Ääni on mehukas, kun tämän kokoisen kottaraispöntöistä puhutaan. Volyymiä riittää jopa hieman kovempaan taustamusikin kuuntelluunkin. Laitteeseen saa myös tarvittaessa CDn, subbarin ja liitäntä löytyy myös USB muistille.
Toimintoja voi ohjata mukan tulleella luottokorttikauko-ohjaimella.
Verkkoon laitteen saa ethernet kaapelilla tai 54G Wlanin kautta, mikä tukee yleisiä salauksia mm. WPA2.
Käyttöliittymä nyt ei ole ehkä kaikkin loogisin ja varsinkin suomeennokset ovat hieman sekavia.
Ulkonäön puolesta hain myös jotain hieman tyylikkämpää ja sen puolesta viimesitelty puukotelo näyttä todella hyvälle tänä muovin aikakaudella.
Yhteenvetona lyhyen kokeilun jälkeen
Hyvää:
- Äänen laatu
- Puukotelon tyylikäs ja minimalistinen ulkonäkö
- Liitännät ja laajennusmahdollisuudet
- Myös FM radio
- Torkku sekä herätys (2x), viikotoiminnoilla
- Stereo, kaiutin kummallekin yöpöydälle
- Verkkotoisto
Huonoa:
- Hinta 400Eur on kuitenkin aika kova
- Internetasemien lisäys tapahtuu Tivolin serverin kautta mihin uudet asemat ilmoitetaan.
Nopeampaa olisi saada itse asettaa asemat, esim laitteen internet sivun kautta (ref. Freecom)
- Kalvonäppäin kauko-ohjain ei kuullu edes 400 euron hintaluokkaan saatin 700 euron
- Laitteen näppäimmet ovat takana ja hankalia käyttää (toki taas tuo ulkonäkö). Laitteen päällä on virtanäppäin ja kiertyvä volyymisäätö
- Käyttöliittymän valikko voisi olla hieman jouhemapi ja eräiltä osin loogisempi
- Meidatuki välttämättä ei ole niin laaja kuin uusimmissa internetradioissa.
Heräteostoshan tuo puoliksi oli. Tangetti nettiradiota haeskelin, mutta sitten törmäsin tarjoukseen Tivolin
Audion Neworks stereoradiosta. Mallihan on vanha ja tullut markkinoille 2008, mutta hinta on
ollut tälläiselle paketille erittäin järjetön luokkaa 600-800Eur. Huomasin kuitenkin, että Stokkan verkkokauppa myy tuota
parhaillaan 399 euron hintaan.
https://stockmann.com/webapp/wcs/st...aiutin/136813/11508/11465/11466?itemId=136814
Tuolla hintaa päässä syntyi myös järjetön päätös sitten vaihtaa Freecom tuohon värkkiin....
Eli tuollainen tuli sitten hankittua.
Laitteessa on myös FM radio, joten siltä puolelta joustava paketti tekemään aaamuherätyksiä.
Ja ei Tivolia turhaan ole kehuttu. Ääni on mehukas, kun tämän kokoisen kottaraispöntöistä puhutaan. Volyymiä riittää jopa hieman kovempaan taustamusikin kuuntelluunkin. Laitteeseen saa myös tarvittaessa CDn, subbarin ja liitäntä löytyy myös USB muistille.
Toimintoja voi ohjata mukan tulleella luottokorttikauko-ohjaimella.
Verkkoon laitteen saa ethernet kaapelilla tai 54G Wlanin kautta, mikä tukee yleisiä salauksia mm. WPA2.
Käyttöliittymä nyt ei ole ehkä kaikkin loogisin ja varsinkin suomeennokset ovat hieman sekavia.
Ulkonäön puolesta hain myös jotain hieman tyylikkämpää ja sen puolesta viimesitelty puukotelo näyttä todella hyvälle tänä muovin aikakaudella.
Yhteenvetona lyhyen kokeilun jälkeen
Hyvää:
- Äänen laatu
- Puukotelon tyylikäs ja minimalistinen ulkonäkö
- Liitännät ja laajennusmahdollisuudet
- Myös FM radio
- Torkku sekä herätys (2x), viikotoiminnoilla
- Stereo, kaiutin kummallekin yöpöydälle
- Verkkotoisto
Huonoa:
- Hinta 400Eur on kuitenkin aika kova
- Internetasemien lisäys tapahtuu Tivolin serverin kautta mihin uudet asemat ilmoitetaan.
Nopeampaa olisi saada itse asettaa asemat, esim laitteen internet sivun kautta (ref. Freecom)
- Kalvonäppäin kauko-ohjain ei kuullu edes 400 euron hintaluokkaan saatin 700 euron
- Laitteen näppäimmet ovat takana ja hankalia käyttää (toki taas tuo ulkonäkö). Laitteen päällä on virtanäppäin ja kiertyvä volyymisäätö
- Käyttöliittymän valikko voisi olla hieman jouhemapi ja eräiltä osin loogisempi
- Meidatuki välttämättä ei ole niin laaja kuin uusimmissa internetradioissa.