Tietokone ja pelaaminen

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

Lumikki

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Länsi Kanta-Häme
Laitteisto
Vu+ SoloSE (2xT2) OA 5.1
NUC5+ Kodi (18.8) Libre
RPi3B+ Kodi (18.9) Libre
LG C9 65" & Sam. LCD 40"
AV Yamaha RX-V375
Proson 5.1
Tietokone ja pelaaminen

Olen tässä alkanut huomata että minun tietokoneeni alkaa olla jo niin vanha että
ei sillä enään uusimpia pelejä oikein pysty pelaamaan. Kun nyt aloin tutkia asiaa
ja harrastella tietokone asioita noin 5 vuoden tauon jälkeen, niin voi huomata että
tietokone tekniikka on mennyt eteenpäin niin paljon että minun nykyinen tietokone
on lähes kaikilta osilta "obsolite".

Mikä sinänsä on harmi koska muuten tämä tietokone one edelleen aivan käyttökelpoinen
ja ei siinä ole mitään vikaa. Ainahan voisi päivittää, mutta sitten voi huomata että ei edes
se onnistu, koska tekniikka on muuttunut niin paljon. Kaikki vain siksi että pystyisi
edelleen pelaamaan. Eikä PC:lle todellisuudessa ole mitään muuta vaihtoehtoa jos haluaa
pelata, koska monia pelejä ei edes tehdä konsoleille. Esimerkiksi online mmorpg.

Mikä on sitten ongelma?

Nykyinen tietokoneeni:

1. Näytönohjain Radeon 800XT (Ei jaksa enään uusimpia pelejä)
2. Käyttöjärjestelmä Windows 2000 Pro (Jotkut uudet pelit eivät suostu asentumaan)
3. Prosessori Pentium 4 3Ghz HT (Siinä ja siinä jaksaako se uusimmissa peleissä)
4. Kiintolevy 128GB (Alkaa selvästi hidastaa, jos muisti loppuu)
5. Muisti 2GB (päivitetty vuosi sitten 1GB:stä, kun se ei riittänyt peleille)

Mitä pitäisi välttämättä uusia ja mitä voi päivittää tai pitää. Tuota listaa kun katsoon, niin
joitain asioita voisi päivittää, mutta toisia ei yksinkertaisesti pysty. Tässä nuo ongelmat
kun on liian vanha tietokone.

Minun nykyinen emolevy, AGP-väylä, PATA-väylä, 775 kanta, 2 muisti SDRAM paikkaa, jne..
Markkinoilla käytössä nyt PCIe väylä, SATA II-väylä, 1366/1156,AM3 kannat, 4-6 muistipaikkaa DDR2/3.

Kuten tuosta huomaa niin 5:ssä vuodessa on jo täysin eri tekniikka käytössä. Joten kun tuota
näytönohjainta lähtee vaihtamaan, niin huomaa että samalla joutuu oikeastaan vaihtamaan KAIKKI
muutkin, koska tekniikka on mennyt eteenpäin niin paljon.

Herätän tässä keskustelua että onko pelit se joka määrää tietokoneiden todellisen kehityksen ja
tietokoneen uusimisen tarpeen.

PNP

Valvoja
Sijainti
Turku
Laitteisto
VU+ Ultimo 4K, Duo4k, Samsung 4k 65", AppleTV
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi sivuston sisältöä.