Tehdäänpä ihan itse ajantasaiset kanavalistat

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi
Tehdäänpä ihan itse ajantasaiset kanavalistat

Nyt kollega Vkeysin mainioiden satelliittiesittelyjen jälkeen otamme, ja teemme itse oman suosikkilistamme joka käsittää vain ne satelliitit joita juuri minun laitteistoni vastaanottaa. Homma on helppo ja hyvin opettavainen. Lisäksi vastaanottimemme ei sisällä turhaa dataa turhista satelliiteista.

1. Tarvikkeet:
- Vastaanotin (tässä Dreambox, voitaneen soveltaa myöskin muihin kunhan editori on sopiva)
- Dreamboxedit (siis ohjelma ja mieluusti tuore versio)
- Selain (esim. Firefox)
- Verkkoyhteys DB:n ja PC:n välillä
- PC

Seuraavaksi avaamme selaimella sivun www.satcodx.com. Valitsemme kieleksi International English (8859-1) .klikkaamalla ko. linkkiä. Nyt avautuvasta taulukosta valitsemme alueen jossa haluamme satelliitit ovat (koska satelliitteja todennäköisesti on useammalla alueella, valitsemme alueita yksitellen).
Esimerkiksi vaikka Hotbird 1,2,3,4,6 (13,9E). Valinnan jälkeen avautuu taulukko. Emme välitä koko taulukosta, vaan meitä kiinnostaa taulukon yläpuolella (vasemmalla) oleva linkki 0130.sdx. Klikkaamme sitä hiiren oikealla näppäimellä Valitsemme ”save link as” ja talletamme tiedoston PC:n levylle ihan omaan hakemistoon. Jatkamme samoin seuraavan satelliitin kanssa, kunnes kaikki halutut satelliitit on talletettu taulukoiksi PC:n levylle.
Suljemme selaimen ja käynnistämme Dreamboxeditin.
Valitsemme ”import” -> ”import SatcoDX files”
Avautuvasta ikkunasta valitsemme “Open SatcoDX files” ja valitsemme hakemiston johon selaimella talletimme nuo *.sdx tiedostot.. Valinnan jälkeen painamme ”Process” näppäintä.
Sitten painamme ”Add all checked services to the current Dreambox settings files”
Voila’ … meillä on ihan omatekoinen ja omaan tarkoitukseen tehty oma suosikkilista (suosikit toki täytyy vielä editoida) satellite.xml-tiedostoineen.
Seuraavaksi suljemme ”import” ikkunan”.
Sitten itse Dreamboxeditissa klikkaamme hiiren oikealla näppäimellä oikealla olevassa ikkunassa ”TV User Bouquets” tekstiä ja valitsemme ”Insert new bouquet”. Nimeämme uuden listan halumme mukaan. Klikkaamme sitä. Valitsemme haluamamme kanavat (joko kaikista satelliiteista kerralla, tai satelliitti kerrallan) ja ”raahaamme” ne hiirellä tyhjään ”TV User Bouquet details” ikkunaan. Voimme järjestellä kanavat tässä ikkunassa mieluiseen järjestykseen.
Kun kaikki suosikkilistat (bouquets) ovat valmiina, klikkaamme FTP-painiketta Dreamboxeditin yläpalkistossa. Täytämme FTP konfiguraation vaatimat tiedot ja painamme ”Send files to Dreambox”. Editori haluaa tallettaa luomuksemme ensin ja annamme sille luvan tehdä niin. Tämän jälkeen Dreamboxedit siirtää tiedostot Dreamboxiin.
Lopuksi painamme näppylää ”Reload settings on Dreambox”. Odottelemme kunnes editori kuittaa asian olevan valmis.
Ja sitten ei kun DB auki ja hämmästelemään ihka omatekoista itselle ihan itse tehtyä suosikki listaa ja omia ajantasaisia satelliittitiedostoja..

Päivitys tällaiseen tiedostoon on tavattoman helppoa, eikä kanavien hakua satelliiteista tarvita lainkaan.. Riittää kun hakee www.satcodx.com:ista päivittyneet *.sdx tiedostot ja importoi ne tuohon juuri tekemäämme listaan.

Raitsa

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Sijainti
Turku
Laitteisto
Nvidia Shield + Synology NAS DS218+ LG B6 OLED 55" + Genelec
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi sivuston sisältöä.

Raitsa

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Sijainti
Turku
Laitteisto

Raitsa

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Sijainti
Turku
Laitteisto