Taistelu Viasattia vastaan

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

Hemppa

Huoltovalikon jäsen
Taistelu Viasattia vastaan

"----- Original Message -----
From: "pasi viheraho" <pasi.viheraho@pp.inet.fi>
To: "kuluttajavirasto.fi" <posti@kuluttajavirasto.fi>; "ficora"
<cert@ficora.fi>
Sent: Saturday, October 30, 2004 2:48 PM
Subject: Tutkintapyyntö/Viasat


Viasat toimittaa televisio/radio kanavia mm.suomessa viestintäviraston
luvalla.
http://www.ytj.fi/Yrity2.asp?yavain=896936
televisio operaattoreilla on tiettyjä velvoitteita ja pyydänkin
tutkimaan,täyttyykö kaikki velvoitteet.

Omistamani SAGEM sa 21661564-8 sn 116010127886 pimeni kokonaan,kun viasat
ajoi uuden ohjelmiston 2.9.2004.
Nyt pyydän selvitystä siitä,miten saan tuon sateliitti virittemen taas
toimimaan.
Kuka vastaa virheellisestä ohjelmistosta ja sen uudelleen päivityksestä?
Miten saan virheellisen ohjelmiston toimittajan maksamaan tuosta minulle
aiheutuneet kulut?
Viasat on siis toimittanut virittimeen sellaisen virheellisen
ohjelmiston,jonka johdosta
tuolla virittimellä ei tee mitään.
Olen kysellyt VIASAT::lta toiminta malleja,mutta yhteenkään sähköpostiin ei
ole viasat vastannut.
Viasat siis toimittanut ohjelmiston,joka kaatoi sagemin,joka siis minun
omaisuuttani.
Kysymyshän on siitä,onko heillä oikeus kaataa ihmisten laitteita ja miten
saan heidät asentamaan siihen alkuperäisen softan.
Katson,että kyse on virheellisestä ohjelmistosta,ja siitä syntyneet vahingot
pitää viasatin korvata.
Tuolla virittimellä pystyi katselemaan ilmaisia digitaalikanvia
ennenpäivitystä,mutta ei pysty enää.



minulla on ollut pitkään ohjelma sopimus viasatin kanssa ja kun tuo sagem
himmeni,viasat ehdotti,että tekemään
2 vuoden sopimus giganttiin johon sitten kuuluu 1 eurolla viritin.
http://www.viasat.fi/ 02.09.2004 menin siis giganttiin.
uutta jatko sopimusta tehtäessä liittymään toimitettiin thomson viritin,joka
ei kuitenkaan toiminut.
Hoidin omalla kustannuksellani virittimen giganttiin ,jossa tilalle
annettiin nokian viritin.
samassa yhteydessä otettiin ohjelma kortti pois ja ilmoitettiin,että kanavat
näkyvät sen aikaa,kunnes viasat toimittaa uuden kortin.
sitten viasat ilmoitti että hakemaan kortti takaisin,siinä oli viasatin
asiakaspalvelu kuulema antanut virheellistä infoa.

menin jälleen omalla kustannuksellani hakemaan kortin ja sain nokialaisella
kuvan näkymään.
http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?tmf=6475&lmf=6507&mode=readdoc&id=7917
Minulle on tullut runsaasti kuluja,mistä voin niitä anoa?
Viasat ei vastaa posteihini eikä soittopyyntöihini.

"TAKUUKORJAUS JA KUSTANNUKSET

Kuka maksaa kulut tuotteen toimittamisesta korjattavaksi?
Lain mukaan myyjän pitää korjata virhe niin, ettei siitä aiheudu ostajalle
kustannuksia. Tämä koskee myös takuukorjauksia: takuunantaja vastaa kaikista
tavaran korjauksesta syntyneistä kustannuksista. Kustannuksiin luetaan mm.
tavaran korjattavaksi toimittamisesta ja palauttamisesta aiheutuneet kulut,
käytetyt varaosat ja korjaajan työ- ja matkakulut.

Pienet ja helposti liikuteltavat tavarat, kuten kellot ja kamerat, ostaja
voi tuoda korjattavaksi. Silloinkin hänelle pitää korvata matkakulut.
Takuuehdoissa voi olla ohjeet ostajalle, miten toimia käytännössä"


sitten viasat ilmoitti,että thomson laitetaankin powermill nimiseen firmaan
korjattavaksi ja nokiaa en saa,vaikka nettisivujen mukaan mainoksessa sen
saa.
no gigantti antoi olla nokian lainassa 17.10.2004 saakka,jolloin thomson
saapui powermill-nimisestä liikkeestä.

thomson ei vieläkään toiminut.
Nyt pyysin powermillä hakemaan virittimen ja tekemään jotain ja sieltä
tulikin samana päivänä auto sitä hakemaan ja toimittamaan sitä huoltoon.
sitten thomson taas saapui tavara taksilla ja ei vieläkään toiminut.
kaatuili toimi todella hitaasti kanavan vaihdot kesti joskus jopa 10 sec.

Petri Hilpi niminen henkilö viasatilta pyysi minua laittamaan thomson
paketissa heille helsinkiin.
sovimme,että laitan paketin periaatteella "vastaanottaja maksaa" ja vein
paketin postiin.
Postiin viasat oli kuitenkin ilmoittanut että he eivät postimaksua
maksa,vaan sain paketin takaisin 29.10.2004.
Vein thomsonin Giganttiin josta minulle annettiin se nokian viritin.Hilpi
vastusti sitä.
Hilpi /viasat lienee oli yrittänyt saada minulta kortin ja virittimen pois
ja sitten ilmoittaa,että viasat ei anna enää palvelua!
Tämähän on selkeästi sopimusehtojen vastaista.

Nyt ilmeisesti Viasat on laittanut korttini toimimattomaksi,kun en saa
rekisteröityä korttia ja viritintä.
Mielestäni tämä on sopimuksen vastaista.

28.10.2004 minulle saapui puhelu powermill oy:sta numerosta
+35895618614,jolloin minulle kerrottiin,että kaikissa thomson merkkisissä
laitteissa on vikoja.
kaatuilee jumittaa pitää nyppiä töpseliä irti.
lisäksi kertoi että olivat arvanneet toisella
takuukorjauskerralla,vaihtaessaan koko emolevyn,että ongelmat eivät katoa.

Olenhan valittanut vain aiheesta,eli siitä että kanavat eivät näy!
Pyydän viestintävirastoa tutkimaan onko viasat toiminut ficoran määräysten
mukaisesti tuon ohjelmisto asian suhteen.
Muutoin pyydän kuluttajavirastoa tutkimaan asiaa.
Kun nyt näyttää siltä,että viasat ei ota asioihin kantaa asia pitäisi saada
kuluttajavalituslautakunnan käsiteltäväksi,jotta aikanaan pääsen riitaasiana
asiaa oikeudessa puimaan.

viasat kortin numero: 01500*******
laitteen numero: ************
asiakasnumero; 92***

tiedot pitäisi pystyä muuttamaan numerosta 09-42498800.
automaatti kyselee tiedot ja lopuksi tulee virheilmoitus 23ID42 palvelussa
tapahtui virhe.
kaikki päivämäärät ei välttämättä ole aivan oikein,kun tämä asia on niin
sekaisa.
ja tätä se on kuulema kaikille;ihmiset eivät vaan jaksa valittaa.
esim. eräs ammatti jälleenmyyjä kertoi minulle että hänellä meni monta
tuntia hoitaessaan kanavia näkymään asiakkaalleen.


terv. Pasi Viheraho
Saaranlähteentie 1 d 14
15880 Hollola
puh:0400202552

Googlella nyt laadukasta Sinol ohjel-
mistoa hakusanalla "mrsinol" tai
http://personal.inet.fi/koti/pasi.viheraho/



--
terv. Pasi Viheraho
Saaranlähteentie 1 d 14
15880 Hollola
puh:0400202552

Googlella nyt laadukasta Sinol ohjel-
mistoa hakusanalla "mrsinol" tai
http://personal.inet.fi/koti/pasi.viheraho/"


löytyi "sfnet.harrastus.audio+video.satelliitti" uutisryhmästä
 

Raitsa

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Sijainti
Turku
Laitteisto
3 * Nvidia Shield + Synology NAS DS218+ LG 77CX6LA + Genelec + RasPi/rAudio + Adam T5V + T7V + T10S - ArcoLinux
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

effer

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

Charlie

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Espoo
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

rumaukko

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

sako

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

effer

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

pede

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Esbo
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

pede

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Esbo
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

Vkeys

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

Vkeys

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 
Takaisin
Ylös