Subwoofer galluppi

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

pipox

Rekisteröimätön kävijä
Hiljaista täällä kaiuttimet osastolla, joten tehdäänpä pieni galluppi. Monellako on itse tehty subbari kotiteatterissa? ts. kotelo tai vahvistin on itse veistelty eikä kaupan valmiita. Jonkin aikaa kuuntelin pientä 10" kaupan pöhisijää, joka oli musalla ok mutta hyytyi leffoilla täysin (Taisi olla Audio Pro merkki). Joutilaana nurkissa pyöri 15" Cerwin Wegan elementti joten sille vaan reilu 80L refleksi kotelo ja liikuttelusta yrittää vastata itse värkkäilty n 2x200 w vahvistin monoksi sillattuna. Nyt riittää jyrinää leffoilla ja toisto alkaa melkein nollasta, mutta subbari ei oikein jaksa loistaa musiikilla. Hitaalla rock & blues yms musiikilla kyllä jyrähtää sydämmenpohjasta mutta nopeassa beatissa jää jälkeen selvästi. Joko tehoton vahvari tai liian iso elementti. Ehken 2x12" seuraavaksi . Naapurit ainakin tykkää.
Kokeilin nyt aktiivijakosuotimen subfiltteriä, eli suodattaa taajuudet alle 20 hz, ylimääräiset jyrinät hävisi kokonaan. Noissa kaupan paketeissa on aina ollu vähän köykäset säädöt vrt. erilliseen aktiivijakariin. (yli ja alipäästö, portaaton vaiheenkääntö, tasot, subsonic suodin, ja parametrikorjain)
 

Mixu

Valvoja
Sijainti
Turku
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

pipox

Rekisteröimätön kävijä
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

JoeBlack

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

Garlo

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

pipox

Rekisteröimätön kävijä
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

Raitsa

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Sijainti
Turku
Laitteisto
3 * Nvidia Shield + Synology NAS DS218+ LG 77CX6LA + Genelec + RasPi/rAudio + Adam T5V + T7V + T10S - ArcoLinux
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

effer

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 
Takaisin
Ylös