Kysymys- ratkaistu Samba (CIFS) mount 2017

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

hoodman

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Vaasan talousalue
Laitteisto
Vu+ Duo2, Onkyo TX-NR626, Panasonic TX-58EX700
Pitkän hakemisen hakemisen jälkeen rohkenin avata tämän aiheen josta on kirjoiteltu jo vuosia. Jos saadaan hyvä lopputulos, niin @PeeHoo voi kopioida tämä tuonne FAQ:iin.
Kehtaisiko joku kirjoitella tähän sellaisen yleispätevän ohjeen samba-jaon tekemiseen? Lisään sen sitten tuohon alkuun...
CIFS ountin teko-ohjeita löytyy tältäkin sivustolta ja myös muualta. Nyky imageissa kumminkin jokin näyttäisi muuttuneen ja vanhat ohjeet ei pelitä. Mm. alla @tappari on lisäillyt jotain parametrejä.
Cifs eli sambamountilla lisäksi vanhemmat Buffalo LinkStation ja D-Link DNS-323.
Kaikki pelittää, mutta noilla vanhemmilla cifs-nasseilla olen joutunut uusilla sambaversioilla lisäämään mount managerin Mount options riville defaultin
rw,utf8 jälkeen pilkun ja sec=ntlm.
Tämä nyt on vain minun mielipiteeni, mutta mieluummin ensisijaiseksi tallennuslaitteeksi joku suoraan boksiin kytketty levy kuin nasse.
Itsellä on Linkstation Pro LS-V2.0TL-EU jossa ei ole nfs -tukea. Haluaisin siirrellä tiettyja tallennuksia Nassikalle. Olen kokeillut liittää NAS:in VIX:n mount managerin kautta sekä Autofs ja FSTAB:n avulla.
Kun ei toimi, niin olen myös yrittänyt mountata käsin komentoriviltä mount -komennolla . tuloksena "access denied" tai vast. virheilmoitus. NAS:n jako on salasanasuojattu sielä on "vuduo2" -käyttäjällä oma salasana.

Laite Vu- Duo2 ja image VIX 5.1.002 - laitteet liitetty yhdistetty kiinteällä 1Gbit verkolla.