Laite-esittely Revez QDROID Android 4.4.2 Smart TV Box

• Viestiketjun aloittaja PNP
  • Aloituspäivämäärä
Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

PNP

Valvoja
Sijainti
Turku
Laitteisto
VU+ Ultimo 4K, Duo4k, Samsung 4k 65", AppleTV
Tällainen pikku boksi tällä kertaa esittelyssä.
Kyseessä on Android 4.4.2 järjestelmällä varustettu boksi johon valmistaja on tehnyt kaukosäätimellä toimivan käyttöliittymän. Laitteessa ei ole googlen palveluita, mutta vaihtoehtoisista kaupoista saa melkein kaikki toimimaan, myös manuaalinen apk asennus tietty toimii.
Laitetta pyörittää ARM Cortex-A5 neliydin prosessori, 1.5GHz nopudella, jossa riittää kyllä tehoa vaikka peleihin.
Muistia löytyy 1Gb DDR3 ja tallennustilaa on 4Gb mutta microsd kortilla saa maksimissaan 32Gb lisää.
Liitäntöinä ulkomaailmaan on ethernet ja wifi, myös kaksi USB paikkaa löytyy.
48-thickbox_default.jpg
revez-qdroid_01.jpg
2015-05-16 12.16.29.jpg
Kuvasta pystyy hahmottamaan hieman boksin kokoa, kyljestä törröttää normikokoinen USB tikku ja etummaisessa USB:ssa logitechin vastaanotin.

2015-05-16 12.16.20.jpg
Kaukosäädin on ainakin omaan käteen juuri sopiva ja helppo käyttää, näppäimet toimivat hyvin.

Kaukosäätimen lisäksi kannattaa hankkia näppis hiiri yhdistelmä, koska kaikki ohjelmat eivät toimi kaukosäätimellä, esimerkiksi angry birdsiä on aika vaikea pelata ilman hiirtä. Myös tekstin syöttö helpottuu huomattavasti.

Laite on täysin äänetön, eli ei sisällä tuuletinta, mikä lienee normaalia näissä laitteissa.

Seuraavana muutama kuva käyttöliittymästä.

2015-05-16 12.16.50.jpg
2015-05-16 12.17.07.jpg
2015-05-16 12.18.03.jpg

Viimeisen kuvan "More Settings" painikkeesta saa normaalin androidin asetusikkunan, sieltä tosin ei ole mahdollista lisätä googlen tiliä joka on suurin puute.

Ohjelmista itsellä on käytössä Netflix, HBO Nordic ja Booxtv, sekä Kodi.
Netflix toimii suoraan kunhan sen saa jostain asennettua, eli oletuksena ei tule mitään kauppaa vaan sellainen pitää itse hankkia tai ladata apk:t jostain.
HBO Nordic vaatii toimiakseen googlen play servicen, onneksi sen saa vaikkapa täältä ja toimiikin vielä, APKMirror - #APKPLZ #SOONBACKANSWER
Kaikkea mitä tuolta saa, ei pysty käyttämään revezin kanssa, mm. gmail ei toimi eikä play kauppa, myöskään Chrome toimii vain ilman kirjautumista, eli ei suosikkien synkronointia yms.
Tämän sivuston avulla saa play kaupasta ladattua apk:t vaikkapa usb tikulle, APK Downloader [Latest] Download Directly | Chrome Extension v3 (Evozi Official)
Itse olen käyttänyt myös Copy.com tiliä asennuksiin, lataa vain copy apk:n ja asentaa, jonka jälkeen ohjelmat voi asentaa sieltä kautta, tietty myös dropbox toimii tuohon.
HBO:ssa myös kuva nykii aluksi jonkin aikaa, mutta rauhoittuu sitten ja toimii hyvin.

Paras apk mitä tuolle olen asentanut on ehdottomasti Kodi, täysin toimiva kodi boksi kaukosäätimellä ja riittävillä tehoilla 79 €, myös enigma2 liittäminen pvr toimintoihin kodissa toimii täydellisesti ja nopeasti, kuva ei pätki edes HD:lla ja tallenteet toistuu ongelmitta.
Videoiden toistoon yms. kannattaa ilman muuta asentaa kodi, itse olen päätynyt pelkästään kodiin ja vain netflixin, booxtv ja hbo:n katselussa poistun siitä hetkeksi.

Laitetta löytyy siis sponsorikaupasta, Revez QDROID Android 4.4.2 Smart TV Box, quad core - Android

Cracker

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Helsinki
Laitteisto
Katselutila:
Sony KD-65XF9005
Denon AVR-X1300W
3 x Amphion Argon 1 (Front + Center)
BK XLS200-DF MK2 SUBWOOFER

Pötköttelykammari:
Sony KDL-46HX755
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.

PNP

Valvoja
Sijainti
Turku
Laitteisto

Cracker

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Helsinki
Laitteisto
Katselutila:
Sony KD-65XF9005
Denon AVR-X1300W

Pötköttelykammari:
Sony KDL-46HX755

PNP

Valvoja
Sijainti
Turku
Laitteisto

Cracker

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Helsinki
Laitteisto
Katselutila:
Sony KD-65XF9005
Denon AVR-X1300W

Pötköttelykammari:
Sony KDL-46HX755

Takaisin