Pyörivät rattaat pois ruudusta

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

ramstad

Huoltovalikon jäsen
Pyörivät rattaat pois ruudusta

Morjes,

jos joku on tuskaillut joskus saman ongelman kanssa kuin minä, niin tässä ratkaisu.

Eli aina silloin tällöin DB (800) ja varmaan muutkin Enigma2 DB:t pyörittelevät ruudun vasemmassa yläreunassa rattaiden kuvia. Tämä lienee jokin merkki siitä, että taustalla on jokin isompi työ menossa tms.

Itse toimintaan nuo pyörivät rattaat eivät ainakaan minulla vaikuta mitenkään, enkä ole ymmärtänyt ryhtyä mihinkään toimenpiteisiin niiden takia, mutta ne haittaavat ja häiritsevät, kun katsoo jotakin ohjelmaa.

Rataskuvakkeita ei saa mistään asetuksista tai OSD-valikoista pois.

Ratkaisu ongelmaan tällä hetkellä on vaihtaa tuo kuvakeanimaatio läpinäkyväksi. Eli rattaat kyllä pyörivät ruudussa entiseen malliin, mutta ne eivät vain näy. :)

Kuvakeanimaation voi vaihtaa Spinner Selector -pluginillä. Se löytynee useimpien imageiden download-valikosta suoraan. Ainakin Nabilon Black Holessa se on.

Tuolla Spinner Selectorilla voi valita muitakin hauskoja animaatioita rataskuvan tilalle, esim. pyörivän jalkapallon, jos nyt välttämättä haluaa tuota animaatiota katsella. Mutta tosiaan listassa on pari läpinäkyvää vaihtoehtoa, joista minä ainakin olen ollut iloinen.