PlusTV haluaa haltuunsa 50 prosenttia antennitalouksista

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

ankkanator

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
saimaa
PlusTV haluaa haltuunsa 50 prosenttia antennitalouksista

Maksu-tv-tilaajien määrä kasvaa edelleen seuraavien vuosien aikana. PlusTV:n tavoitteena on saavuttaa lähes 50 prosentin kattavuus antennikotitalouksissa, kertoo toimitusjohtaja Vesa Mars.

PlusTV nojaa Finnpanelin tetoihin laskiessaan, että maksu-tv:n tilaajamäärän osuus on 26 prosenttia tv-kotitalouksista. Marsin mukaan luku merkitsee, että antenniverkossa on noin 270 000 kotitaloutta, joista PlusTV:n asiakaskuntaan kuuluu 230 000.

Kaapelitelevisioverkossa tilaajamäärä on suurin piirtein sama kuin maanpäällisessä verkossa, minkä lisäksi satelliittitalouksia on noin 100 000.

Viikoittain televisiota katsoo noin 4,3 miljoonaa yli 10-vuotiasta suomalaista. Tv-kotitalouksissa katsotaan keskimäärin noin yhdeksää eri kanavaa viikoittain, kun luku vuosi sitten oli kuusi.

Vuonna 2007 suomalaiset katselivat televisiota keskimäärin kaksi tuntia 46 minuuttia päivässä. Eniten television parissa viettävät aikaa yli 65-vuotiaat, yli neljä tuntia päivässä. Tuleva työssäkäyvä sukupolvi 15-24 vuotiaat ovat vähentäneet television katseluaan noin puoleentoista tuntiin päivässä, joka tarkoittaa jopa kymmenen minuuttia vähemmän kuin edellisvuonna.

Lasten television katselusta suuri osa on maksu-tv:n katselua. 4-9 vuotiaat olivatkin se ikäryhmä, joiden television katseluaika piteniedellisvuoteen verrattuna kolmella minuutilla.

Neljä suurinta maksutonta kanavaa tavoittavat 77 prosentin osuuden yli 10-vuotiaista katsojista. Vuonna 2002 vastaava luku oli 95 prosenttia.

PlusTV:n mukaan yhtiön tunnettuus on reilussa vuodessa kasvanut lähes sata prosenttia. Koko väestössä (15-75 -vuotiaat) kokonaistunnettuus on 84 prosenttia ja 25 - 44 vuotiaissa jopa 90 prosenttia.

PlusTV:n asiakastyytyväisyystutkimusten mukaan maksu-tv koetaan oleelliseksi osaksi kotitalouttaan (asteikolla 1-5 arvosana 3,65). PlusTV sanoo, että yhtiö on vakiinnuttanut lyhyessä ajassa paikkansa tavallisten suomalaisten maksutv:nä.

Tutkimus kertoo, että PlusTV:n asiakkaat arvostavat omassa operaattorissaan erityisesti masku-tv:n sopivuutta koko perheelle. Tulokset perustuvat Addvaluen tekemään asiakastyytyväisyystutkimukseen 11/2007.

- Kun teimme ensimmäisiä tutkimuksia Suomen maksu-tv markkinasta ennen lanseeraustamme syksyllä 2006, tulokset olivat varsin erintyyppiset. Silloin maksu-tv koettiin jotenkin vieraana, ekslusiivisena taivaskanavina, Mars muistelee.

PlusTV:n mukaan urheilu, elokuvat, suomenkieliset väkivallattomat lastenohjelmat ja dokumentit ovat pääsyy hankkia maksu-tv. Sitä ei Marsin mukaan siis hankita niinkään TV-katselun kasvattamiseksi vaan
valinnanvapauden ja vaihtoehdon tuojaksi, takuuksi siitä, että TV:n katseluun käytetty aika on mahdollisimman viihdyttävä ja hyödyllinen.


lähde : Digitoday
 
Ylös