Peili kiinni savupiippuun

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

Juanito

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Suomi
Peili kiinni savupiippuun

Laajemman ja esteettömämmän sektorin moottorikäyttöön saadakseni olen päättänyt tehdä radikaalin vedon ja kiinnittää peilin seinän sijasta savupiippuun. Omakotitalon perinteinen tiilipiippu on kuitenkin hieman hankala kohde kiinnittää mitään.

Tässä on aivoriihessä tullut pari vaihtoehtoa mieleen. Yksi olisi kiinnittää jonkinlainen kiinnitysputken sisältävä teline remmeillä piipun ympärille. Remmeillä kiinni oleva seinäkiinnitysputki toimisi sitten itse peilin kiinnityspaikkana. Remmi voisi olla joko metallia tai sitten vaikka kuormaliina, joilla molemmilla on etunsa ja haittansa.

Toinen vaihtoehto olisi sitten rakentaa tarpeeksi järeistä neliskulmaisista metalliputkista teline piipun ympärille. Tässä olisi varmasti enemmän suunnittelemista, mutta etuna olisi (ainakin onnistuessaan) jämäkämpi teline.

Piipun kylkeen tuleva kuuppa olisi tuollainen SatRexin 125cm peili Stabbin HH120 moottorilla. Siitä löytyy jo sen verran pinta-alaa, että telineen rakentamisessa pitää ottaa huomioon myös tuulikuorma. Ja vaikka tuo ei tuulessa alas tulisikaan, niin olisihan se kiva matseja syysmyrskyissäkin katsella.

Kattotuoliin kiinnittäminen on jo aikalailla pois suljettu vaihtoehto, se kun taitaa olla liian työläs enkä edes tiedä saanko sen enempää puuttua talon rakenteisiin ;)

Mutta ennenkuin alan itse mitään rakentamaan (laiska kun olen), varmistaisin vielä, että olisiko minun käyttötarkoituksiini sopivaa valmista telinettä jossain myynnissä.

Ajatuksia tai kokemuksia?
 

PNP

Valvoja
Sijainti
Turku
Laitteisto
VU+ Ultimo 4K, Duo4k, Samsung 4k 65", AppleTV
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

pipox

Rekisteröimätön kävijä
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

pipox

Rekisteröimätön kävijä
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

macc

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Hellhole
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

ege

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

Juanito

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Suomi
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

Liitetiedostot

  • antenni.jpg
    antenni.jpg
    94.6 KB · Lukukerrat: 311
Takaisin
Ylös