Kysymys- ratkaistu OpenATV 6.3, tallennuskansio väärin

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

Vanha aloittelija

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Kaakonkulma, satamakaupunki
Laitteisto
Kotona Elisa kaapeli ja Vu+ Uno 4K image ViX 5.2., mökilla antenni ja AX 4KBOX HD51 image ViX 5.2,
Siirsin keskustelun viestiketjusta VIX 5.2 tänne, koska seuraavissa kysymyksissäni on kyse tästä OPEANATV 6.3-imagesta.

Kun asettaa OpenATV:ssä kielen englanniksi tai suomeksi niin tulee käynnistää jossakin vaiheessa boksi uudelleen jotta kieliasetukset päivittyvät kokonaan.
Saksaa ei menuissa tuon jälkeen näy.
Jo toiselle neuvojalle joudun sanomaan, Kyllä se näyttää olevan helppoa ja yksinkertaista, kun sen osaa. Eli en ollut huomannut bootata boksia kielen asettamisen jälkeen, kun sitä ei missään vaadittu. Kun boottasin, pääsin Saksasta eroon kokonaan (Ei Saksassa ole muuta vikaa, kuin se etten minä sitä osaa).

Laita kaksi alinta asetusta näin:

Eli tuo yllä oleva ohje ei toimi enää 6.3:ssa.

Alkuperäinen ohje olikin "EPG: Ohjelmatiedot pakkoruotsiksi". Tuohon viestiketjuun oli sitten viittaus mainitsemastani OPENATV 6,1 viestiketjusta.

Siinä oli se ohje, jonka mukaan toimin. JA se ohje ei toiminut
Ja lopuksi yllä olevien vinkkien perusteella löysin ihan ensimmäisen toimivan ratkaisun itse. Aikaisemmin olen vain kopioinut asetuksia ja ohjeita suoraan täälllä olevien eri viestiketjujen neuvojen mukaan Openatv 6.3:ssa sain ohjelmaoppaan kielen toimimaan Suomeksi vain seuraavilla asetuksilla:

12251

Tärkeintä oli, että Ohjelmaoppaan kielivalinta 2 on Suomi. Kun Ohjelmaoppaan kielivalinta 1 on Alkuperäinen katosivat loputkin kummallisuudet ohjelmaoppaasta (Heron englannin kieliset ohjelmanimet). Tuo Ensisijaisena kanavalle talletettu äänivalinta ei vaikutta tähän ohjelmaoppaan kieleen mitenkään, joten sen voi halutessaan myös jättää pois.

En tiedä toimiiiko 6.3 samoin muilla, mutta, minä en saanut ohjelmaopasta muilla asetuksilla toimimaan. Ja valinnat "Ei mitään" ovat ainakin minun boksissani oletuksia. Ja lopuksi, vaikka missään ei sitä sanottu, niin vasta boksin bootti saattoi ohjelmaoppaan suomen kielelle.

Ja sitten avunpyyntöön:

3) Eikä tuo OPENATV antanut minun tallentaa ohjelmia miltään kanavalta. Katsella kyllä voin vanhoja tallennuksia. Ilmoitteli vain virhettä "levy täynnä", kun yritin aloittaaa tallennuksen. Se teki mountin /media/hdd/movie -tallennuksille. automaattisesti toisin kuin VIX, joka tekee mountin /media/usb/movie. Ja siellä /media/hdd/movie hakemistossa näkyvät vanhat tallennetut ohjelmat, mutta uusia en onnistu tekemään. Ja niitä vanhoa voi kyllä voi katella,
Kuten tuosta yllä olevasta näkyy, niin kysymykset 1) ja 2) on nyt ratkaistu,

Kysymykseen 3) tarvitsen apua, sillä uusia tallenteita en nyt pysty tekemään, vanhoja tallenteita kyllä pystyy katsomaan. Miksi voi katsoa, muttei lisätä uusia? Miten sen selvitän? Kun/Jos se selviää, niin minulla on vihdoin image, joka oikeasti toimii.

PS. Nyt alan ymmärtää, miksi useimmat käyttävät sponsoriyrityksen imagea, vaikka samat säädöt voi tehdä ihan itse. Jos se image on huolella testattu ja aennettuna toimii kerrasta, niin ei muilla kuin meillä eläkeläisillä ole aikaa opiskella itse näitä kymmeniä säätöjä ennenkuin boksi toimii.