Ongelmia moottorin kanssa

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

Juanito

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Suomi
Ongelmia moottorin kanssa

Vihdoin löytyi sen verran aikaa, että kerkesin hieman perehtymään 7025:n käyttöön myös satelliiteista. Mutta kaikki tyssäsi heti moottoriasetuksiin laitteessa. Imagena käytössä Geminin uusin.

Asetus-valikosta löytyy positioner setup ja sieltä kaikki satelliitit joita moottorillani nyt sattuukaan löytymään. Transponderit lukittuu ja kaikki näyttää ihan hyvältä. Mutta kanavahaku ei tahdo löytää oikein mitään. Ei manuaalisena, eikä automaattisenakaan.

Tässä vaiheessa aloinkin miettimään, että miten tuo kanavahaku sitten tietää missä moottorille talletetussa positiossa mikäkin satelliitti on? Missä se asetetaan vai pitäisiko tuon osata itse jotenkin se päätellä? Vanhassa dreamboksissa tuo oli selvästi asetuksissa määriteltävissä, mutta tämän uuden asetuksista ei tuollaista kohtaa mistään löydy.

Ainoa paikka, josta en ole vielä pystynyt oikein katsomaan, on satfinder, mutta se kaataa koko loodan ja tekee samalla jotain, joka kadottaa (tai varaa, koska "no free tuner.) satelliittivirittimen enigman uudelleenkäynnistymisen jälkeen. Ja tuo on minulle ollut joka kerta uudelleen flashays, koska en ole osannut sitä käsin korjata. Tähän mielenkiintoisena lisänä se, että myös tunerin katoamisen jälkeen tehdyn backupin palautus uudelleenfläshättyyn imageen kadotti tunerin uudestaan.

Satellite.xml on haettu täältä forumilta löytyneestä linkistä, senkin pitäisi kai olla ajantasalla. Enkä usko että vaikuttaa minun ongelmaani siltikään, vaikka ei olisi. Moottori on oikein asennettu, sillä kaikki kyllä toimii vanhaan malliin 7000-boksilla.