Lisää syitä ostaa Dreambox "jos niitä enää enempää kaivataan"

• Viestiketjun aloittaja rtt
  • Aloituspäivämäärä
Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

rtt

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Vantaa
Lisää syitä ostaa Dreambox "jos niitä enää enempää kaivataan"

Taas olen täällä suutani soittamassa.asiasta no jaa, siitä voi olla montaa mieltä.

Asiaan, niin kuin olette havainneet. Olen kysellyt monta lukematonta kertaa samaa asiaa "kannattaako ostaa Dreambox ja miten se toimii jne". Olin todella lähellä hankkia Dreamboksin itselleni no sitten jänistin ja siirsin sen hankinnan ensivuoden puolelle ja hankin väliajaksi toisen boksin.

Olen itse Canal digitalin asiakas ja maksan siitä luonnollisesti niin kuin kaikki muutkin. Ennen olin kaapeli verkon asiakas, nyt otan signaalin satelliitinkautta.
sitä kautta taustaa asiaan itselläni on.

Ennen käytin Handanin kaapeli boksia CV7700PVR joka oli aluksi todella täynnä ohjelmisto virheitä joita ohjelmisto oli pullollaan. No HTV teki koko ajan enemmän tai vähemmän sen hyväksi että kehitti ja korjasi ohjelmistoa ja se todella kehittyi.

No itse luonnollisesti seurasin tätä kehitystä ja olin tyytyväinen korjauksiin joita sinne tuli. Tietenkin siellä oli virheitäkin, toisin he saivat ne pois, kun jaksoi kärsivällisesti vai odottaa.
Suurin ongelma siihen miksi siirryin pois kaapelin käytöstä oli se että talossa jossa asun on ilmeisesti monta kaapeli modeemi asiakasta. Ne tuovat häiriötä niin analogiseen kuin digitaaliseenkin kuvaan. HTV ei asiaa kuitenkaan korjannut tai vaivautunut selvittämään lukuisista pyynöistä huolimatta. Joten äänestin jaloillani ja siirryin satelliitin käyttäjäksi.

Nyt sitten kun olen siirtynyt vastaanottamaan signaalia satelliitista ja hankkinut Grundigin Boksin kadun syvästi valintaani etten hankkinut Dreamboksia. Tuo Grundigin DSR6452 boksin ohjelmisto on suunnilleen samassa tilassa kuin vastaava Handanin boksi oli noin vuosi sitten. No joku tähän nyt varmasti sanoo ettei nämä boksit ole vertailu kelpoisia tai asia sama, no ei tietenkään ole aivan sama, mutta ainakin se kertoo sen ettei ohjelmiston kehittäjän sisäisesti tieto kulje.

Tuo on mielestäni valtava aukko tiedon kulussa. Ainut syy varsinaisesti sen hankkimiseen oli se että vastaavaa boksia ei ole muuta juuri tällä hetkellä ja epävarmuus Dreamboksia toiminnan tai mahdollisen toimimattomuuden takia Canal digitalin kanssa jatkossa.

Olenkin tehnyt itse päätöksen kun tuo conax naittaminen tulee käyttöön jos ja kun se saadaan toimimaan Dreamboksissa vaihdan boksini siihen koska uskon vilpittömästi että siihen löytyy apu lähempää ja ohjelmisto kehittyy nopeammin.

Toisaalta haluankin vilpittömästi kiittää niitä käyttäjiä jotka tuota boksia jaksavat muokata ja korjata sen toiminnan puutteita ja pistävät omaa työpanostaan valtavia määriä vain sen kehittämiseksi.

Onko todellakin niin että tänä päivänä ei voi luottaa siihen että asiat tehtäisiin keralla kunnolla laiteiden valmistajien toimesta..

No sainhan asian pois mielestäni ja jospa se jotain auttaisi tekemään oman päätöksensä asian suhteen.

Charlie

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Espoo
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.

Takaisin