meukka
Huoltovalikon jäsen
- Sijainti
- Pottupelto
Lan onkelmia.
Olen tässä jo pidemmän aikaa yrittänyt mietiskellä mikä maksaa.
Lani pc --> dreambox kun verkon suorituskyky on maksimissa (n 3-4mb/s). Wintoosa sanoo työsopimuksensa irti. Data ei liiku kumpaankaan suuntaan. Ei pingit ei mikään. Auttavana asiana vain katkaista windowsista lähiverkko ja käynnistää se uudemman kerran. Sitten taassen pelittää. (eli onkelmana pc). Olen kokeillut verkkokortin asetuksista kaikki mahdolliset mutta aina sama. Tämän takia esim elokuvien siirto hankalaa. vlc:stä puhumattakaan. Verkkopiuhakaan ei ongelma, olen kokeillut suoria ja ei niin suoria piuhoja
Ja verkkokorttejakin on koneessa kaksinkappalein ja kummassakin sama vika.
Jos jollain ois samanlaisia ongelmia wintoosan asetuksissa ja vielä olisi saanut sen ratkaistua olisin kiitollinen.
Tässä vähän taustoja:
Dreambox 7000s
USB 128mb
Westernin 80Gb kovo
Lätty 1.1M joku triax moottorissa.
Pc
athlon 2800+ jotain
muistia (liikaa, jos sitä wintoosassa voi liikaa olla)
verkkokortti 1: VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter(liimattuna emoon)
verkkokortti2: Winbond W89C940-Based Ethernet
asetuksia verkossa:
Connection type: auto-negotiaton
flow control= hardware
receive buffers= 64
transmit buffers=64
Normaali tcp/ip ei mitään dhcp jutskuja.
Olen tässä jo pidemmän aikaa yrittänyt mietiskellä mikä maksaa.
Lani pc --> dreambox kun verkon suorituskyky on maksimissa (n 3-4mb/s). Wintoosa sanoo työsopimuksensa irti. Data ei liiku kumpaankaan suuntaan. Ei pingit ei mikään. Auttavana asiana vain katkaista windowsista lähiverkko ja käynnistää se uudemman kerran. Sitten taassen pelittää. (eli onkelmana pc). Olen kokeillut verkkokortin asetuksista kaikki mahdolliset mutta aina sama. Tämän takia esim elokuvien siirto hankalaa. vlc:stä puhumattakaan. Verkkopiuhakaan ei ongelma, olen kokeillut suoria ja ei niin suoria piuhoja

Jos jollain ois samanlaisia ongelmia wintoosan asetuksissa ja vielä olisi saanut sen ratkaistua olisin kiitollinen.
Tässä vähän taustoja:
Dreambox 7000s
USB 128mb
Westernin 80Gb kovo
Lätty 1.1M joku triax moottorissa.
Pc
athlon 2800+ jotain
muistia (liikaa, jos sitä wintoosassa voi liikaa olla)
verkkokortti 1: VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter(liimattuna emoon)
verkkokortti2: Winbond W89C940-Based Ethernet
asetuksia verkossa:
Connection type: auto-negotiaton
flow control= hardware
receive buffers= 64
transmit buffers=64
Normaali tcp/ip ei mitään dhcp jutskuja.