Laite median ja tv:n katseluun (ratkaistu)

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

Lumikki

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Länsi Kanta-Häme
Laitteisto
9E,13E 100cm
19E,26E,28E 121cm
Vu+ Solo2 (2xS2) OA 5.3
Vu+ SoloSE (2xT2) OA 5.1
NUC5+ Kodi (18.2) Libre
RPi3B+ Kodi (17.6) Libre
Samsung 40" 1080 LCD
AV Yamaha RX-V385
Proson 5.1
Olen tässä hieman pohtinut että millä laitteella korvaisin minun vanhan Dreambox 800HD:n?

Käytän sitä lähinnä elokuvien ja tv-sarjojen katseluun, joita ovat muut kaksi (Vu+ Solo2 2xS2 ja Vu+ SoloSEV2 2xT2) enigma2 boxia nauhoitelleet. Mutta on siinä Dreamboxissa myös se yksi S2 viritin jolla välillä teen käsin elokuva/dokumentti nauhoituksia. Mutta Dreambox on jo tosi vanha ja hidas. Toinen asia on sitten Blu-ray ja DVD-soitin, joka liityy media katseluun.

Ensin olen miettynyt jotain uutta enigma2 boxia mutta toisaalta ehkä parempi olisi joku muu kaukosäätimellä ohjatava mediasoitin/keskus. Nyt joudun kuitenkin tunnustamaan että en tiedä millaisia ne muut vaihtoehdot oikeasti on. Ehkä jotain jossa olisi Linux pohjalla kun osaan sitä sen verran että voi hieman räpeltää siellä konepellin allakin.

Onko siis olemassa jotain kodin mediaan tarkoitettua laitetta jossa olisi vaikka kaikki mahdollisuudet. NASista HDD-media, Blu-ray ja ehkä S2 ja T2 viritin ja kaikkea voisi ohjata kaukosäätimellä?

Tuolla on ollut jotain keskustelu Kodista ja sen tapaisista mutta kun en oikeasti tunne niitä eli mitä niillä voi tehdä eli pystyykö niillä tekemään asian?
Kodi / OpenElec / LibreElec

Tuolla on juttua keskitetystä mediaserveristä mutta minulla taitaa olla juuri päinvastoin asiat. Eli katselu on keskitettyä mutta tallennukset hajautettu keskitettyyn NASiin. Vaikka keskitetty ohjaus kyllä kiinnostaa. Toisaalta minun PC on myös Linux, joten sillä aika paljon ohjailen asioita.
Keskitetty digiboksi ja mobiili - DVBLink ja Plex, Emby

Kaiken kaikkiaan minulla on hieman vaikeuksia hahmottaa eri mahdollisuuskia kun ei ole kokemusta kaikista vaihtoehdoista. Eli mitä pystyy tekemään milläkin. Ainoastaan enigma2 ympäristö on hieman tutumpi, mutta kaikissa asioissa on ne omat hyvät ja huono puolensa.

Viimeksi muokattu: