Kysymyksiä Geministä

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

arinium

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Tampere
Kysymyksiä Geministä

Moto!

Täytyy kysyä täällä puolella, kun DM500:n puolella ei tunnu kukaan käyttävän Geminiä.

Kysymys kuuluu: Kuinka käytetään Geminin Blue Panelia, jotta saisi Conaxin toimimaan? Vastaus tähän tuntuu olevan todella kiven alla, koska netistä ei löydy millään hakusanoilla edes mitään sinne päin. Itselleni tuli jo ihan laiton olo, kun koko homma tuntuu olen "hys-hys"-tavaraa. Mitään laitonta en kuitenkaan halua tehdä vaan haluan saada maksukorttini toimimaan.

Blue Panelista löytyy "Addons", jonka alta taas "download and install". Tämä antaa huiman valikon, josta löytyy mm. "cam", "cam-config" ja "keys". Jos olen oikein ymmärtänyt, niin "cam" tarkoittaa emulointiohjelmaa, jolla Dreamboxin Common Interface -korttipaikka saadaan emuloimaan eri salauksenpurkujärjestelmiä, mukaanlukien Conax. "Cam-config" sisältää käsittääkseni salauksenpurkuun liittyviä asetuksia, mutta tarkoittaako "keys" sitä, että asentamalla esim. Canalin avaimet, voi katsoa laittomasti maksukanavia ilman siihen oikeuttavaa korttia? Vai tarvitaanko avain-tiedosto, että Conaxissa toimii oikea kortti? Tästä on ollut ristiriitaista tietoa netissä.

Tähän mennessä olen tehnyt niin, että olen asentanut "camista" "Newcamd v.6.05 - Completen" ja sitten "cam-configista" "Newcamd Config v6.0x Betadin". Tämän jälkeen vaihdan Blue Panelissa Common Interfacen tilalle "Newcamd-Cardserver 6.05":n ja valitsen "Start/Restart Cam". Menen telnetillä vielä varmistamaan, että "newcamd" ja "cardserver" ovat todellakin ajossa. Nyt oman päättelyni mukaan pitäisi salattujen kanavien näkyä, kun korttipaikassa on maksukortti. Mutta tuloksena onkin vain musta ruutu. Seuraava kysymys onkin, että toimiiko näin menetellen vain satelliitti-/terrestriaalikortit? Itselläni on siis TTV:n kaapelikortti.

Kiitoksia jo etukäteen avustanne!

-Ari

Takaisin