hdd read only

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

toxi

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
PK-seutu
hdd read only

mikähän mun 7000:lle oli eilen tapahtunut? Kun käynnistin sen illalla niin kaikki näytti aluksi normaalilta, hydran "peace"-kuva tuli näkyviin mutta sitten telkkariin jäi musta ruutu ja LCD:llä näkyi kaksi palkkia, volume ja joku muu. Laite oli tämän jälkeen täysin mykkä ja ainoastaan kolmen sormen resetti toimi.

Flash:issä on uusin dreamin image ja hdd:llä uusin hydra.
Bootti-valikosta sain valittua alkuperäisen imagen flashilta ja sillä kone käynnistyi. Kun yritin poistaa hydran FlashwizardPro:lla niin sitä ei saanut pois.

Telnetillä yhteys dreamiin ja sieltä yritin poistaa koko hydran hakemiston rm -rf:llä -> ei onnistu -> read only file system. Mountilla kun katsoi niin tosiaan /hdd on mountattu <ro>.

No näppäränä miehenä sitten umounttaan hdd:n ja mounttaan sen uudestaan -w lipulla read writeksi. Hyvältä näyttää kunnes siirryn fwpro hakemistoon jolloin hdd on taas <ro>. Tässä vaiheessa alkaa **tutuskäyrä kääntymään melko jyrkkään nousuun.

Dreamin valikosta formatointi ei auta (ei formatoi) joten telnetistä taas mkfs.ext3. Tämä tuntuu jo toimivan ja sankin hydran laitettua uudestaan. Nauhoitus ei kuitenkaan toimi ja kun katson dreamin setupista hdd:n test (vai mikä se keltainen nappi nyt onkaan nimeltään) niin tulee liuta virhe-ilmoituksia.

No en anna tämän lannistaa minua vaan formatoin levyn uudestaan punaisella napilla. Nyt tämäkin toimii, hydra asentuu ja nauhoituskin toimii.

Mitäköhän oli tapahtunut? Olen koittanut selailla eri foorumeita mutta mistään en ole löytänyt tällaista ongelmaa saatikka ratkaisua.

Sellainen vielä että kun dreamin valikosta formatoi niin valittavana oli ainoastaan ext3, ei reisefs joka löytyi ainakin dreamin 1.07x imagesta. Onko tämä vaihtoehto poistunut vai onko mulla vieläkin jotakin hassua mun boksissa?

Löysin vastauksen tohon viimeisimpään Sat industry:stä. Reiserfs on näköjään poistettu uudemmasta imagesta.