Kysymys Harrastelijatason kysymyksiä Vu+ Duo2, VPN yms.

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

Jakke

Huoltovalikon jäsen
Laitteisto
Sony
En ole vuosiin käyttänyt mitään tallenninta. Kymmenisen vuotta sitten nauhoittelin ohjelmia Topfieldillä, sitten muutimme pitkähköksi aikaa ulkomaille ja sekin laite jäi käyttämättömäksi. Nyt kun olemme uudelleen Suomessa, olen lueskellut arvosteluja markkinoilla olevista digibokseista. Avoimeen lähdekoodiin perustuvat näyttävät kiinnostavimmilta, mutta hieman arveluttaa käytön mahdollinen mutkikkuus. Kiinnostavin vaihtoehto olisi Vu+ Duo2, koska asumme antennitaloudessa.

Kysymykseni ovat harrastelijatasoa, mutta toivoakseni joku jaksaa silti vastata. Olen kyllä lukenut laitteistoesittelyn SatShopin sivuilta. Ajattelin hankkia paketin, jossa olisi digiboksin lisäksi yksi tuplaviritin, Western Digitalin kiintolevy, kiintolevyn asennus, SatShop.fi-ohjelmisto ja sen asennus. En siis aio hankkia maksu-TV-korttia.

Meillä on netti valokuidun kautta ja lisäksi kaksi sähkörasiaan kytkettyä Zyxel Play 211 Powerline adapteria, toinen työhuoneessa valokuidun päätelaitteeseen kytkettynä ja toinen olohuoneessa Huawein modeemiin kytkettynä Sony-TV:n vieressä.

1. Mitä voisin tällä laitteistolla tallentaa? Pelkästäänkö vapaita antenniverkon pakettiin kuuluvia kanavia?
2. Mitä muuta laitteistolla voisi tehdä. Ymmärtääkseni digiboksin kovalevylle voisi tallentaa ainakin omia valokuvia ja videoita ja katsella niitä sitten TV:stä. Siinäkö kaikki?
3. Olen ymmärtänyt, että ohjelmistoa voi itse viilata mielin määrin. Mutta entä tällainen keltanokka; kuinka helppoa laitteen käyttöönotto ja hallinta on?