Dreamboxin signaalimittari

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

Charlie

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Espoo
Dreamboxin signaalimittari

Mitkä ovat kokemuksenne tästä DB:n ominaisuudesta? Kuinka luotettavana mittaria voi pitää? Onko imagekohtaisia eroja, vai onko tämä toiminto jätetty koskemattomaksi?

Itse yllätyin aikanaan siitä, että kerrankin on vastaanottimeen saatu visuaalisesti kunnollinen signaalimittari, näkee signaalitason paremmin parvekkeeltakin. Aiemmissa näkemissäni vastaanottimissa indikaattori on ollut vähintään epäselvä.

Minulla BER ei pysy enää nollassa, kun SNR tippuu 65-70 prosenttiin. Onko tämä yleinen taso? Ja mikäköhän mahtaa olla DB:ssa BER:in yksikkö, kun se vaihtelee muutamasta kymmenestä muutamaan tuhanteen?

AGC on sitten oma lukunsa. Joillakin hyvänkin signaali/kohinasuhteen (SNR) omaavilla lähetteillä saattaa olla hyvin suuri AGC (esim. 80-90), eli ilmeisesti signaalin amplitudi on pieni, mutta signaalin laatu kuitenkin hyvä. Joskus tämä tuntuu hieman erikoiselta. Yleensä AGC on n. 55%. Offset-lautaseni koko on n. 70-80 cm.

Minulla SNR on yleensä siinä 75-85%. Onko se riittävä taso, vai liikutaanko turhan lähellä kriittistä rajaa? Pääseekö isommilla pannuilla helposti 90-95% voimakkuuksiin 19E-1W-satellitteista?

Heka70

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.

Charlie

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Espoo

JN

Huoltovalikon jäsen

Takaisin