Dreambox DM 600 - käyttöönotto

• Viestiketjun aloittaja kvi
  • Aloituspäivämäärä
Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

kvi

Huoltovalikon jäsen
Dreambox DM 600 - käyttöönotto

Lueskelin läpi noita ketjuja mitä täällä jo oli olemassa, mutta aika paljon jäi vielä kysyttävää. Otin vapauden aloittaa aivan uuden aiheen, koska oikeastaan tämä ei mielestäni liity aiempii otsikoihin.

Olen aikeissa tilata Saksasta otsikon mukaisen DM 600-C boxin itselleni. Hieman on tosin sormi hakeutumassa suuhun sen suhteen, miten boxi otetaan käyttöön. Ketjuissa puhutaan multibooteista ja eri firmiksistä ja ties mistä.

Polarbear on kirjoittanut aika kattavan oppaan käyttöönotosta, mutta se on kirjoitettu vuonna 2004 ja oletettavasti 500 versiolle? Nyt haluaisin hieman apua täältä. Kun lähetti tuo boxin ovelleni, tiedän olevani täpinöissäni kuin 7-vuotias jouluna. Mutta mitäs sitten?

Kun olen levittänyt paketin sisällön pitkin olohuoneen mattoa ja pakkausmateriaalit on siroteltu siististi sohvalle, kytken boxiin verkkokaapelin, SCARTin ja tämän jälkeen virtajohdon. Boxi hyrähtänee tästä käyntiin. Kannattaako minun alkaa vielä tässä vaiheessa tutkimaan valikoita sen kummemmin vai lähdenkö heti päivittämään firmwarea?

Yksi kysymys on myös firmware. Tuolla on oma ketju aiheella Gemini v4.00 ja ilmeisesti tämä on suositeltava firmis? Onko firmwaren päivittämisessä jotain, mitä erityisesti tulisi huomioida? Olen aikeissa asentaa boxiin kiintolevyn ja haluaisin jakaa sen verkkoon niin, että sieltä voisi suoraan windowsista katsella tallennettuja ohjelmia. Vaatiiko samban asentaminen jotain erityistä? Multiboot ilmeisesti on mahdollista niin, että asentaa vaihtoehtoisen ohjelmiston kiintolevylle. Minua taas kiinnostaa, voiko kiintolevyn pitää erillään ja pyhittää vain tallentelle, jolloin mitään multiboottia ei ole ja boxi toimii tarvittaessa vaikka ruuvaisin levyn irti? Entä kannattaako kiintolevy asentaa ennen ensimmäistä käynnistystä vai voiko sen ihan yhtä hyvin asentaa vasta jälkeenpäin?

YLE:n tekstityksistä tuolla näyttää olevan jo pari ketjua, joten ne ehkä saan kuntoon näiden oppaiden avulla. Kokeneet: kertokaa minulle mitä minun tulee huomioida käyttöönotossa. Kiitoksena voin luvata kirjoittaa tuoreen version siitä, mitä kaikkea itse tein saadakseni boxini toimimaan ja postata sen tänne uudeksi käyttöönotto-oppaaksi tuleville DM 600 boxin ostajille.

PNP

Valvoja
Sijainti
Turku
Laitteisto
VU+ Ultimo 4K, Duo4k, Samsung 4k 65", AppleTV
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi sivuston sisältöä.