- Sijainti
- Turku
- Laitteisto
- Sparkle TV + Homatics Box R 4K Plus + 2* Thomson 270 + Synology NAS DS218+ 2 * LG 77" + Genelec + WiiM Pro Plus & Mini + Adam T5V + T7V + T10S
+ Deskmini X600 + CachyOS+Niri + 4 * Deco X50
Dreambox (800) huippuunsa viritetty
Ostin ensimmäisen Dreamboxini (7000) vuonna 2002 tai 2003 ja taisin olla yksi ensimmäisiä Dreamboxin ostajia Suomessa.
Samaan aikaan lähdin toteuttamaan Huoltovalikkoa (19.10.2002). Mutta takaisin aiheeseen...
Oma Dreamboxini (malli 800, hinta n. 450€) alkaa nyt n. 7 vuoden jälkeen olla huippuunsa viritetty.
Paljon toivomisen varaa ei enää ole, boksi tekee nyt ne asiat luotettavasti, joista olen vuosien aikana haaveillut.
- Dreambox 800, jossa takana kiinni 33€ maksanut Hauppauge Nova-T USB-tikku mahdollistaen myös satelliittikanavien 28E,23.5E,19E,16E,13E,9E,5E,1W) lisäksi terrestiaalikanavien katselun
- käyttösoftana flash-muistille asennettuna uusin Newnigma2, skininä DMConcinnity-HD.
Käytän tätä softaversiota sen vuoksi, että tässä toimii itselleni tärkein lisäohjelma Enhanced Movie Center (tallennuksia varten) sekä helposti käyttöönotettava USB-T-viritin antenniverkon kanavia varten.
- kaikki tallennukset (SD, HD, terrestiaali, radiokanavat yms.) tallentuvat ulkoiselle isolle kovalevyasemalle (4tb E-Trayz NAS, 99€ + 2*2tb kovalevyt n. 175€/kpl), johon olen luonut dreambox-nimisen kansion. Voin tallentaa samaan aikaan terrestiaali- ja satelliittikanavia.
- kaikkia tallennettuja ohjelmia voi katsoa eri huoneissa 99€ maksavilla Xtreamer mediatoistimilla
- kun ohjelma tallentuu, voin toisissa huoneissa katsoa tallentuvaa nauhoitusta välittömästi Xtreamereillä eli ohjelma siirtyy heti eri huoneisiin ongelmitta
- viikon ohjelmatiedot eri kanavapaketeilla latautuvat Rytec EPG:n (XMLTV-apuohjelma) avulla joka yö
- tekstitykset hoituvat 2Sub-apuohjelmalla ja ääniraidan automaattinen valinta 2Lang-apuohjelman avulla
Nyt toivelistalla ja ainoana mieleen tulevana parannuksena on hakusanoihin + EPG-tietoihin perustuva automaattinen tallennus, joka periaatteessa onnistuu suomalaista työtä olevalla AutoRecorder-ohjelmalla.
Jos pidit tästä raportista, paina tuota Kiitos-nappia, kiitos
Ostin ensimmäisen Dreamboxini (7000) vuonna 2002 tai 2003 ja taisin olla yksi ensimmäisiä Dreamboxin ostajia Suomessa.
Samaan aikaan lähdin toteuttamaan Huoltovalikkoa (19.10.2002). Mutta takaisin aiheeseen...
Oma Dreamboxini (malli 800, hinta n. 450€) alkaa nyt n. 7 vuoden jälkeen olla huippuunsa viritetty.
Paljon toivomisen varaa ei enää ole, boksi tekee nyt ne asiat luotettavasti, joista olen vuosien aikana haaveillut.
- Dreambox 800, jossa takana kiinni 33€ maksanut Hauppauge Nova-T USB-tikku mahdollistaen myös satelliittikanavien 28E,23.5E,19E,16E,13E,9E,5E,1W) lisäksi terrestiaalikanavien katselun
- käyttösoftana flash-muistille asennettuna uusin Newnigma2, skininä DMConcinnity-HD.
Käytän tätä softaversiota sen vuoksi, että tässä toimii itselleni tärkein lisäohjelma Enhanced Movie Center (tallennuksia varten) sekä helposti käyttöönotettava USB-T-viritin antenniverkon kanavia varten.
- kaikki tallennukset (SD, HD, terrestiaali, radiokanavat yms.) tallentuvat ulkoiselle isolle kovalevyasemalle (4tb E-Trayz NAS, 99€ + 2*2tb kovalevyt n. 175€/kpl), johon olen luonut dreambox-nimisen kansion. Voin tallentaa samaan aikaan terrestiaali- ja satelliittikanavia.
- kaikkia tallennettuja ohjelmia voi katsoa eri huoneissa 99€ maksavilla Xtreamer mediatoistimilla
- kun ohjelma tallentuu, voin toisissa huoneissa katsoa tallentuvaa nauhoitusta välittömästi Xtreamereillä eli ohjelma siirtyy heti eri huoneisiin ongelmitta
- viikon ohjelmatiedot eri kanavapaketeilla latautuvat Rytec EPG:n (XMLTV-apuohjelma) avulla joka yö
- tekstitykset hoituvat 2Sub-apuohjelmalla ja ääniraidan automaattinen valinta 2Lang-apuohjelman avulla
Nyt toivelistalla ja ainoana mieleen tulevana parannuksena on hakusanoihin + EPG-tietoihin perustuva automaattinen tallennus, joka periaatteessa onnistuu suomalaista työtä olevalla AutoRecorder-ohjelmalla.
Jos pidit tästä raportista, paina tuota Kiitos-nappia, kiitos