DM7025:n herkkyys ja kuvan nykiminen huonolla sinkulla

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

pmantynen

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Forssa
Laitteisto
Vu+ Duo (sat), Vu+ Solo2 (sat) + 2x Sundtek USB, lautaset: T90, Gibertini 150 (polarmount), Gibertini 100 (diseqc-moottori)
DM7025:n herkkyys ja kuvan nykiminen huonolla sinkulla

Olen tässä hiukkasen vertaillut DM7025:n herkkyyttä CD:n Comboa vastaan. Tulos on minulle hienman yllättävä - positiivisella tavalla. Minusta DM7025 on hiukan parempi kuin Combo, mitä olen tähän asti pitänyt parhaana, ainakin omien kokemusten perusteella. Eipä tuota kokemusta kyllä niin paljoa ole .

Hieman yllättäen Combon kuva on kuitenkin huonolla sinkulla katsottavampi eli jostain syystä Driimi ei halua näyttää palikoituvaa kuvaa lainkaan vaan kuva jäätyy heti ja alkaa nykimään erittäin ärsyttävästi. Ääni tulee kyllä ylensä puhtaasti koko ajan vaikka kuva nykiikin. Combossa taas kuvaan tulee sinne tänne pieniä ja suuria virheitä enemmän vähemmän. Combossa ei ole ilmeisesti mitään rajoitusta eli kynnystä näyttämiselle vaan näytetään se mitä saadaan. Jossain vaiheessahan sitten menee tietenkin ihan muusixi .

Sinänsä yllättävää oli kuitenkin minusta se, että VLC:llä Web IF:n kautta kuva nykii vähemmän, mutta kuvaan tulee pieniä pakikkavirheitä siinä vaiheessa kun kuva TV:ssä jäätyy. Tuota on helppo seurata,kun tuo siirtoviiveen takia kuva on PC:ssä vähän jäljessä. VLC:n kuva on minusta täsäs suhteessa paljon parempi TV:ssä.

Voikohan tuohon scartin outputtiin mitenkään vaikuttaa. Onko jossain joku confaus-file, jolla noita rajoja voisi säädellä sopivimmiksi? En ainakaan boxin UI:sta löytänyt mitään sopivaa pikaisella haulla.

Testinä käytin 7W:stä JSC Sport 1:tä, mikä nyt sain juuri ja juuri näkyviin. Talven jäljiltä jotain hämminkiä vielä jossain .