Component output ja eri kuvasuhteet

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

legenda

Huoltovalikon jäsen
Component output ja eri kuvasuhteet

Sain lopulta hommattua SCART-RGB-kaapelin ja kytkin DM500C:ni sen kautta telkkuun kiinni. Kuvanlaatu on todella hyvä, mutta eräs suuri ongelma ilmeni heti: nimittäin aspektin vaihto.

Minulla on paljon maksu-tv-kanavia joilla tulee 4:3-ohjelmaa. Samoin Ylellä ja MTV3:lla tulee satunnaisesti vanhalla kuvasuhteella ohjelmia. Luonnollisesti telkkuni ei tajua tuon taivaallista komponentin kautta tulevista kuvasuhdemuutoksista. Siispä pitäisi saada Dreambox pukkaamaan jatkuvasti telkkarille 16:9 kuvasuhteella kuvaa, mutta lisäämään 4:3 lähetyksiin itse mustat pystypalkit.

Minulla on tällä hetkellä käytössä Geminin joku vanha imageversio, joka luonnollisesti ei tue kuin 4:3 letterbox/panscan ja 16:9 kuvasuhteita. Do not send WSS -asetus ei tee tietenkään yhtään mitään kun kyseessä on component output.

Pikaisella googlettelulla kuitenkin selvisi, että joissakin imageissa on asetus nimeltä "Always use 16:9", joka tekisi juuri tuon mitä haluan. Kuulemma käyttävät sitä 16:9 projektoreissa, jotka eivät tajua 4:3 kuvasuhteesta mitään.

Olisiko heittää vinkkiä tällaisista imageista? Olisiko peräti niin hyvä tuuri että PLI:n uusin Iolite tai uusin Gemini osaisi tuon?

PNP

Valvoja
Sijainti
Turku
Laitteisto
VU+ Ultimo 4K, Duo4k, Samsung 4k 65", AppleTV
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi sivuston sisältöä.