Apua kaivataan CI+-kortinlukijan aktivointi Streamin kautta

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

Lamelogin

Huoltovalikon jäsen
Moi,

Tuli hankittua jokunen viikko sitten sponsorin kautta seuraava kokoonpano:
- Vu+ Ultimo 4K UHD-digiboksi, 8-18 viritintä
- FBC 8 x DVB-C (kaapeli)
- Valmis-Suomi-image
- LA Digital Smit Conax CAM Antenna HD Ready & Cable HD Ready CI+ maksukortinlukija
- SmartWi 3 maksukortinjakaja, langaton

Maksukortti on jaettu SmartWi:llä laitteen omaan jakajaan, jotta ei-linkitetyt maksukanavat näkyvät/tallentuvat "rajattomasti", ja sitten tuohon CI+lukijaan, jotta voi katsoa/tallentaa yhtä linkityksen vaativaa kanavaa. Olen määrittänyt nuo muutamat CI+:n vaatimat kanavat käyttämään tuota CI+-lukijaa, ja muut käyttävät laitteen omaa lukijaa.

Tämän foorumin vinkkien avulla päässyt hyvin jyvälle laitteen toiminnasta ja kaikki toimii muuten todella hienosti, mutta CI+-kanavien streamaus aiheuttaa pientä kikkailua. Jos streamin avaa suoraan kännykällä/tabletilla/PC:llä, niin se jää salatuksi, eli streamin "aika" pyörii, mutta kuvaa/ääntä ei näy. Mutta jos avaan kanavan ensin digiboxista telkkariin, ja sitten streamin mobiilissa/PC:llä, niin se toimii ok. Ja digiboxin kanavan voi streamin avaamisen jälkeen vaihtaa pois kyseiltä kanavalta, mutta jos streamin lopettaa tai se pätkäsee huonon yhteyden takia, niin pitää käyttää samaa kikkaa uudelleen.

Ja saan kyllä kierrettyä tuon ongelman, vaikka en ole kotona, kun vaihdan Digiboxin kanavan OpenWebif:n kautta, ja avaan streamin, mutta olisiko tuohon jotain asetusta tai kikkakolmosta, jolla tuon saisi toimimaan suoraan streamin kautta, jos CI+lukija vain on vapaana? :)

Olen päivittänyt tuon valmiin "Suomi-Imagen" OpenVix-version 5.0.x:stä uusimpaan 5.1.022-versioon.
Olen myös pohtinut tuon OpenViX:n vaihtamista johonkin toiseen imageen, jossa CI+-tallennus toimisi salausta purkamatta, mutta harjotellaan nyt ainakin vielä toistaseksi tällä.