Boxin hankinta vaiko rakentaminen

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

eklu

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Vaasa
Moi, sanon heti aluksi että harkitsin kyllä kauan tohtiiko tänne unelmapuolelle tätä laittaa kun ei ole ihan otsikon mukainen aihe, ehkä. Siis olen jonkin aikaa nyt harkinnut virittimen hankintaa ja tietenkin tämä Dreambox kiinnostaa nyt näyttää saavan vähän lähempääkin ja vielä ihan mielenkiintoiseen hintaankin.

Mielenkiintoni tietenkin kasvoi kun kävi ilmi että laitteella voi tehdä paljon muutakin ja verkkoyhteys yms. Mielessäni jo rakentelin tuohon kaikkea kivaa ja meinasin jo tilatakkin itselle, ehkä tilaankin mutta sainpa nyt oikein nähdäkkin tuon käytössä ja ei kyllä kovin vakuuttanut. Laitteeseen asennettu sen seitsämän emua ja laajennusta mutta tuntui ettei puhti oikein riittänyt? avi/divx purku lähinna huvitti, mielestäni äänet huonot (no pitäis saada omaan vahvariin kiinni) kaatuili ja ilmeisesti tietoturvapuoli täysin kuralla. Nämä näin äkkiä koettuna.

Niin itse olen täysin vannoutunut Windows mies ja aina hieman epäilyt Linux/Mac käyttäjiä kun väitetään ettei se prosessorin teho mitään meinaa. Nyt kuitenkin tuli mieleen mahdollisuus tehdä itse Unelmaboxi joka olisi se unelma, varmaan muutkin tätä harkinneet. Kun olen näin vaatimaton niin minulle riittäisi hyvin laite jossa olisi viritin satelliitti ja kaapelitv:n katseluun mahdollisuus nauhoittaa kummastakin kiintolevylle ja kun tietenkin verkossa niin toimisi mm. palomuurina, WWW-palvelimena, FTP-palvelimena, etc............ Siis yksi pönttö surisemassa nykyisten n. kpl:n sijasta.

Tämähän pitäis onnistua Windows mailmassakin mutta ilmeisesti nuo Dreamboxin emut yms. vaatisi Linuxin alleen vai? Niin ja kunnon viritinkortit, itselläni pari analokista Hauppaugen korttia ja niiden laatu ei ehkä tähän riitä vai ovatko kehittyneet viime aikoina, lähinnä ongelmana ohjelmien tallentaminen. Jos joku tähän vastaa niin huomioi etten mitenkään ole vastaan jotain käyttöjärjestelmää/laitetta, koetan vaan hakea itselleni mieluista laitetta. Näitä "romuja" jo ihan tarpeeksi jaloissa ja hakemani laite toteutuessaan laittaisi niitä reilun joukon eläkkeelle.

JL73

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.

eklu

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Vaasa

JL73

Huoltovalikon jäsen

eklu

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Vaasa

JL73

Huoltovalikon jäsen

zzzzzz

Huoltovalikon jäsen

anttist2

Huoltovalikon jäsen

pumo

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Imatra

pumo

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Imatra

eklu

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Vaasa

JL73

Huoltovalikon jäsen

eklu

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Vaasa

zzzzzz

Huoltovalikon jäsen

JL73

Huoltovalikon jäsen

eklu

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Vaasa

Takaisin