Kysymys- ratkaistu Apua uuden boksin hankintaan

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

hittimittari

Huoltovalikon jäsen
Laitteisto
Vu+Duo2 HD antenni, OpenViX 5.3, Simple Ten Eighty theme
Tervehdys, uusi jäsen ilmoittautuu foorumille. Jostain kai se on täälläkin keskustelu aloitettava, olkoon se minulle tämä postaus.

Olen hankkimassa DNA antenniverkkoon uutta boksia ja en varmasti osaa huomioida kaikkea ennen tilausta, joten kaipaisin hieman neuvoja. En löytänyt tällaista ketjua ennestään, joten teen oman. Jos johonkin kysymykseen löytyy foorumilta jo vastaus, olisi hienoa jos laittaisitte linkin kyseiseen ketjuun. Aikanaan käytön yhteydessä herää varmasti lisää kysymyksiä, mutta etsin/kyselen niihin apuja sitten myöhemmin.

Markettibokseja ei tähän taloon enää tule. Pienen vertailun ja tutkiskelun jälkeen olen päätymässä SatShopin VU+ Duo2 HD-boksiin, kahdella sisäisellä dual-virittimellä ja CA+ kortinlukijalla. Toinen vaihtoehto olisi Ultimo 4K, mutta sen valintaa en pysty itselleni (tai puolisolle) järjellisesti perustelemaan :) Onko joku muu vaihtoehto harkinnan arvoinen? Tämä olisi ensimmäinen enigma-boksi tässä taloudessa ja ymmärrän että tätä ei voi verrata perinteisiin digibokseihin, vaan vaatii huomattavasti enemmän ylläpitoa/säätämistä. Ainakin alkuun. Mutta, olen valmis ottamaan haasteen vastaan. Duo2 on ollut markkinoilla jo viitisen vuotta, onkohan tästä tulossa lähiaikoina päivitettyä (4K) versiota? Monesta muusta VU+ mallista on tullut viidessä vuodessa (tai alle) tarjolle päivitetty/4K versio (lähde). Ajatuksena tässä että kannattaako rahojaan laittaa mahdollisesti poistuvaan malliin (tosin eihän se sitä tarkoita että softan tuki siihen loppuisi). Toisaalta tämähän voi olla etukin sikäli että pahimmat ongelmat ja lastentaudit on tässä ajassa jo saatu korjattua.

SatSh0pin sivuilla voi tehdä tilauksen useilla eri optioilla.
1. Mitä merkitystä on ottaako sisäiset vai ulkoiset virittimet? Sisäisille virittimille on vain kaksi vapaata paikkaa, mutta ne on ainakin esteettisesti miellyttävämpi vaihtoehto. Onko kestävyydessä eroja (sisäiset kai alttiimpia kuumenemiselle; onko tästä ollut ongelmia)?
2. Kumpi antennikaapeli kannattaa valita virittimien välille; 0.2m vs 1m (pidempi mutta häiriönpoistolla, vai onko nämä lähinnä mainospuheita)? Yksi välikaapeli varmaankin riittää minulle?
3. Kannattaako "kestävämpää ja luotettavampaa" universal-kaukosäädintä valita mukaan? Tulen tod.näk. käyttämään ensisijaisesti jotain Logitech Harmony tyyppistä yleiskaukosäädintä, jossa toimii makrot. Onko suosituksia Duo2:n kanssa toimivasta kapulasta?
4. Kannattaako kovalevyä tilata SatShopista? Sivulla mainitaan että levyt olisi "suunniteltu digiboksikäyttöön". Onko muita levyjä mitä kannattaa harkita? Toimiiko SSD levyt näissä?
5. Onko CI+ kortinlukijan merkillä väliä? Tarjolla LA Digital Smit ja Dilog 99060, nämä ok? Joku muu? Onko paikoillaan olevasta kortinlukijasta mitään haittaa, vaikka maksukorttia ei heti olisikaan käytössä?
6. Ajattelin asentaa kaikki (sw+hw) itse, siinähän sitä oppii ja tulee laitteen kanssa paremmin tutuksi. Miten tuo SatShopin tarjoama "suomi-image" poikkeaa itse netistä ladatusta? Onko näin ensikertalaiselle väliä kummalla imagella (openvix/atv) kannattaisi lähteä kokeilemaan? Vix oli itsellä mielessä.

Kiitän jo etukäteen vastauksista.