Ajansiirtotallennus ja VLC:lle streamaus

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

jiivai

Huoltovalikon jäsen
Ajansiirtotallennus ja VLC:lle streamaus

Iltaa.
Eilen sain oman 7025+C twin tunerin postista ja tämä ilta onkin mennyt laitetta hämmästellessä. Ensi töikseni vaihdoin firmwaren suomipoeka 0.64:ään, se kun vaikutti hieman alkuperäistä paremmalta omia mieltymyksiä ajatellen. Kiintolevyä en laitteeseen ottanut sisälle, vaan viritin boksin tallentamaan windows-verkkojakoon.
Tallennus kaukosäätimen punaisesta namiskuukkelista alkaa kiltisti ja menee suosiolla verkkolevylle asti (jatkuvaa tallennusta olen kokeillut/käyttänyt), mutta kun painan keltaista nappulaa ajansiirtotoiminnon aikaansaamiseksi, pamahtaa ruutuun viesti "ajansiirtotallennusta ei voida käyttää".

Minulle aloittelijalle tuo viesti ei paljoakaan kerro, missä vika piilee. Mahtaisiko täältä löytyä tietoa mistä päin lähteä tuota ongelmaa ratkomaan?

Toinen vähemmän kriittinen toimimattomuus liittyy dreamboxin vlc-streamaukseen. Olen kokeillut sekä Safari-, että Firefox-selaimilla ja VLC-pluginin avulla saada jotakin kuvaa tietokoneelle verkkohallintasivun stream-toiminnon kautta (se monitorin kuva oikeassa yläreunassa), mutta kummallakaan selaimella homma ei toimi. Firefoxilla ei näy kuin valikot yläreunassa, eikä mitään "placeholderia" mihin kuvan voisi odottaa ilmestyvän. Safari näyttää mustan ruudun jossa lukee "(no video)". Googletus tuo vastaukseksi lähinnä saksankielistä selostusta ja saksan taito on hieman heikoissa kantimissa niin mahdollinen ratkaisu jää löytymättä. Lieneekö täällä ketään joka olisi vlc:n kautta saanut kuvaa koneelle asti, ja jos niin miten? :) (Vlc:n versio pc:ssä ja macissa on 0.8.6d, firefox pc:ssä versio 2.0.0.11 ja safari macissa versio 3.0.4).

PNP

Valvoja
Sijainti
Turku
Laitteisto
VU+ Ultimo 4K, Duo4k, Samsung 4k 65", AppleTV
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi sivuston sisältöä.