Vu+ kaukosäätimet / yleiskaukosäätimet

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

juiser

Huoltovalikon jäsen
Kontiolahti
Laitteisto
Vu+ Ultimo
Onko Ultimossa eri kaken koodi kuin Duossa ja Unossa? Kaksi viimeksimainittua toimivat väkisellä samalla palikalla vaikka kuinka koodaisi. Meinasin että ostaisi ultimon ja käyttäisi Duoa vain tuo bein sportin+camin kanssa ja muut Ultimolla. Nimittäin cccamilla ei voi tallentaa jos rautacamin puolelta katsoo/tallentaa.

PNP

Valvoja
Ylläpitäjä
Turku
Laitteisto
VU+ Ultimo 4K, Uno 4K, Solo 4K, Wetek Core
Asetuksissa voi valita millä neljästä kaukoohjain koodista toimii, ja kaukosäätimen saa muutettua koodien välillä.
Eli voi olla max neljä VU boksia samassa tilassa.

tappari

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Vantaa
Laitteisto
Duo2, Solo SE V2, Ultimo 4K
Onko Ultimossa eri kaken koodi kuin Duossa ja Unossa? Kaksi viimeksimainittua toimivat väkisellä samalla palikalla vaikka kuinka koodaisi. Meinasin että ostaisi ultimon ja käyttäisi Duoa vain tuo bein sportin+camin kanssa ja muut Ultimolla. Nimittäin cccamilla ei voi tallentaa jos rautacamin puolelta katsoo/tallentaa.
Duo ja Uno käyttävät tehdasasetuksilla code1, Ultimo ja Duo2 code2. Nuo on helppo vaihtaa kakelle ja imagelle. Kun hommasin Duo2:n, niin vaihdoin samassa huoneessa olevalle Ultimolle code1:n.

tappari

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Vantaa
Laitteisto
Kyllä minun käsittääkseni pitäisi toimia. Tuo ohjehan tarkoittaa sitä, että kakessa pidetään 2 ja7 napit alaspainettuina niin kauan että LED syttyy (n. 3 sekuntia) , sitten painetaan HELP, jonka jälkeen syötetään tuo koodi neljällä digitillä (esim. 0002). Tietty pitää valita sama koodi imagessa. Esim. Vix ja ATV: menu/asetukset/järjestelmä/Remote Control Code/valitaan koodi ja tallennetaan vihreällä napilla.
Edit:
On sitten parempi vaihtaa koodi ensin imagessa, ja vasta sitten kakessa:).

Viimeksi muokattu:

realjobe

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Joop, Jokseenkin jäin kaipaamaan DreamBox 7020HD:n kaukoa, ehkä siksi että se oli tuttu.. Enää ei ole bouquet nappulaa vaan c+-, joka on mun mielestä huono juttu. Eikä info/menu/audio/menu nappuloita ristin ympärillä. nyt ne on siellä täällä. Pitää sanoa että kaukon suunnittelu on mennyt perseeleen tässä kohtaa..

Sitten sellanen juttu: koodasin TV-moodin Duo2 kaukoon (pitkä 1+3, koodi,mute+ok) ja TV sammuu/ääni kuten kuuluu. Miten siitä pääsee takaksin omaan moodin, sillä äänen voimakkuusnappulat käskee vain TV:tä! Dreamissa oli sentään kaksi toimintamoodia, Dream/TV, tässä ei. mitä V*****. Piti resetoida kauko saadakseni kontrolli takaksin.

kenties:

Viimeksi muokattu:

realjobe

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
?? Missä Duo+ kaukossa on "INFO" nappula.. openPLI imagen jotkut siis kaikki plugit käyttää info-nappulaa.. WTF!
EDIT: nolona..

Viimeksi muokattu:

realjobe

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Ok... Onhan tämä kökömpi kauko kuin DreamBoxin..

Mulla, kun Dreamin kaukossa oli kaksi moodia (TV/Dream), nappuloilla valittavissa, onko tässä sama vai miksi sitten haluan antaa Sonyn "IR koodin" (2679) kaukoon jos kapula alkaa lähettämään TV:n volyymipulssia VU:n sijaan..

Viimeksi muokattu:

tappari

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Vantaa
Laitteisto
Ok... Onhan tämä kökömpi kauko kuin DreamBoxin..

Mulla, kun Dreamin kaukossa oli kaksi moodia (TV/Dream), nappuloilla valittavissa, onko tässä sama vai miksi sitten haluan antaa Sonyn "IR koodin" (2679) kaukoon jos kapula alkaa lähettämään TV:n volyymipulssia VU:n sijaan..
Hommaa nyt jo hemmetissä joku kunnollinen yleiskaukosäädin. Ei maailma pysähdy tuohon Dreamin fat-ohjaimeen.:)

Viimeksi muokattu:

realjobe

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
emmäähalua.. mä en tartte kun töllön virta/AV ja VU:n toiminnalisuuden.. emmähalua mitään kamalaa logitec-kankea siihen viereen, jonka kaukotuntuma ja nappulasijottelut ovat vielä pahemmat kuin VU:n vs. Dreamboxin.. :wtf:

timoj

Huoltovalikon jäsen
Minä luulin ostaneeni kunnollisen yleiskaukosäätimen siihen asti kunnes VU+ ilmestyi... No nyt on tilattu rojuja jotta saan IRScopella tutkittua mitä tuo VU+:n ohjain oikein lähettää ja mikä menee pieleen kun oppiminen tai Pronto hex-koodien käyttökään ei vaan toimi. VU+ on nyt ollut viimepäivät käytössä vain kellona...

tappari

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Vantaa
Laitteisto
Minä luulin ostaneeni kunnollisen yleiskaukosäätimen siihen asti kunnes VU+ ilmestyi... No nyt on tilattu rojuja jotta saan IRScopella tutkittua mitä tuo VU+:n ohjain oikein lähettää ja mikä menee pieleen kun oppiminen tai Pronto hex-koodien käyttökään ei vaan toimi. VU+ on nyt ollut viimepäivät käytössä vain kellona...
Siis minkä?

tappari

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Vantaa
Laitteisto
No jos tuota Universal Remote Control laitetta tarkoitat, niin melkoisen hirvittävän näköinen vehje. Missäs siinä on värinäppäimet?

Viimeksi muokattu:

timoj

Huoltovalikon jäsen
No jos tuota Universal Remote Control laitetta tarkoitat, niin melkoisen hirvittävän näköinen vehje. Missäs siinä on värinäppäimet?
Sitä juuri tarkoitan, MX-850. Lähes täydellisesti käteen sopiva kaukosäädin, ulkonäöllä ei ole minulle merkitystä vaan toimivuudella ja tuntumalla.

Värinäppäimet ovat nyt siinä LCD-näytössä olevissa nappuloissa. Tai Dreamboxilla myös muuallakin, koska siinä ne toimii myös play ja kelausnappeina (laittanen ne noin VU+:ssakin). En käytä kaikissa nappuloissa niihin merkittyä symbolia vastaavaa toimintoa vaan jotain ihan muuta.

tappari

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Vantaa
Laitteisto
Sitä juuri tarkoitan, MX-850. Lähes täydellisesti käteen sopiva kaukosäädin, ulkonäöllä ei ole minulle merkitystä vaan toimivuudella ja tuntumalla.

Värinäppäimet ovat nyt siinä LCD-näytössä olevissa nappuloissa. Tai Dreamboxilla myös muuallakin, koska siinä ne toimii myös play ja kelausnappeina (laittanen ne noin VU+:ssakin). En käytä kaikissa nappuloissa niihin merkittyä symbolia vastaavaa toimintoa vaan jotain ihan muuta.
Juuri tuo värinäppäimien sijaitseminen LCD-näytössä oli syy miksi vaihdoin Harmony Onesta Harmony 900:n. Ovat hankalia käyttää verrattuna kunnon nappeihin.

timoj

Huoltovalikon jäsen
Juuri tuo värinäppäimien sijaitseminen LCD-näytössä oli syy miksi vaihdoin Harmony Onesta Harmony 900:n. Ovat hankalia käyttää verrattuna kunnon nappeihin.
Minun säätimessä ne kuitenkin ovat oikeita nappuloita eikä kosketus. Mutta ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Täytyisi jossain kokeilla miltä tuo Logitech tuntuu, moni säädin on pohjasta väärin muotoiltu tai väärin tasapainotettu vaikka näppäinasettelu näyttääkin hyvältä.

Minulla on punainen, vihreä ja sininen noissa kursorin yläpuolella olevissa menu, info ja exit napeissa ja ne siis toimivat myös kelauksina ja playna. Harvemmin käytetty keltainen on sitten vain tuolla LCD:n napissa. Kursori sivulle tekee toistossa pidemmän hypyn ja sitten nuo kelausnapin näköiset lyhyemmän hypyn. Play-nappi onkin stop ja stop-napista aukeaa tallennevalikko. Guide onkin info-näppäin, prev.ch on exit-näppäin ja pausesta aukeaa (makrolla) ajastusvalikko... Nopean käytön ja ergonomian kannalta minun makuun lähes täydellinen asettelu, mutta eihän tuota kukaan muu osaa käyttää, kun pitää muistaa mitä mistäkin tapahtuu...
.

tappari

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Vantaa
Laitteisto
emmäähalua.. mä en tartte kun töllön virta/AV ja VU:n toiminnalisuuden.. emmähalua mitään kamalaa logitec-kankea siihen viereen, jonka kaukotuntuma ja nappulasijottelut ovat vielä pahemmat kuin VU:n vs. Dreamboxin.. :wtf:
Niinhän se tietysti on jos laitteina on vain telkkari ja yksi digiboksi. Mutta tuossa minun Harmonyssa on seuraavat toiminnot: Katso televisiota, Ultimo, DUO2, Elisa Viihde, Samsung, Dreambox ja WiDi. Johtuen Sony KDL-52HX903 taskuradiomaisesta äänenlaadusta joudun käynnistämään myös LG HLB54S Soundbarin jokaiselle toiminnolle. Ei tuo paksu Dreamin ohjain siihen pystyisi. Paremmin käteensopiva tuo Harmony muutenkin on ja näppäintunto kunnollinen. Tuo Samsung on BD-D8900N surkea Blu-Ray/kiintolevyboksi T2 virittimellä, ja WiDi on Netgear Push2TV Wireless Display Adapter PTV3000 läppärin kuvalle ja äänelle langattomasti.
On siinä vielä pelkkänä laitteena Sony STR-DA50ES viritinvahvistin paremmalle äänentoistolle optical inputeilla. Nuo muut käynnistyvät pelkillä "Activities" LCD-napeilla.

tappari

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Vantaa
Laitteisto
Minun säätimessä ne kuitenkin ovat oikeita nappuloita eikä kosketus. Mutta ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Täytyisi jossain kokeilla miltä tuo Logitech tuntuu, moni säädin on pohjasta väärin muotoiltu tai väärin tasapainotettu vaikka näppäinasettelu näyttääkin hyvältä.

Minulla on punainen, vihreä ja sininen noissa kursorin yläpuolella olevissa menu, info ja exit napeissa ja ne siis toimivat myös kelauksina ja playna. Harvemmin käytetty keltainen on sitten vain tuolla LCD:n napissa. Kursori sivulle tekee toistossa pidemmän hypyn ja sitten nuo kelausnapin näköiset lyhyemmän hypyn. Play-nappi onkin stop ja stop-napista aukeaa tallennevalikko. Guide onkin info-näppäin, prev.ch on exit-näppäin ja pausesta aukeaa (makrolla) ajastusvalikko... Nopean käytön ja ergonomian kannalta minun makuun lähes täydellinen asettelu, mutta eihän tuota kukaan muu osaa käyttää, kun pitää muistaa mitä mistäkin tapahtuu...
.
No en kyllä oppisi minäkään. Minulle tuo keltainenkin on tärkeä, koska siirtelen paljon tallenteita nasselle. Movie-valikossa minulla vihreä=copy ja keltainen=move.

crashi

Valvoja
Ylläpitäjä
Logitech Harmony 700 on ensimmäinen yleiskaukosäädin, jonka itse hyväksyin jokapäiväiseen käyttöön.
On tullut Prontot sun muut kokeiltua. Sopii hyvin käteen, väri nappulat sopivassa paikassa ja se yleisin käyttämäni eli ristikko sopivasti hollilla.

Itselleni riittänyt Watch TV ja Watch a Movie moodit. TV katselmuksessa activity pistää vahvistimen ja telkkarin päälle, VU+ on 24/7 päällä. Watch a movie taas vaihtaa vahvistimen asetukset XBMC:tä varten ja herättää Mac minin suspendista ja homma valmis.

Olisi pitänyt toinen samanlainen ostaa varmaan varalle, koska valmistus lienee lopetettu ja nuo ei tainneet maksaa kuin 30-50€ tarjouksissa. Akkujen (AA kokoiset) kestosta en osaa sanoa, mutta lienee luokkaa kuukausi tai ylikin, kaukosäädin varoittaa heikoista akuista ja sen jälkeen menee helposti vielä päivä tai pari, niin sen muistaa pistää yöksi sitten lataukseenkin.

ja se pakollinen valitus tuosta (Koskee useaakin Harmony mallia) näppäimien painallusten väli on liian pitkä, eikä sitä saa lyhyemmäksi säädettyä. Käytössä siihen kyllä totuin, että esimerkiksi kanavalistaa kelatessa ei voi mennä vain naksnaksnaksnaksnaks eteenpäin, koska ne komennot laahaavat paljon perässä.

Kiitokset: realjobe

tappari

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Vantaa
Laitteisto
Logitech Harmony 700 on ensimmäinen yleiskaukosäädin, jonka itse hyväksyin jokapäiväiseen käyttöön.
On tullut Prontot sun muut kokeiltua. Sopii hyvin käteen, väri nappulat sopivassa paikassa ja se yleisin käyttämäni eli ristikko sopivasti hollilla.

Itselleni riittänyt Watch TV ja Watch a Movie moodit. TV katselmuksessa activity pistää vahvistimen ja telkkarin päälle, VU+ on 24/7 päällä. Watch a movie taas vaihtaa vahvistimen asetukset XBMC:tä varten ja herättää Mac minin suspendista ja homma valmis.

Olisi pitänyt toinen samanlainen ostaa varmaan varalle, koska valmistus lienee lopetettu ja nuo ei tainneet maksaa kuin 30-50€ tarjouksissa. Akkujen (AA kokoiset) kestosta en osaa sanoa, mutta lienee luokkaa kuukausi tai ylikin, kaukosäädin varoittaa heikoista akuista ja sen jälkeen menee helposti vielä päivä tai pari, niin sen muistaa pistää yöksi sitten lataukseenkin.

ja se pakollinen valitus tuosta (Koskee useaakin Harmony mallia) näppäimien painallusten väli on liian pitkä, eikä sitä saa lyhyemmäksi säädettyä. Käytössä siihen kyllä totuin, että esimerkiksi kanavalistaa kelatessa ei voi mennä vain naksnaksnaksnaksnaks eteenpäin, koska ne komennot laahaavat paljon perässä.

Kyllä tuossa minun Logitech Harmony Remote Software 7.7.0 ohjelmassa on seuraavat säädöt:
Laitteet/Asetukset (valitse laite)/Säädä viiveet (nopeusasetukset)
Löytyy neljä kohtaa:
Virtaviive
Painallusten välinen viive
Tuloviive
Laitteiden välinen viive

Noita voit sitten rukata millisekunnin tarkkuudella.

crashi

Valvoja
Ylläpitäjä
juma.... toi Harmony 700:han näyttää...... hyvältä!!! Saako se niin toimimaan VU+ Duo2:n kanssa edes peruspiirteiltään?
Hyvin toimii, itse en käytä Vu+:n omaa kaukosäädintä enää koskaan (okei, käytän silloin kun asennan uuden imagen ja pitää käydä vaihtamassa kaukosäätimen Mode, koska olen laiska, enkä jaksa vaihtaa sitä Harmonyyn.. :) ). Ja jätetään pois tuo hitaus nopeissa painalluksissa omaan lukuunsa :)
Haet vaikka Gigantista tuon 650 mallin, niin saat helposti palautettuakkin sen, jos ei ollutkaan se juttu.
650 vs 700 erot ovat pieniä, 650 ohjaa 5 laitetta ja 700 kuutta.

http://www.engadget.com/2010/03/17/logitech-harmony-650-remote-review/

Kiitokset: realjobe