Vahan apua kaivattaisiin

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

meklari

Huoltovalikon jäsen
Voisiko joku kertoa etta milla aloittelijan kannattaisi alkaa satellittien katselu. Mika virittimeksi ja Fun-kortitko.
Aion ostaa lahitulevaisuudessa laitteiston.
Ettei tarvitse maksaa oppirahoja

IsoPepe

Huoltovalikon jäsen
No paivaa eli päivää...
Itselläni on ollut ensimmäinen digiviritin joku helevatan Saagem jonka viasat lahjoitti vanhoille asiakkaille kun siirtyivät digilähetyksiin. Tuon ONNISTUIN :lol: vaihtamaan Nokia Mediamaster 9802 S:ään. Nokia oli ihan hyvän tuntuinen laite kun ei ollut paremmasta tietoa ,kunnes pääsin tutustumaan pätsättyyn Samsungiin. Noksu meni myyntiin ja tilalle tuli tuollainen Samsung. Sammyyn olen ollut erittäin tyytyväinen ja mielestäni siinä on hintaansa nähden reilusti ominaisuuksia. Niin halutessaan voisi käyttää esim. kahta fun-cardia, toinen viasatille ja toinen seca salatuille ja vielä jäisi kaksi cam paikkaa esim. canal digitalin camille ja kortille. Taitavat vaan nykyään sopimusta tehtäessä ottaa rahat tuosta cam:ista, joskus ottivat panttimaksun ja jossain vaiheessa antoivat sen ilmaiseksi lainaan. Jos toinen korttipaikoista jäisi vapaaksi niin tietysti tuon kortin saisi siihen(ei tarvitsisi camia). Sitten esim. multifocus peili neljällä lnb:llä niin pääset käsiksi neljään ehkä kiinnostavimpaan satelliittiin, Sirius,Thor,
Hotbird ja Astra. Nämä ovat mun kokemuksia ja varmaan mielipiteitä on yhtä monta kuin harrastajia.

Vkeys

Huoltovalikon jäsen
Moro :D

Yksi mielipide lisää eli minä taasen suosittelen HumaxIRCI-5400 sarjaa. Uutena taitaa tosin olla vain tuota Z-mallia tarjolla. Niitäkin saa ostaa valmiiksi patchattuina. Tosin Hummyn patchaus-työkaluakin myydään, hinta on vain turhan kova (yli 200€)
Uusimmilla softilla ei oo enään "jäätynyt" vähään aikaan!! Hummyn käyttäjiä maailmalla kauhiasti joten ohjeita ja softaa löytyy helposti ja paljon. Mahdollistaa ns. 6in1 tiedostojen käytön (juu tiedetään,että on muitakin vast. ottimia joihin käy :D ). Ne taasen tekevät elämän helpoksi, koska sitten tv "tulvii" kanavia! Hah, kyllä ne kakkos-versiot cryptista vielä selvitetään 8)
Valmiita filejä löytyy netistä ja pikku perehtymisellä on helppo tehdä itsekin.
Juu kortiksi varmaankin FUN mutta hanki samalla mahd. isolla muistilla varustettu >1024MB, koska ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Gold-kortit kannattaa unohtaa.
Ja kuten Maintenanceman kertoi niin Multifocus peili on aivan OK. Eli 4 Lnb:tä>DiseqC>vastaanotin.
Itse kartan sat-asioissa Nokian tuotteita, koska kokemukset huonoja. Omien havaintojen pohjalta9802-9902 sekoilevat, Magic module tökkii ym. Olen saanut myös 3 Nokian "Daiseqqia" rikki!
Tämä Dreambox on vissiin uusi hyvä tuote myös! Onko hyvä tuote aloittelijalle :?: En tiedä. STB:n käyttäjät vissiin kertovat...

meklari

Huoltovalikon jäsen
Tuon pohjalta olisi satsamin samsung multifokuspaketti kayttokelpoinen. Jos softa puolta pohtii niin saahan siihenkin poltettua kortit-eiko niin? :lol:

IsoPepe

Huoltovalikon jäsen
Kyllä mullakin Nokialainen oli vähänväliä "kyykyssä" ja ei muuta kuin töpseli irti... Valikot olivat kyllä selkeät ja uusimman ohjelmistoversion myötä tuli myös ajastin. Mutta mutta, automaattisen ohjelmatietojen lataamisen sai pois käytöstä lapsilukko asetus valikosta.... Nerokasta. Hidashan tuo oli myös, ehti painaa varmaan melkein kymmentä nappulaa kaukosäätimestä ennenkuin tapahtui mitään.
Niin siis se Sammy olis jo modifioitu? Uusimmat yksilöt siitä 9500 mallista taitavat olla hankalia muuttaa. Kyllähän se sitten huolii erilaisia ohjelmoitavia kortteja jos sitä tarkoitit poltetuilla? Viacces, Seca ja Conax kokemusteni mukaan toimivat ainakin.

tbman

Huoltovalikon jäsen
meklari sanoi:
Tuon pohjalta olisi satsamin samsung multifokuspaketti kayttokelpoinen. Jos softa puolta pohtii niin saahan siihenkin poltettua kortit-eiko niin? :lol:
Sinuna harkitsisin myös moottoria. Koska nälkä kasvaa syödessä eli pian alat miettimään miten lisää satelliitteja, koska jokaisesta satelliitista tulee vähän hyviä kanavia.

G

G-man

Rekisteröimätön kävijä
tbman sanoi:
[quote:84dba7c6d4="meklari"]Tuon pohjalta olisi satsamin samsung multifokuspaketti kayttokelpoinen. Jos softa puolta pohtii niin saahan siihenkin poltettua kortit-eiko niin? :lol:
Sinuna harkitsisin myös moottoria. Koska nälkä kasvaa syödessä eli pian alat miettimään miten lisää satelliitteja, koska jokaisesta satelliitista tulee vähän hyviä kanavia.[/quote:84dba7c6d4]

Omat kokemukseni:

Sammy 9500 ilman CI-moduleja, patched on näppärä sunnuntaivastaanotin: helppo käyttää, 2+2 modea, voi patchata myös itse. Työkalut löytyy netistä, tosin settingit on mallia vinku-intian suosikit... Hyvät diseqc-asetusten säädöt. Visuaaline työskentely-ympäristö. moitteettomasti toimivat suomenkieliset tekstit bonuksena.

Kaverin mestassa tutkittuna Nokian 9800 uudemmat mallit: kankea, hidas, jumittava, järkyttävä ei modifiotavissa ainakaan helposti. Suosittelisin kaikille m*lkuille, en ystävilleni.

Hummie 5400(z) patcha ToH2.1 eteenpäin: paras monessa mielessä, kaikki modifioinnit helppoja, editoreja, työkaluja ym. saatavilla pilvin pimein, samoin settingit, päivitykset kaikki ok. Diseqc-asetusten kanssa tulee joskus ongelmia riippuen diseqc-boxin mallista (prkl). Hollannin poikia ei ilmeisesti kiinnosta Finnish subtitling eikä muukaan pohjolan eksotiikka, mutta mikäli puhut englantia no probs. Suosittelen.

Kannatan isoa, primefocuspannua ja itse duunattua polarmountia halvan DC-moottorin kera: workkii kuin ajatus, ei sekoile ja näet kaiken mikä kiinnostaa (esim. 16 east fhiuuu-kanavat;-)))
Triaxin laskostettu multifocuspannu on taas laiskan miehen kampe, mutta näet vain rajallisen määrän satelliitteja.

Olikohan tästä apua kenellekään, vai menikö tilanne vain pahemmaksi :) ???

ipela

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
viritintä kun tuota vanhaa Triaxia 65sää tuskin pystyy päivittämään niin kuin Samsungia, mutta olen nyt kokeillut triax 75s ja samsung 9500 päivitettyä versiota eli näkyy conax,sega,nagra,viacces ja siihen olemassa oleva iso moottori 42w-80e on näkyvyys alueet ja en ole kyllä katunut koska futiksen ja lätkän ystävänä olen pystynyt kääntelemään peiliä sinne missä matseja näkyy siksipä suosittelenkin moottoria koska se ei ole ainakaan paljon kalliimpi kuin tuo mikropää hirviö jossa on 4 tai useampi niitä koska moottori maksaa n.120-140€ ja virittimeksi ehdottomasti samsung 9500 tai humax 5400 kokonais hintaa tämmöiselle paketille tulee viritimestä riippuen n. 650-750€ joka sisältää virittimen, diseg moottorin, mikropään ja 110cm peilin elikkä ei paha hinta hyvästä harrastuksesta.

Ismo