Uusi projektori

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

vende

Huoltovalikon jäsen
Moi,

Olen vaihtamassa tykkiä ja olisin mielipiteitä vailla.
Olen aloittanut harrastuksen CRT tykkien parissa, sonya, barcoa jne...
Ensimmäinen digitykki oli Sony Ruby (VPL-VW100) jonka vaihdoin saman valmistajan vpl-vw90es malliin.
Nyt olen muuttamassa ja uusi tykki tulisi olohuoneeseen. Huone on hyvin pimennettävissä. Katselu olisi Blu-ray levyt ja satelliitti HD-kanavat. 4K tykille valmistuu erillinen teatteritila reilun vuoden päästä ja sinne tulee sitten jokin muu laite....

Olen alustavasti miettinyt seuraavia malleja:
- Sony VPL-HW65ES
- JVC X5000
- Epson EH-LS10000

Onko valikkolaisilla kokemuksia kyseisitä laitteista ja niiden vertailusta ?

Raitsa

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Kirjala
Laitteisto
Sony VPL-HW55ES + Stewart Firehawk 182cm, LibreElec + Intel NUC, 2 * nVidia Shield, LG 55B6V, Vu+ Uno4k & T90+8lnb, 28Tb Thecus N7510 NAS, Denon AVR-X1100W, AMX+ 3*Ipad, 3*KefQ1, 4*KefQ2DS, Elac S12EQ
Kiitokset: vende

aarno2815

Huoltovalikon jäsen
H:ki
Laitteisto
Tykki: JVC DLA-X5000
AV : Marantz SR 7010
vahvari: Plinius 9100
Cd: Plinius CD101

kajarit: Wilson Benesch Arc
Dynaudio Focus 200C
Dynaudio Excite 22
2x Elac S10 EQ subi

Panasonic DMP-UB900
Xbox one s
TV: Samsung UE65KS9005 4K
En ole mitään noista nähnyt käytössä, mutta lukemani perusteella ostaisin JVC:n. Uskoisin, että hinta/laatusuhteeltaan OK. Aika kallista ostaa kaksi kallista tykkiä samaan asuntoon! Itselläni on Sonyn VPL-HW15 tykkinä. Aiemmin minulla myös oli Ruby.
Minä ehkä sinun sijassasi siirtäisin tuon JVC:n myöhemmin tuohon dedikoituun HT-huoneeseen.
No, aika vaikeaa ajatella kahta katseluhuonetta...;) Ehkä reilussa vuodessa tilanne UHD-tykkien osalta ei muutu miksikään nykyisestä, mene ja tiedä?

Kiitokset: vende

vende

Huoltovalikon jäsen
Tarkoitus olisi tuohon rakenettavaan teatteritilaan hommata aito 4K tykki ja cinemascope kangas. Äänipuolella tod.näk Atmos järjestelmä.
Olohuoneseen tosiaan riittää tuo Full HD 16:9 kankaalla vielä pitkäksi aikaa.
Täytyy varmaankin käydä jossain vertailemassa noita 3 vaihtoehtoa paikanpäällä (Mareks?).

aarno2815

Huoltovalikon jäsen
Laitteisto

Dynaudio Focus 200C
Dynaudio Excite 22
2x Elac S10 EQ subi

Panasonic DMP-UB900
Xbox one s
Marekilla varmaan kannattaa käydä.
e: olen ostanut Marekilta dvd:n, telkkarin ja vaffin. Suosittelen! Hyvät esittelytilat tykeille.

Viimeksi muokattu:

Spaguman3

Huoltovalikon jäsen
Oletteko uskaltanut Epsonin 9300:sta ostaa? Itsellä käytössä JVC:n x30 ja pikkuhiljaa miettinyt päivitystä. Tosin miettinyt myös uutta tv:tä joka voisi olla järkevämpi nyt ja odottaa kunnon natiivi 4k tykkejä.

aarno2815

Huoltovalikon jäsen
Laitteisto

Dynaudio Focus 200C
Dynaudio Excite 22
2x Elac S10 EQ subi

Panasonic DMP-UB900
Xbox one s
^ Minä hankin muutama päivä sitten JVC DLA-X5000 tykin. Olen ollut tyytyväinen tykkiin, varsinkin MAD MAX Fury Roadi'ssa on uskomattopman hyvä kuva tällä tykillä! Netflixin leffat jäävät armotta kakkoseksi. Tuossa Mad Maxissa näkyy HDR:n aiheuttama kuvanparannus, tosin tykeissä se on vielä aika vähäistä telkkareihin verrattuna-Samsungin töllössäni on 1000nits'ia ja tykeissä puhutaan muutamasta sadasta nits'ista. Siksi en käyttäisi kovin suurta screeniä, itselläni on 202cm leveä, heittoetäisyys on n.330cm.
Tilaan tykin kalibroinnin, kun 150 tuntia on tykkiä käytetty. Haluan kaiken irti hyvästä tykistä. Vaikea kuvitella, että 4K-kuva enää paranisi omista säädöistä, mutta ehkäpä Netflixin kuvassa näin kävisi, tiedä häntä.
Epson 9300:sta en pitänyt, suttuinen kuva. Epson EH-LS10000 en ole demonnut. JVC:ssäni on mielestäni vähintään sen Sonyn 7k€ 4K-tykin vertainen kuva.

Kaikkiaan 6kpl 4K-leffaa on tullut hankituksi.
Suosittelen Spaguman3:lle JVC:tä. Mielestäni ainoa miinus tulee tykin hieman äänekkäästä tuulettimesta high-säädössä.

Viimeksi muokattu:

vende

Huoltovalikon jäsen
Moi,

Tuli myös hommattua tuo X5000. Kuva on loistava, kun tein pienen "esi"kalibroinnin alkuunsa. Nyt alkaa olla reilu 200 tuntia tykissä, joten on aika tehdä parempi kalibrointi.
Tuo HDR ei ole vielä se juttu tykeillä. Kuitenkin HDR levyiltä on mahdollisuus saada laajempi väriavaruus käyttöön ilman HDRää. Tämä onkin seuraava projekti heti paremman kalibroinnin jälkeen.

Jännä seurata miten tykkien valovoima kehittyy HDRn suhteen. Jos vaikka sitten tuonne "oikeaan teatteritilaan" sen valmistuttua....

Spaguman3

Huoltovalikon jäsen
Ok, kiitos suosituksista. Olen miettinyt juuri tuota x5000, mutta tuo epson tuli ns. puskista. Nythän noita x5000 saa jo vähän halvemmalla, kun uudet mallit tulevat. Ennen x30:sta oli itsellä sonyn hw15, ja kyllä jvc:ssä on parempi kuva mustat ja värit, kun sonyssa oli hailakat verrattuna jvc:n. Itsellä on 270 cm leveä cinemascope kangasja heittoetäisyys 500 cm, oliskohan siitä hrd kirkkaudesta apua? Luultavasti hukkuu matkalla. Ilmeisesti jvc:n ja epsonin skaalaimet ovat kuitenkin hyviä verrattuna tv skaalaimin.

Raitsa

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Kirjala
Laitteisto
Sony VPL-HW55ES + Stewart Firehawk 182cm, LibreElec + Intel NUC, 2 * nVidia Shield, LG 55B6V, Vu+ Uno4k & T90+8lnb, 28Tb Thecus N7510 NAS, Denon AVR-X1100W, AMX+ 3*Ipad, 3*KefQ1, 4*KefQ2DS, Elac S12EQ
Kaverillani on priima JVC DLA-X35 myynnissä uudella lampulla 1750€.