Transcoding clientti hakusessa?

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

vilmatti

Huoltovalikon jäsen
Serverinä minulla on Vu+ Duo2 ja imagena openatv. Tälle paketille olisi tarkoitus löytää joku clientti, jolla voisi katsella mökillä tallenteita, ja jossa eteenkin käytettävyys olisi yhtä hyvää luokkaa kuin paikallisesti tuolla serverillä. Nyt mökillä ollut DM7025, ja koittanut mapata VPN yli Vu+:n levyjako tuonne DM:ään, mutta netin kaista ei siihen riitä. Mukava ajatus olisi jos saisi tuon transkoodauksen "mapattua" Dreamboxiin, noin niinkuin ajatustasolla.
Nyt olen käyttänyt Android tablettia, ja siinä Vu+ PlayerHD apsia, ja TVssä Chromecast2:sta. Sillä kuva toimii, mutta käytettävyyttä haluaisin paremmaksi. Toive olisi lähinnä että hankkisin vaikka toisen Vu+ Duo2:n tms.. ja jos siihen löytyisi joku plugini joka tukee transkoodattua streemausta ja jonka käyttö kaukosäätimellä olisi kuten itse tuossa Duo2:ssa paikallisesti: kelaukset, numeronäppäimillä pikahypyt eteen-ja taaksepäin ja tallenneluettelot "mukavasti esitettynä".
Mitä kokoonpanoja suosittelette? Vinkkejä olisi tarpeen. Koittanut netistä etsiskellä, mutta ei vissiin oikeita avainsanoja keksi.

vilmatti

Huoltovalikon jäsen
Eikös remote stream converterilla saa myös transkoodattuna kanavat DM7025:een tai sitten RPI ja Kodi
remote channel
stream convert plugini ei vissiin tue transkoodausta? Eli ongelmia jos kaista ei riitä. Oikeastaan kun olisi vain tuon Dream Playerin kaltainen pluginina. Partnerbox-plugini olisi oivallinen, mutta pitäisi olla tuki vielä transkoodaukseen.

Lumikki

Huoltovalikon jäsen
Länsi Kanta-Häme
Laitteisto
5W,0.8W,9E,13E 100cm
19E,26E,28E 121cm
Vu+ Solo2 (2xS2) OpenATV 5.3
Vu+ Solo SEV2 (2xT2) OpenATV 5.1
Nuc Kodi Libre. 7.0.3
Nyt mökillä ollut DM7025, ja koittanut mapata VPN yli Vu+:n levyjako tuonne DM:ään, mutta netin kaista ei siihen riitä.
Jos kaista ei riitä niin se tarkoittaa että sinun pitäisi hankkia enemmän kaistaa. Koska ei sen media katselu etänä siitä muutu mitenkään jos kaista on riitämätön.
Joten mikä on sinun kaistasi tällä hetkellä molemmissa paikoissa molempiin suuntiin?
(Siis mitattu kaista, ei palveluntarjoajan ilmoittama)

Viimeksi muokattu:

vilmatti

Huoltovalikon jäsen
Jos kaista ei riitä niin se tarkoittaa että sinun pitäisi hankkia enemmän kaistaa. Koska ei sen media katselu etänä siitä muutu mitenkään jos kaista on riitämätön.
Joten mikä on sinun kaistasi tällä hetkellä molemmissa paikoissa molempiin suuntiin?
(Siis mitattu kaista, ei palveluntarjoajan ilmoittama)
Kaistasta ei enempää irti saa, se tie on vähä niinkuin käyty. Mökillä katolla on 2kpl 4G suunta-antennia MIMO:na ja tarkasti suunnattuna mastoon. DNA:lla tuli eniten nopeutta, Elisa ja Telia tökkivät molemmat aikalailla. Ja kiinteitä ei ole saatavilla.
Mutta jos käytän mökillä WLAN:n kautta niin transkoodattuna PC:lle windowsiin (VLC) tulee max n. 2megaa, että ei ala tökkimään (että olen laittanut VU+ asetuksiin 2M kaistaksi). Yleensä käytän luokkaa 1M tuota transkoodausta, ja siihen ollut tyytyväinen. Jos koittaa streemata suoraan ilman pakkausta niin alkaa takkuamaan. aika-ajoin. Samoin tableteissa toimii hyvin kun pystyy käyttään transkoodausta.

Nyt vaan tekisi mieli saada joku purkki laitettua, josta esim HDMI piuha kiinni suoraan TV:hen. Ja että voisi käyttää suoraan kaukosäätimellä tuota transkoodauslähdettä. Kotona kun on kaikki halutut tallenteet.
Joku satshopin Android-boxi ja tuo Dream Player apsi siihen voisi olla lähinnä hyvä, mutta siinä ei kaukosäädin taas taida olla yhteensopiva apsin kanssa. Ja jos joku Vu+ laite, niin tuntuisi tulevan aina vastaan että Pluginit ei tue transkoodausta. Tai en ole löytänyt ja se on hakusessa.

vuu

Huoltovalikon jäsen
Kaistasta ei enempää irti saa, se tie on vähä niinkuin käyty. Mökillä katolla on 2kpl 4G suunta-antennia MIMO:na ja tarkasti suunnattuna mastoon.
Eli sinulla mökillä alaspäin kaista pahasti takkuinen ? hyvään kokemukseen voi olla vaikea päästä.
Lähtöpäässä ilmeisesti jokin nopea paluukaista, symmetrinen ethernet ? esim 50Mbit paluu ja olet varma ettei siellä ole se jarrua ? Eli kodista tulee mokille se mitä mökin liittymällä jostain mökin operaattorin nopeustestistä.

Jos kodin paluukaista on pirteä, eli siellä varmasti pelivaraa ja mökin nettikkin pitäs riittää muilla mittauksilla (min > 10Mbit/s), niin VPN tukkoisuuden voisi tarkistaa.

Ja jos joku Vu+ laite, niin tuntuisi tulevan aina vastaan että Pluginit ei tue transkoodausta. Tai en ole löytänyt ja se on hakusessa.
Tallenteet on haasteellisia, suorat lähetykset helpompia.

Mutta jos tuo mokin yhteys on haasteellinen, ilmeisesti hyvällä hetkellä nopea ja välillä sellainen ettei riitä streemiin, ja tallenteita nimenomaan halutaan katsoa, jos vähän suunnitelmallisuutta, niin siirtäisi tallenteen sinne mökille,(ei siis suoratoistona) jolloin itse katselu ei kärsisi vaihtelevasta yhteydestä, mutta vaatisi sen että pitäs vähän miettiä mitä katsoo, eikä hyppiä tallenteesta toiseen katselemalla vähän sieltä täältä.
Tuo siis onnistuisi nykyisellä kokoonpanolla sellaisenaan.

Nyt olen käyttänyt Android tablettia, ja siinä Vu+ PlayerHD apsia, ja TVssä Chromecast2:sta. Sillä kuva toimii, mutta käytettävyyttä haluaisin paremmaksi.
Jos tablettiin löytää hyvän apsin, niin käyttökokemuksena sillä pesee äkkiä jonkin 7025 virityksen.
7025n ongelma on ettei se tue tämänpäivän pakkauksia, eli streemin pitäisi olla sellaistga mitä se tukee, mikä taasen johtaa laadun käsrimiseen.
Stream (pakatun) tyypillesenä ongelmana on tekistitykset (joskus se myös ratkaisu), kelaukset, tallenteiden selailu jne.

Senkin voit varmistaa että kokeilemasi natiivi tallenteet on sellaisia mitä 7025 tajuua, ettei kyse ola vain siitä että paukut ei riitä.

Nyt vaan tekisi mieli saada joku purkki laitettua, josta esim HDMI piuha kiinni suoraan TV:hen. Ja että voisi käyttää suoraan kaukosäätimellä tuota transkoodauslähdettä.
Androit TVhen saa jotain puhelin/tabletti puolen Dream enigma apseja. Mutta jos se tabletti kokemus on mielestäsi huono, niin en odotatisi ihmeita.

vilmatti

Huoltovalikon jäsen
Mutta lähtötilanne on siis että mökillä Transkoodattu streami on mululle loistava, ja toimii ongelmitta. Eli PC ja tableteille katselukokemus on juuri sitä mitä haluankin.

Tavoite on, että saisin tuon jonkun (vaikka minulle uuden) digiboxin kautta telkkariin. Eli digiboxi-TV yhdistelmä, jossa digiboxiin saisi kätevän plukkarin, joka osaisi ottaa vastaan Vu+Duo2 (Openatv 6.1) antamaa transkoodausta. Eli minkähän boxin ostaisin ja millä plukkarilla saisi toimimaan, vai saako tätä ajatusmallia katettua.
Itse olen läytänyt vain satshopista Androidboxin, mutat niiden kaukosäätimet ei tue taas Apseja kunnolla. Ja Vu+ jos hommaan myös mökille niin itse tunnen vain partnetboxin, se olisi ok, mutta ei tue käsittääkseni transkoodausta. Eli olisko tähän mallia. Nettiä en vaihda (kun ei saa parempaa), eikä sinänsä tarvettakaan jos löytyisi em. kuvaamani boxi. Sen tien haluaisin ensin kaivaa, mutta googlaamalla en ole keksinyt,että onkohan siihen suoraan vastausta. Olen kyllä kikkaiillut kaikenlaisten kopsauksien ja rsynccien jne kanssa- mielummin löytäisin suoran ratkaisun.

vuu

Huoltovalikon jäsen
Mutta lähtötilanne on siis että mökillä Transkoodattu streami on mululle loistava, ja toimii ongelmitta. Eli PC ja tableteille katselukokemus on juuri sitä mitä haluankin.
Jos tuo kokemus on loistava, niin käytä sitä, joko piuhalla telkkaan tai langattomalla näytön peilauksella (normi tabit tukee, jos TV ei tue, niin hanki HDMI miracast/widi palikka), jos apsi tukee Chrome castia niin vaikka sillä (Chrome casta taitaa nykyään joissain kokoonpainoissa tukea peilausta, lisäksi Chrome casta on halpa).

Vaihtoehto 2, jos suosikki apsisi saa Android TVhen, niin esim se, mm tässä ketjussa linkittu apsi on sellainen. Mutta onko tuollaisesta tabeltti kokemuksen ylittäjäksi ?

Joihinkin tv alustoihin on jotain virityksiä, en mitään riemuvoittoa nähnyt, Plex yms, voi myös ihemetellä, mutta jos tabelletti /WIN kokemus loistava, niin sen päälle varmaan kannattaa lähteä tekemään, pienet riskit, eikä turhia oppirahoja.

Nettiä en vaihda (kun ei saa parempaa)
Netistä kyselin sen takia että jäi vähän epävarmaksi mikä siinä tökkii. Jos kotiin ei saa parempaa uppia (esim perinteinen kaapelimodeemi), niin siirto tai pienemmäksi pakkaaminen on ainoavaihtoehto.

Lumikki

Huoltovalikon jäsen
Länsi Kanta-Häme
Laitteisto
5W,0.8W,9E,13E 100cm
19E,26E,28E 121cm
Nuc Kodi Libre. 7.0.3
Netistä kyselin sen takia että jäi vähän epävarmaksi mikä siinä tökkii. Jos kotiin ei saa parempaa uppia (esim perinteinen kaapelimodeemi), niin siirto tai pienemmäksi pakkaaminen on ainoavaihtoehto.
Myös minulle jäi asia epäselväksi. Ei kai alkuperäinen kirjoittaja luule että tässä on kyse pelkästään jostain Mökin yhteydestä. Koska Mökkiin päin mediaa katsoessa todennäköisempi ongelma on sen koti suunnan uppikaista. Siksi olisi hyvä tarkista mittamalla molempien yhteyksien kaistat.

vilmatti

Huoltovalikon jäsen
Kiitokset tiedoista. Nettiyhteys on vain sellainen asia minulle, että haluan sen keskustelun omalta osaltani täysin sivuutta, sitä en tässä vaiheessa halua enempää kikkeilla, lähdetään vain siitä olettamuksesta että sitä ei voi viilata (vaikka kaikkeahan voi loputtomiin). Haluan vain löytää sinne mökilel sopivan poksin ja ratkaisun, vaikka mitä kiertoteitä olisi, niin niitä en ole niin halemassa. Mutta alkaa vaikuttamaan että joku Android-boxi taitaa parhaiten vastata minun toiveisiin. Sen verran jo löysin, että vissiin aito Android tv boxi kannattaisi että kaukosäädin olisi parhaiten yhteensopiva laitteeseen ja sen softiin. Missä olis näihin parhaita vertailuja.

timoj

Huoltovalikon jäsen
Minulla toimii ihan hyvin ilman transkoodaustakin, myös HD-kanavat ja tallenteet. 10Mb up-kaista (VDSL2) kotona ja Elisa 4G kännykässä.

Samzam

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Kanta-Häme
Laitteisto
Vu+ Ultimo 4K PurE2. 4xT2,5xS2, 107*113cm offset + GT-DM14MG kääntömoottori 86.5E-36W + 85cm offset
Minulla toimii ihan hyvin ilman transkoodaustakin, myös HD-kanavat ja tallenteet. 10Mb up-kaista (VDSL2) kotona ja Elisa 4G kännykässä.
Minäkin katselin vanhaa boksia etänä ja hyvin kuva kulki mobiilissa vaikka ei transkoodausta boksissa ollutkaan. Varmaan joku 5 - 8 Mb upload riittää?

Lumikki

Huoltovalikon jäsen
Länsi Kanta-Häme
Laitteisto
5W,0.8W,9E,13E 100cm
19E,26E,28E 121cm
Nuc Kodi Libre. 7.0.3
Kiitokset tiedoista. Nettiyhteys on vain sellainen asia minulle, että haluan sen keskustelun omalta osaltani täysin sivuutta, sitä en tässä vaiheessa halua enempää kikkeilla, lähdetään vain siitä olettamuksesta että sitä ei voi viilata (vaikka kaikkeahan voi loputtomiin). Haluan vain löytää sinne mökilel sopivan poksin ja ratkaisun, vaikka mitä kiertoteitä olisi, niin niitä en ole niin halemassa. Mutta alkaa vaikuttamaan että joku Android-boxi taitaa parhaiten vastata minun toiveisiin. Sen verran jo löysin, että vissiin aito Android tv boxi kannattaisi että kaukosäädin olisi parhaiten yhteensopiva laitteeseen ja sen softiin. Missä olis näihin parhaita vertailuja.
Asia harvinaisen selvä eli et halua ratkoa ongelmaa asiassa, haluat vain ja ainoastaan neuvoa laitteen hankintaan.

vilmatti

Huoltovalikon jäsen
Asia harvinaisen selvä eli et halua ratkoa ongelmaa asiassa, haluat vain ja ainoastaan neuvoa laitteen hankintaan.
Jep, juuri näin. Laitteen hankinnassa, tai plukkarin joka tulee transkoodausta, ja tässäkin vaihtoehdossa laitehankinta on ihan ok. Ajattelin vain taustoittaa kertomalla mistä kyse, ehkäpä se hämmensi.
Mutat nyt ollaan aivan asian ytimessä ;)

PeeHoo

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Espoo
Laitteisto
Vu+ Duo2 (1x tuplaS2, 1xtuplaT), Vu+ Ultimo (3xT), Windows 10/Kodi, Denon AVR-2113, 2 x Raspberry Pi, Asus Lyra, Asus AC66U, Asus56U
Jos Kodin asetuksiin laittaa transkoodausportin niin tuleeko silloin transkoodattuna?

Vinatero

Huoltovalikon jäsen
Laitteisto
Söny STR-DG820, Canal Digital HD PVR + Slingbox 350, ADB HD PVR 5720SX, Minix NEO X8-H, Minix NEO U9-H
Mulla on Minix NEO U9-H Android TV ja siinä toimivat nuo aiemmin mainitut clientit ihan hyvin. Parhaita ovat mielestäni myös mainitut dream Player ja dream Player for Android TV, jonka käyttöliittymä on fiilattu juuri Android TV:tä varten. Kaverina saman tekijän EPG appsi. Transkoodaus toimii hyvin, mutta tekstitys jää tietty pois.

vilmatti

Huoltovalikon jäsen
Jep, kiitokset vinkistä. Tuo alkaa kuulostaan hyvältä. Tuo Dreamplayer + Dream EPG olivat minusta kyllä parhaita tähän asti kännykälle. Niissä kun olisi integroituna tuki Chrome castiin, niin toimisi varmasti jo niin kuin toivoisi. Nyt kun joutuu koko luurin näytön jakamaan, niin se tuntuu välissä tökkivän. Mutta esim Yle areenalla jossa on suoraan tuo Chromen casti mukana, niin ei ole koskaan tökkinyt.

Tämä Minix varmaankin ratkaisisi tämänkin ongelman. Muistatko mistä tilasit tuon? Pikasesti vilasin että taitaa Ebaysta euroopasta kannatata ottaa niin ei tule tullia. (että mennee varsin samoihin hintoihin kiinasmaalta tullinkanssa, mutta nopeammin), Vai onko suositella muuta kauppaa?

Vinatero

Huoltovalikon jäsen
Laitteisto
Söny STR-DG820, Canal Digital HD PVR + Slingbox 350, ADB HD PVR 5720SX, Minix NEO X8-H, Minix NEO U9-H
Viimeksi tilasin amazon:ista, mukana A2 ilmahiiri. Minix n mielestäni yksi parhaimmista Android TV bokseista. Olen käyttänyt niitä useita vuosia ja tuo U9-H on käytösäni olleista versioita paras. Heillä on hyvät tukisivut ja kehittäjät ottavat käyttäjien kommentoimat ngelmat ja kehitystoiveet varsin hyvin huomioon. Uusia versioita tulee useita vuodessa.