Scraper tunnistus Kodissa

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

Furore

Huoltovalikon jäsen
Laitteisto
Vu+ Duo2 - 2x Dual T2, SATA 3TB, VIX 4.2.030
NUC5i3RYH
Marantz SR7008
Epson EH-TW9200
Wetek Core 4K
Kodille on omat ohjeet miten mediat pitää nimetä, jotta Kodin scraper ne tunnistaa. Elokuvien osalta Kodi haluaa elokuvan nimen ja asiaa helpottaa vielä elokuvan vuosiluku joka on sulkeissa elokuvan perässä:
Inherent Vice
Inherent Vice (2014)

Tallenteiden uudelleennimeäminen on yksi tapa ja nimeämiseen ja tunnistamiseen löytynee liuta apuohjelmia ja plugineita jotka tätä automatisoivat ja helpottavat. Minulla tallenteet ovat pääosin enigma2 tallennuksia ja en halunnut alkaa muuttamaan tiedostojen nimiä vaan helpon ratkaisun, jolla homma olisi jatkossakin mahdollisimman automaattista.

VIX:ssä, jota itse käytän, oletus tallennusnimien rakenne on vakio, joka nimeää tiedostot seuraavasti:
20170420 2100 - C More First HD - Inherent Vice.ts

Muita vaihtoehtoja on:
-Pitkät tiedostonimet
-Lyhyet tiedostonimet (20170420 - Inherent Vice.ts)
-Ohjelmatieto ensin (Inherent Vice - 20170420 2100_C More First HD.ts)

Muista imageista saattaa löytyä parempiakin vaihtoehtoja, mutta en lähtenyt image kokeiluihin kun olen ollut VIXiin tyytyväinen. VIXissä tuo vakio ei ole Kodin kannalta välttämättä se paras vaihtoehto, mutta se on jäänyt käyttöön joten siitä lähdin hommaa ratkomaan.

Eli vakio muodossa nimessä on päiväys ja kellonaika, kanavatieto ja viimeisenä nimiosa. Tuo nimiosa saattaa sitten sisältää kaikenlaista muutakin kuin vain elokuvan nimen, esim:

20170424 2100 - Sub - #Subleffa_ Transporter 3 (12).ts
20170422 2320 - Nelonen - Elokuva_ Taken 3 (16).ts
20160206 2100 - TV5 - Elokuva_ Itse ilkimys 2 (7).ts

Tiedostonimestä saadaan erotettua elokuvan nimi advancedsettings.xml tiedostolla ja Kodin scraperia muokkaamalla.

Advancedsettings toimii siten, että kun regexp haku löytää matchin, se ja kaikki siitä loppuun poistetaan. Eli tuon typerän ikärajasuosituksen poistamiseen pitää käyttää advancedsettings.xml tiedostoa. Tätä tiedostoa ei oletuksena ole vaan se pitää luoda, olen testaillut tätä Windowsissa ja siinä polku tiedostolle on \Users\username\AppData\Roaming\Kodi\userdata\advancedsettings.xml.

Loput editoinnista pitää sitten tehdä scraperilla, Krypton 17.1 polussa \Users\username\AppData\Roaming\Kodi\addons\metadata.themoviedb.org\tmdb.xml.

Tuossa minun advancedsettings.xml tiedosto kokonaisuudessan:
upload_2017-4-28_23-6-14.png

Scraperiin lisätään heti rivin <CreateSearchUrl dest="3"> jälkeen rivit:
<RegExp input="$$1" output="\1" dest="1">
<expression noclean="1">(.*)$</expression>
</RegExp>

(itse asiassa tämän linkin ohjeesta koko asia alkoi aukeamaan http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=160345). Ja expression kenttien sisään kirjoitetaan ohjeet siitä mitä tiedostonnimestä poistetaan:

Alkuperäinen tmdb.xml (alku siitä)
upload_2017-4-28_23-9-21.png

Ja muokattu
upload_2017-4-28_23-10-51.png

Lyhyt selitys vielä mitä nuo matchäävät:
advancedsettings: \([0-9]{1,2}\)
tyhjä - tyhjä
\( ja \) - sulut
[0-9] - mikä numero tahansa 0-9
{1,2} - edellinen toistetaan 1-2 kertaa
Poistaa esim. kohdat (7) ja (16)

ensimmäinen regexp:\d{8}%20\d{4}%20-%20.*?%20-%20
\d{8} - kahdeksan numeroa
%20 - välilyönti (percent encoding)
\d{4} - neljä numeroa
%20-%20 - välilyönti-välilyönti
.*? - poistaa kanavatiedon, believe me
%20-%20 - välilyönti-välilyönti

toinen, kolmas, jne Elokuva%20%20 %23Subleffa%20%20
Elokuva%20%20 - Kodi tulkitsee alaviivan välilyönniksi ja sitten on välilyönti
%23 - # (percent encoding)

Testatessa scraperin toimintaa Kodissa saa debuggauksen päälle ja pois ctrl+shift+d näppäinyhdistelmällä. Loggaus kannattaa laittaa päälle juuri ennen tunnistusta ja pois heti tunnistuksen jälkeen. Logi löytyy Kodin juurihakemistosta kodi.log nimellä ja siitä näkee helposti mikä on scraapattu elokuvan nimeksi.

Liitetiedostot