Sarjojen nimeäminen EPG datassa

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

tikola

Huoltovalikon jäsen
Laitteisto
VDR
Tämä on häirinnyt jo pidemmän aikaa, mutta nyt se ylitti postauskynnyksen. Canal Digtalilta tullessa TV sarja tyypillisesti nimetään seuraavalla tavalla ohjelmaoppaassa:

(Ep. 8:12/s13). Tappava koelento.

Tässä siis esimerkkinä lentoturmatutkinnan yksi jakso. Laiteet järjestävät tuon mukaan nimetyt tallenteet ihan hyvin tallennuspäivän mukaan, mutta jos tavoitteena on sarjojen pitempiaikanen tallennus ja katsominen myöhemmin, olisi kiva jos aakkosellinen järjestys toimisi paremmin. Nyt jakson numero annetaan aina ensin, joten jaksot aakkostuvat jaksonumeroiden mukaan. Jos tallenteissa on useita kausia olisi paljon helpompaa antaa kauden numero ensin, jolloin sarjan katsominen kausi ja jakso kerrallaan olisi helpompaa.

Siis minun toive on, että em. jakso nimettäisiin ohjelmaoppaassa jotakuinkin seuraavalla tavalla:

(s13/Ep. 8:12). Tappava koelento.

Tällöin jaksot aakkostuisivat helpommin kausi/jaksonumero järjestykseen. Tähän on varmaan koodinpätkää ja kaikenlaista muuta ratkaisua olemassa, mutta mitenkäs jos pyytäisi sitä joka nämä tekee tekemään jotain toisin? Kenen vastuulla EPG data on? Onko se Canal Digitalin tapauksessa heidän sinne satelliittifeediin lataama vai jonkun ihan muun osapuolen?

Toisekseen onko tämä vain minun ongelma vai häiritseekö tämä muitakin? Käytän VDR:ää, joten Enigma tms. ratkaisut eivät minua tässä tilanteessa auta.