Samsungin pathaus itse?

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

laanmi-2

Huoltovalikon jäsen
Moi!!

Jos tuolta Saksasta tilais tuommosen Samsungin niin sitähän ei ilmeisesti ole pätsätty... Joten ajattelin kysäistä että onnistuuko sen pätsäys itse esim. tietokoneen avulla vai pitääkö ruveta juotto hommiin?? Täällä voorumillahan on kyllä varmasti sen tasoisia ammattilaisia jotka osaa homman tehdä jos ei itse hallitse, mutta paljonko tämä vaihtoehto kustantaa??

Toni

Huoltovalikon jäsen
Juuri tossa eilen tein tollaisen homman omaan Sammyyni.
Tarvitset
1 kpl LPT uros liittimen (Dsub25, Male connector for the LPT port)
1 kpl 39ohm vastus
4 kpl 150ohm vastuksia
1 kpl piuhaa, jossa kuusi lankaa....

Tarvitset myös suurennuslasin ja kolvin, jossa pirun pieni pää....

Ohjeet löytää vaikka täältä....
http://sam9500.mirrorz.com/

A

Anonymous

Rekisteröimätön kävijä
>>1 kpl piuhaa, jossa kuusi lankaa.... <<piuha kannattaa pitää mahdollisimman lyhyenä (0.5 m) tai väsätä kaapeli jossa on 74hc244 puskuri piiri välissä == toimii pitkälläkin kaapelilla.

anttist2

Huoltovalikon jäsen
Miten mä muistelisin, että veli venäläiseltä löytyneessä Samsungin schemassa JTAG liitäntä olisi ollut 3.3V. Sinne vaan 5V printteriportista niin hyvä tulee... Toivottavasti prosessorin kyseiset pinnit kestävät +5V. Vaikea sanoa, kun datoja ei ole yleisesti saatavilla. Osa pinneistä kestää kyllä aivan selvästi +5V, mutta JTAGin ylösvetovastukset ovat +3.3V jännitteeseen eivätkä kaikki prosessorin pinnit ehkä ole samanlaisia. Ei siis kannata pitää kytkentää kiinni yhtään kauempaa kuin on aivan pakko. Näin voi ainakin vähentää vaurioitumisriskiä.

Kolviksi nyt kelpaa melkein mikä vaan, jos 0805 kokoisten vastusten päähän jotain pitää juottaa. Noissa kuvissa vaan oli aivan järkyttävän kokoista piuhaa. Pienempi on helpompaa juottaa. Liikaa lämpöä isolla terällä, niin koko vastus lähtee irti. Näössä on vikaa jos tuossa koossa vielä suurennuslasia tarvitsee :)

A

Anonymous

Rekisteröimätön kävijä
anttist2 sanoi:
Miten mä muistelisin, että veli venäläiseltä löytyneessä Samsungin schemassa JTAG liitäntä olisi ollut 3.3V. Sinne vaan 5V printteriportista niin hyvä tulee... Toivottavasti prosessorin kyseiset pinnit kestävät +5V. Vaikea sanoa, kun datoja ei ole yleisesti saatavilla. Osa pinneistä kestää kyllä aivan selvästi +5V, mutta JTAGin ylösvetovastukset ovat +3.3V jännitteeseen eivätkä kaikki prosessorin pinnit ehkä ole samanlaisia. Ei siis kannata pitää kytkentää kiinni yhtään kauempaa kuin on aivan pakko. Näin voi ainakin vähentää vaurioitumisriskiä.

Kolviksi nyt kelpaa melkein mikä vaan, jos 0805 kokoisten vastusten päähän jotain pitää juottaa. Noissa kuvissa vaan oli aivan järkyttävän kokoista piuhaa. Pienempi on helpompaa juottaa. Liikaa lämpöä isolla terällä, niin koko vastus lähtee irti. Näössä on vikaa jos tuossa koossa vielä suurennuslasia tarvitsee :)
eli bufferipiiri väliin niin ei tule kuin 3.3v prossulle :).
piuhat voi myös tinailla siihen liittimen pädeihin niin ei ainakaan tuhoa vastuksia.