SAMSUNG DSR 9500 VIACI

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

hyde

Huoltovalikon jäsen
Laukaa
Laitteisto
Venton Unibox Eco+
Jeps eli tollasta viritintä olen katsellut ja tuli vaan mieleen, että pystyykö sen "patchin" tekemään siihen?? tarkoitus olisi tietenkin saada se C***x näkyviin ilman omaa cammia..-)

Terv. Hyde

Raitsa

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Kirjala
Laitteisto
Sony VPL-HW55ES + Stewart Firehawk 182cm, LibreElec + Intel NUC, 2 * nVidia Shield, LG 55B6V, Vu+ Uno4k & T90+8lnb, 28Tb Thecus N7510 NAS, Denon AVR-X1100W, AMX+ 3*Ipad, 3*KefQ1, 4*KefQ2DS, Elac S12EQ
hyde sanoi:
pystyykö sen "patchin" tekemään siihen?? tarkoitus olisi tietenkin saada se C***x näkyviin ilman omaa cammia..-)
1. Pystyy, jos kone on vanha 9500, ei muuta kuin serialpiuha kiinni ja ohjelmat+softa netistä.

2. Jos 9500 on uusi z-malli, patchaus vaatii erikoistyökaluja eli ei onnistu kotikonstein näitä työkaluja hankkimatta.
3. Jos 9500z-malli on jonkun toimesta jo patchattu, uusien patchien sisäänajo onnistuu taas kohdan yksi tapaan.

hyde

Huoltovalikon jäsen
Laukaa
Laitteisto
Venton Unibox Eco+
Jeps eli mistäs sen tietää onko se masiina "uutta" mallia???
Ja mistäs ne "patch" ohjeet tohon uuteen oikein löytyy?

Mä kun luulin, että se Z malli on se Sammy jossa on conax ja viaccess sisäänrakennettuna?

T:Hyde

scorpion

Huoltovalikon jäsen
En ole aivan varma mutta Samsung 9500Z malli on mielestäni sellainen että siinä on 2 conax-kortinlukijaa.(korjatkaa jos olen väärässä). Parhaiten pystyi patchaamaan 9500 VIA-CI mallin josta sai kyllä asiallisen pelin(seca,viaccess,conax,nagra). Uusien Samsungien patchaus on erittäin vaikeaa koska patchauskohdat on peitetty liimalla.Toivottavasti niihinkin joskus keino löytyy.

hyde

Huoltovalikon jäsen
Laukaa
Laitteisto
Venton Unibox Eco+
Jeps jossain olin lukevinani, että sen liiman vois saada suht helpolla pois kun käyttää kylmä spreytä....tiedä sitä sitten.
No pitää ilmeisesti kokeilla ja tilata se sammy ulkomailta..-)

T:Hyde

jutska

Huoltovalikon jäsen
Olis kyse tuon samsungin lämpötilasta,kun vertaa esim.nokia 9802s:n käyttölämpö tilaan. Kortti ja gammi ovat aika kuumia virittimestä otettaessa.Onko muut virittimet yhtä lämpimiä ---ja onko pitenpään käytettäessä lämpötilasta vaaraa kortille ja gammille..T.jutska

Vkeys

Huoltovalikon jäsen
Terve :D

Käyttäessäni Hummyssä Seca-moduulia ennen 6in1 aikoja "suli" yksi wafer kortti pilalle :evil:
Nyt on ollut sama FUN varmaan 1 1/2 vuotta koko ajan vastaanottimessa sisällä ilman mitään ongelmia. Hummy on käytännössä koko ajan päällä ja taitaa joskus suht lämmin olla.

Raimo

Huoltovalikon jäsen
Lämpimänähän tuo käy, mutta ei ole itsellä ollut ongelmia, kun en käytä erillistä CAmmia.

edit: otin rupelin ohjeet pois. Heittäkää vaikka mailia jos on tarvetta vielä niille.

ipela

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
olisiko mahdollista saada yksityskohtaiset ohjeet päivityksen tekemiseen, mitä softaa ja mistä saa jossain olen semmoisen nähnyt mutta silloin en ollut uutta viritintä hommaamassa joten en ottanut sitä talteen ja onko siinä mitään vaaraa möhliä niin että viritin menee susille.

Ismo

jutska

Huoltovalikon jäsen
Kiitos Raimolle Cooler ohjeesta.Nyt sammy käy viileenä ei kortit lämpene enään.Ois vaan uus pikku ongelma.On tuolta Hm-sat.de:ltä ostettu seasson interfece loggeri,joka ei suostu toimimaan vilkutta vaan keltasta lediä.Omatekoinen kortti toimii ongelmitta. Täytyiskö tuossa rs-kaapelissa laittaa yhteen 4,6ja8 vai mitä tehdä.

ipela

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Näytää siltä että olen viritin ostossa kallistumassa tuohon 9500 patchattuun versioon ja olenkin kiinnostunut mitkä kortti ohjelmat siinä toimii 6in1 ja kenen semmoinen vai mikä onko kokemusta kenelläkään.

Ismo

ipela

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
mistä nuita softia saa imuroida vai onko ne maksullisia tuolla Tonyn sivuilla on kyllä juttua mutta softia en mistään löytänyt.

Terveisin tosi aloittelija
Ismo

Raitsa

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Kirjala
Laitteisto
Sony VPL-HW55ES + Stewart Firehawk 182cm, LibreElec + Intel NUC, 2 * nVidia Shield, LG 55B6V, Vu+ Uno4k & T90+8lnb, 28Tb Thecus N7510 NAS, Denon AVR-X1100W, AMX+ 3*Ipad, 3*KefQ1, 4*KefQ2DS, Elac S12EQ
Ismo, käy tämän sivuston hyvät linkit ja muut infot käpi, niin löydät etsimäsi.
Uskon, että loputtomiin kysymyksiisi ei moni jaksa vastailla, kun et tuo keskusteluun muuta kuin kysymyksiä kysymysten perään.
Toivon, että käytät googlea sekä jo täällä olevaa informaatiota.

En myöskään henkilökohtaisesti pidä tämäntyyppisistä viesteistä:

"olisiko mahdollista saada yksityskohtaiset ohjeet päivityksen tekemiseen, mitä softaa ja mistä saa jossain olen semmoisen nähnyt mutta silloin en ollut uutta viritintä hommaamassa joten en ottanut sitä talteen ja onko siinä mitään vaaraa möhliä niin että viritin menee susille."

"Näytää siltä että olen viritin ostossa kallistumassa tuohon 9500 patchattuun versioon ja olenkin kiinnostunut mitkä kortti ohjelmat siinä toimii 6in1 ja kenen semmoinen vai mikä onko kokemusta kenelläkään. "

"mistä nuita softia saa imuroida vai onko ne maksullisia tuolla Tonyn sivuilla on kyllä juttua mutta softia en mistään löytänyt. "

Pääperiaatteena on, että kysymyskysymyskysymys teinityylin foorumit ovat jossakin muualla, täällä pyritään jo ohjeidenkin http://forum.hitechplace.com/viewtopic.php?t=2 mukaan tähän:

Tämän foorumin tarkoitus on tarjota ison kuvan ja monikanavaäänen harrastajille mahdollisuus keskustella harrastuksestaan asiallisesti ja informatiivisesti.

Odotamme vierailtamme tyylikästä, sivistynyttä keskustelua huumoria kuitenkaan unohtamatta.

Toivottavasti otat tämän vain rakentavana kritiikkinä, joksi se on tarkoitettu.

ipela

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Eipä ihme ettei suomessa ole kunnon sat forumia(vai onko tämä niin korkea tasoinen että kysymykset on kielletty vaikka tyhmätkin). Kun aloittelija kyselee niin heti tyrmätään, mutta onneksi tuolla ulkomaisissa forumeissa ei ole näin viisasta porukkaa(tai ei ainakaan kerro sitä) joilta ei voi edes kysellä viittä kysymystä niin jo joku valittaa että anti on yksipuolista, useimiten kysymykset innoittavat selvittämään mutta eipä näytä olevan tällä foorumilla niin vaan pitäisi olla alan ammattilainen ja antaa vain tietoa.
Tämmöinen aloittelija kuin minä itse niin olin iloinen kun oli suomen kielinen foorumi jossa voi kysellä onko kortti oikein vai väärinpäin mutta ei kai sitten olekaan näin.

Sat terveisin
Ismo

ilmari

Rekisteröimätön kävijä
ipela sanoi:
Eipä ihme ettei suomessa ole kunnon sat forumia(vai onko tämä niin korkea tasoinen että kysymykset on kielletty vaikka tyhmätkin). Kun aloittelija kyselee niin heti tyrmätään, mutta onneksi tuolla ulkomaisissa forumeissa ei ole näin viisasta porukkaa(tai ei ainakaan kerro sitä) joilta ei voi edes kysellä viittä kysymystä niin jo joku valittaa että anti on yksipuolista, useimiten kysymykset innoittavat selvittämään mutta eipä näytä olevan tällä foorumilla niin vaan pitäisi olla alan ammattilainen ja antaa vain tietoa.
Tämmöinen aloittelija kuin minä itse niin olin iloinen kun oli suomen kielinen foorumi jossa voi kysellä onko kortti oikein vai väärinpäin mutta ei kai sitten olekaan näin.
Sat terveisin
Ismo
Kyllähän Raitsa on tuossa sinun asiassasi aivan oikeassa, joten turha siitä on ''hernettä nenäänsä'' vetää.

Itsehän kerroit olevasi aloittelija näissä sat.asioissa ja tämä foorumi ei varmaan ole oikea paikka noille FAQ jutuille. Sinun kannattaisi ensin lukea sfnetin vanhoja viestejä, jotka löydät alla olevasta linkistä
http://tinyurl.com/5cxk

Jos sinulla on toimiva nyyssitili, niin hyvä paikka noille aloittelijan kysymyksille on sfnet.harrastus.audio+video.satelliitti-ryhmä.
Voit myös rekisteröityä MpH uutisryhmään, jos et omaa mitään nyyssitiliä, sekä kirjoitella sinne omia kysymyksiäsi.
www.mphelsinki.net/f509.html

T. ilmari

Muuli

Huoltovalikon jäsen
Jos minä olisin aloittamassa harrastuksen niin tällä nykyisellä tiedolla ostaisin valmiiksi modifioidun Humax 5400/z. Yksinkertaisempaa vehjettä saa hakea. Kun seurailee täältä ohjeita niin ei voi mennä mikään vikaan.

http://www.satsupport.com/humax5400/talen/english/index.htm

Mitä tulee Samsungiin, niin minun käsitykseni mukaan se ei tue 6x1 filejä vaan täytyy olla eri kortit eri salauksille. Joku joka tietää paremmin niin voi valaista lisää. Sillä pystyy katselemaan muistaakseni Några, Seca, Viaccesia ja Conaxsia, joten Irdeto/Betacrypt ja Tpscrypt jäävät pois. En ole aivan varma koska en sellaista ole omistanut. Käytössä olen nähnyt kerran ja toiminnaltaa todella nopea vehje, mutta itse kanavien selaaminen näytti hankalalta. Ainakin omistaja kehui, että kanavien selaaminen on huomattavasti paremmin järjestetty Humaxsissa.

Raitsa

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Kirjala
Laitteisto
Muuli sanoi:
Jos minä olisin aloittamassa harrastuksen niin tällä nykyisellä tiedolla ostaisin valmiiksi modifioidun Humax 5400/z. Yksinkertaisempaa vehjettä saa hakea. Kun seurailee täältä ohjeita niin ei voi mennä mikään vikaan.

Mitä tulee Samsungiin, niin minun käsitykseni mukaan se ei tue 6x1 filejä vaan täytyy olla eri kortit eri salauksille. Sillä pystyy katselemaan muistaakseni Nagra, Seca, Viaccesia ja Conaxia, joten Irdeto/Betacrypt ja Tpscrypt jäävät pois.
Aivan oikein Muuli, fun6in1 toimii
1. patchatussa Humax 5400:ssa
2. muutamissa muissa Suomessa harvinaisemmissa virittimissä (ns. UCAS-virittimissä, joissa on ohjelmoitava magic cam sisäänrakennettuna, esim. Fortec Star FSMCI-6000 yms.)
3. magic camin avulla lähes kaikissa muissa virittimissä (paitsi Nokia 98**S).

Fun6in1 ei toimi patchatussakaan Samsung 9500:ssa ilman magic-modulia tms.

mika karvajalka

Huoltovalikon jäsen
Astrassa viva-kanavalla tulee aina kun menen kyseiselle kanavalle teksti, jossa sanotaan uuden softwaren olevan ladattavissa. Downloudaus kestää muutaman sekunnin eli jostain syystä aina keskeytyy. Onkohan kukaan onnistunut kyseisen softwaren lataamisessa?

Sat.viritin Samsung 9500 VIA CI

A

Anonymous

Rekisteröimätön kävijä
Muuli sanoi:

http://www.satsupport.com/humax5400/talen/english/index.htm

Mitä tulee Samsungiin, niin minun käsitykseni mukaan se ei tue 6x1 filejä vaan täytyy olla eri kortit eri salauksille. Joku joka tietää paremmin niin voi valaista lisää. Sillä pystyy katselemaan muistaakseni Några, Seca, Viaccesia ja Conaxsia, joten Irdeto/Betacrypt ja Tpscrypt jäävät pois. En ole aivan varma koska en sellaista ole omistanut. Käytössä olen nähnyt kerran ja toiminnaltaa todella nopea vehje, mutta itse kanavien selaaminen näytti hankalalta. Ainakin omistaja kehui, että kanavien selaaminen on huomattavasti paremmin järjestetty Humaxsissa.
pelaa tpscrypti sampassa ja irdeetto myös kuulemma jollain linux emulaattorilla, mikä sitten lieneekin :) 6in1 kortit ei
kanavan selaus ok, itse jäin kaipaamaan kelloa tv:n ruudulla humaxin jälkeen