Samsung 9500 kanavalistapäivitys käytännössä?

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

chaoscreator

Valvoja
Ylläpitäjä
Tuki-jäsen
Moro
Voisiko joku vääntää rautalangasta vasta-alkajalle kuinka tuo Samsung DSR 9500 EM Via "patch" virittimen kanavalistan päivitys tapahtuu käytännössä hyödynnettäessä tietokonetta. Olen ymmärtänyt että tarvitsen sarjakaapelin (onko sen suhteen jotain erityistä, 9-napainen uros/naaras??), jonkun editorin (tuossa oli joku mukava linkki toisissa jtuissa samasta aiheesta). Mutta miten sitten edettään?? kanavalista löytyi tosta yhdestä kirjoitetusta aiheesta.

T: Chaoscreator :?:

Vkeys

Huoltovalikon jäsen
Terve :D

Rautalangasta väännettynä seuraavaa: Lataat tietokoneelle kanavaeditorin (löytyy informatiivisia sat-linkkejä by Raitsa), Imuroit seuraavaksi koneellesi jonkun Sammyn kanavalistan, aukaiset kanavaeditorin ja "imet" sinne kanavalistan ihan samaan tapaan kuin muihinkin ohjelmiin aukaistaan uusi file, kytket tietsikan ja Sammyn toisiinsa(ainakin Humaxissa naaras/naaras, joten lienee näin Sammyssakin), ajat editorilta tiedot vastaanottimeen ja siirryt sohvalle katselemaan kanavia :mrgreen:

satdigi

Huoltovalikon jäsen
DSR9500 sarjakaapeli on suora Uros/Naaras.

EI siis nollamodeemikaapeli Naaras/naaras.

Itse olen käyttänyt SetEditS6500 www.setedit.de Sampan kanavalistoihin.
Taitaa olla ainoa joka pystyy myös premieren Pidsit ja Chidsit muokkaamaan käsin.

Tosin jos käytässä on uudempi kuin 123 firme (ViaCI) niin premieren subchannelit saa käytöön suoraan painamalla keltaista ALT nappia.