Osto edessä 7000s

• Viestiketjun aloittaja Ix
  • Aloituspäivämäärä
Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

Ix

Huoltovalikon jäsen
Moro,

Oon tässä lukenu (melkeinpä jo silmät verillä :shock: ) juttuja tästä dreamboxista ja alan olla vakuuttunut tän laitteen hankkimisesta... Pari juttuu ajattelin kummiski kysästä kun täällä tätä asiantuntevaa jengiä näyttää olevan :D

Onkos tässä vaiheessa toi sukupolven 4 dreambox 7000S ihan kelpo peli, vai kandeeko venailla jotain uuttaversiota?
Ajattelin tilata sen täältä www.seh1.de , kun siellä näyttäis olevan Invacomin mikropäitä myös primefocus peileihin. Niitä tarttis enkä muualla oo nähny niitä myynnissä. Kokemuksia ko liikkeestä kenelläkään?

Kiitti tiedoista etukäteen :D

-Ix-

No ensinnäkin; DreamBox tänään on oikeastaan tasan niin vakaa kuin siitä teet. Se on laite joka vaatii "pientä puuhastelua", mutta palkitsee "puuhastelijan" ruhtinaallisesti.
Sisäiset kortinlukijat tukevat (tosin epävirallisesti) kaikkia muita kortteja, paitsi NDS ... jonka senkin uskon ilmaantuvan tulevaisuuden myötä.
CI paikka tukee normaaleja CAMeja, olen jopa kokeillut MagicModulea ja hyvin toimi sekin...(toisaalta, tasan turha keksintö DB:n omistajalle)..

Muutama neuvo; usko sitä juttua, että kiintolevyn on oltava virtapihi ja pyörittävä tuon 5400rpm... todella hyväksi on havaittu Samsung... vaikka löytäisitkin virtapihin HD:n, varaudu hankkimaan extra poweri (about 30-40ekeä)... sillä Boxisi saattaa kiintolevyllisenä "närkästyä" mitä kummallisimmista asioista... ja extrapoweri vähentää huomattavasti noita "mitä ihmettä..." toteamuksia kohdaltasi....
Unohda että DB olisi vain satelliittivastaanotin, suhtaudu siihen kunnioittavasti ... (parit lempeät sanat ja parit taputukset päivässä pitävät DB:n hyvällä tuulella.... :lol: ) ... Lataa, jos käytät kiintolevyä, perusimageksi viimeinen virallinen image, ja käyttöimagena on hyviä vaihtoehtoja; dbf091, Gutan, ruDream ja kohtapuoliiin tuleva uutukainen jonka nimeä en edes vielä tiedä ... mutta se on rakennettu 1.07.4 ja titleimagen ympärille...

Sekavasta jutustani voit päätellä, että lämpimästi toivotan sinut yhä kohisten kasvavaan DB:n käyttäjäjoukkoon tervetulleeksi...

Tuosta kaupasta en tiedä.....

Muuli

Huoltovalikon jäsen
Ilman muuta kannattaa hankkia. Todella halpa ja hyvin toimiva masiina.
Voin vain suositella. Paras masiina mikä on tullut ikinä vastaan.

Invacomista vielä sen verran, että itse ostin Invacomin primefocukseen satellittisamilta. Eli ihan kotosuomestakin kyseisen härvelin saa.

i_h

Huoltovalikon jäsen
Satman.fi myy Invacom 0,3 db 35,00€ kun taas Satelliittisami 49,90€

Kyllä itse olen tulut toimeen Dreamin ekalla versiolla mutta ilman moottoria ja kovalevyä.
Eikä ole onneksi tarvinnut vielä Jtagia ruveta vääntämään.. kiitos usb tikun..

Ix

Huoltovalikon jäsen
Jees, kiitti kommenteista... :)
Laitoin romua tulemaan reilulla kuudellasadalla tuolta SEHistä. Katotaan koska tulee. Otin Dreamboxin ilman kovalevyä ja hommaan sen sit joskus täältä suomesta.

Ajattelin laittaa tohon T90:seen muutaman pään lisää ja vastaanottaa Dreamilla 7 satelliittia. Vanha nokialainen pääsee eläkkeelle ja dedikoin sen vastaanottamaan vain yhtä satelliittia 8)

Menee varmaan joku viikko ennen ku pääsee näprää tolla vehkeellä, joten tässä on hyvää aikaa vetää uusia naruja katolle ja parikaapelia tietokoneen viereen. Ja mikä mukavinta, pääsee taas välikatolle möyrimään villojen sekaan :lol:

anttist2

Huoltovalikon jäsen
Minä tulen myös mainiosti toimeen Dreamin ensimmäisellä versiolla. Kovalevy on Dream Multimedian hyväksyttyjen listalla oleva 5400 rpm Maxtor, mutta moottoria ei ole. Ainoastaan 2-1 DiSEqC kytkin ja kaksi mikropäätä.

Toista vuotta olen tuota käytellyt enkä ole ihan ensimmäisen kuukauden jälkeen katunut kertaakaan sen hankkimista. Ekan kuukauden aikana softat olivat vielä niin kökköjä että itseäkin epäilytti tuleekohan tästä mitään. Kyllä siitä tuli :)

Ix

Huoltovalikon jäsen
Noniin, kamat tuli reilussa viikossa postiennakolla. 6 kilon postimaksut oli 25€. Voin suositella mestaa muillekkin www.seh1.de

Kuvakin jo näkyy :shock: Nyt alkaa armoton opiskelu unelmapoksin konffaamisesta ja käpistelystä... Ensivaikutelma laitteesta on erinomainen :D