Ongelmia lpt-kaapelin kanssa.

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

jameson

Huoltovalikon jäsen
Itse tehty ohjelmiointilaite ns. Apollo ei suostu toimimaan,on kyllä vuosia sitten toiminut mutta kun nyt testasin 3m suorakaapelilla niin ei edes tunnista laitetta.
Onko kellään ollut ongelmia pitkien kaapeleiden kanssa?

j0pe

Huoltovalikon jäsen
Pelaako se sitten suoraan porttiin laitettuna?
Jos siinä sinun prommerissa on se puskuri ic(74hc14 tai 74hc244) niin sen pitäisi pelata pitkilläkin kaapeleilla.

jameson

Huoltovalikon jäsen
Ohjelmointilaite ei ole minun tekemäni ja niin pirunhyvin liimattu ettei oikein näe sisuskaluja.
Laitteessa on d-25 naarasliitin ja pc:n takana on d-25 naarasliitin,mutta olisko tässä niin ettei toi ns.suorakaapeli olisikaan oikea kaapeli?

IsoPepe

Huoltovalikon jäsen
Itsellä on jokin Apollo ohj.laite joka kytketään tulostinporttiin tulostin kaapelilla, niitä on nähtävästi monenlaisia. Tuhosin yhden hajonneen levykeaseman ja pienen työstämisen ja purkamisen jälkeen asensin tuon vekottimen siihen sisälle. Siistiä kun sen voi laittaa tietsikan etupaneeliin ja näyttää ihan levyke asemalta.

jameson

Huoltovalikon jäsen
Nyt meni kyllä yliymmärryksen,eli kaapeli on uros-uros ja kytkentä on
1-1 , 2-2 , 3-3 ... 25-25 jne. Testailin kahdella eri kaapelilla, toinen oli tehdastekoinen ja toinen itsetekoinen. No tottakai se tehdastekoinen toimii
muttei omatekoinen,yleismittarilla testattu ettei ole oikosulkuja.
Pitäiskö lisätä jotain "hyppylankoja" ?
Tehdastekoisesta en kyllä löytänyt mitään yhteisiä nastoja,
GND liittimetkin 18-25 oli erotettu toisistaan.

IsoPepe

Huoltovalikon jäsen
Voi olla hölmö kysymys mutta onko kaapelin metallinen suojavaippa, jos sellainen on, yhdistetty molemmissa liittimien "ulkokehiin" tai mitkä ne nyt sitten on? Ja onko sillä yleensä merkitystä?

tjonkka

Huoltovalikon jäsen
laitetta ei "tunnisteta" vaan luettava lappu (esmes Fun4).
Koita tyhjätä kortti ensin.
Mulla on about sama ongelma aina, resetointi kortille auttaa.

(Valitsee pienimmän muistimäärällä olevan kortin softasta ja resettiä)

jameson

Huoltovalikon jäsen
Näin se homma etenee, lainasin vaimolta alumiinifoliota (enkä muuten palauta) ja punoin sen johtojen ympärille, tinasin senkin d-liittimiin.
ja viimeinen silaus roudarinteipillä.