Oikaisu

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

effer

Huoltovalikon jäsen
Täälläkin on joskus puhuttu virittimien nopeudesta ja eilen sattui silmään
Ruottalaisten testi jossa Sammy pärjäsi "hyvin".Joten laitoin sen vihjeeksi jos jotakuta kiinnostaisi,mutta tais tulla pieni väärinkäsitys sheriffille!
Minä olen sen ikäinen setä.että uskon kyllä kerralla asiat.
Mutta olis kiva kuulla onko mahiksia 30W pyydystykseen.Nyt näkyy
28,2w-15w välillä jokseenkin hyvin kaikki saatavissa oleva,mutta ei vielä ole onnistanut.Triax td110,DG Superjack.Invacomb.
Nyt löyty 18W, kai se siitä...

Vkeys

Huoltovalikon jäsen
Olen vissiin pudonnut kärryiltä mutta haluat nähdä 30W??
Kyllä se noilla laitteillasi pitäisi tulla helpostikin, jos maastoesteet tms. antaa myöden etkä asu jossain tunturilapissa?!
Hispasat on varsin voimakas satelliitti ja näkyy pienemmälläkin peilillä hyvin.

Vkeys

Huoltovalikon jäsen
Näetkö @Maintenanceman omalla 70cm tuon Kongolaisen RTNC:n tuolta Hispasatista?
11583H , 20150, 3/4.

Itselläni 90cm näkyy kohtalaisella sinkulla mutta laittaessani DiseqC väliin niin katoaa?? Kokeilin neljällä eri daiseqilla ja kaikki vaimentaa tai mitä lie samaan tapaan.

effer

Huoltovalikon jäsen
Espoon suunnalla pesitään.Tuli vaan mieleen esim.maston pystysuoruus,
eli kun em. positiot näkyy niin voisko sen puolesta olla kaikki kunnossa.Ja
pitäiskö yrittää lnb:tä vääntää työntää ym.?Puut on samanlaisia sillä alueella kuin 15w:läkin

Vkeys

Huoltovalikon jäsen
Itselläni ei moottoria ole, joten "moottoroidut" ottakoon paremmin kantaa mutta luulisi jotakuinkin rataa seuraavan, jos 28.2E-15W näkyy.
Kokeile "hiipien" löytää niitä paria muuta välissä olevaa birdiä 22W esim?
Sikäli puut voivat tuolla 30W esteeksi muodostua, koska ei se hirmuisen korkealla horisontissa täällä pääkaupunkiseudulla ole.
Itselläni oma 30W peili tontin toisessa päässä juuri maastoesteiden takia.

Niin kauan, kun tuolta saadaan noin hyvä tarjonta, kannattaa sen takia jo vaikka peilin paikkaa siirtää mikäli mahdollista.
Minun mielestäni paras sat-positio tällä hetkellä.

ipela

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Kokeilin tuota Kongon poikain kanavaa 180cm lätyllä näkyy hyvin, mutta kuvan laatu on kyllä jokseenkin heikko tasoinen.

Ismo

Tuli vaan mieleen esim.maston pystysuoruus
Yritäppä kääntää Astraan (19.2E) jos onnistuu, masto on pystyssä ... maaastoesteiden haittaavan korkeuden saat helpostikin määritettyä Gorbtrack-ohjelman avulla....
Pääkaupunkiseudulla Hispa on noin 8 asetta horisontin yläpuolella, joten normaalikokoisen puun olis oltava reilun sadan metrin päässä jottei se haittaisi... itselläni on "koivikko" edessä reilun 85-90 metrin päässä ja se edllyttää lautasta lähes 10m korkeuteen....

satdigi

Huoltovalikon jäsen
@effer: Kuulostaa siltä ettei moottoria ole ihan oikein asennettu.

Elikkä lautanen ei seuraa satelliittien rataa oikein, tämän takia etelää lähimmäiset satelliitit näkyy mutta reunimmaiset ei.

Aja vaikka lautanen 15W positiolle ja kokeile vääntämällä lautasta ylös ja alas pikkasen, samalla seuraat signaalimittaria. Ruuveija ei tarvitse avata lautanen antaa sen verran myöten.
Jos signaali vahvistuu jompaan kumpaan suuntaan niin mottori on huonosti asennettu.

Kokeile samaa myös 28E positiolle.

Tuloksista voit päätellä mikä on pielessä, katso moottorin mukana tulevasta ohjeesta mitä korjataan. Mulla ei juuri nyt ole ohjetta kädessä, enkä ulkoa muista miten eri tapauksia korjattiin.
Yleensä nuo menee kerralla paikalleen jos on oikeilla ohjeilla tehnyt asennuksen.

PS. Työn alla on "Moottoriasennusohje" valokuvineen, tulee lähiaikoina hv käyttäjien ihmeteltäväksi.
9500AY topicin lukitsen sen CDn liittyvän sisällön takia, muuten olen samaa mieltä että AY on vallan mainio laite. Kuten näkyy sama kone on itselläni käytössa ja 72E - 30W näkyy hyvinkin iloisesti.

Kerrankin voin "elvistellä" sillä että pysyin aiheessa, eli "pelastin" tämän tuolta lukitusta topicista koska se omaa asiaa yleisempäänkin keskusteluun:
Samsung DSR 9500 AY är snabbast på att växla mellan kanalerna!

Fördelar med Samsung DSR 9500 AY:
- Den är en mottagare som passar till Canal Digital och ViaSat.
- Den är snabb på att växla mellan kanalerna.

Ljud & Bild (nr 11, 2003) har gjort ett zappningstest mellan olika kända
mottagare på marknaden. De kom fram till att Samsung DSR 9500 AY är snabbast på att växla mellan olika kanaler. Den är ett par sekunder snabbare än tvåan i zappningstestet
Ruottalaiset eivät tainneet kysyä asiaa Viasatilta, koska vastaus olisi ollut; ettei ole yhteensopiva tulevan systeemin kanssa....
Herranjuma ... mihinkähän ne ovat verranneet jos Sammy (joka ei ole hitaimpia) on ollut parikin sekuntia nopeampi tuossa kanavan vaihdossa ( sorry hämäläiset, ette kai ole ruvenneet valmistamaan sat. purkkeja?)
Noista nopeusvertailuista; nopein tähänastisista mitä olen tavannut on ilman muuta DreamBox ... reippaasti alle sekunti....
Mulla itselläni on 9500 via ci ja se kyllä heittää hanskat kehään heti kun nopeudesta puhutaan DB:n kanssa....
Tuokin on toki suhteellista, eli jos vaihdan Pop plus kanavalta (Eurobird) jollekin Taquillalle (Hispa) niin kerkeäa meltei keittää ja juoda kahvit......teoriassa 1.9 astetta/sekunti...mutta Dreamboxin onnettoman powerin ansiosta saa olla iloinen jos nilkuttaa asteen sekunnissa.....

effer

Huoltovalikon jäsen
Kyllä toi Samppa entisiin vermeisiin nähden antaa eri kyydit.Harvoin hyytyy, vaikka seisoisi kaken päällä kun kanavia kelaa menemään.
On tuolla ollut juttua että noissa olisi äänessä jotain vikaa ja olisi korjattu takuuseen,mulla kuuluu kanssa oireisiin liittyvää "napsuntaa"laitteista,mutta se loppui siihen iltaan,tosin nyt joutuu digiboksille vaihtaessa muuttamaan asetuksia virittimestä,jotta saa äänet
sieltä ulos.Tiedä näistä"tekniikan ihmeistä".

IsoPepe

Huoltovalikon jäsen
Vkeys sanoi:
Näetkö @Maintenanceman omalla 70cm tuon Kongolaisen RTNC:n tuolta Hispasatista?
11583H , 20150, 3/4.

Itselläni 90cm näkyy kohtalaisella sinkulla mutta laittaessani DiseqC väliin niin katoaa?? Kokeilin neljällä eri daiseqilla ja kaikki vaimentaa tai mitä lie samaan tapaan.
Ei näy RTNC, lautanen vaatisi hienosäätöä edellisen lumimyräkän jäljiltä enkä ole jaksanut vääntäytyä takapihalle säätelemään. Keittiöjakkaran päältä ylettää hyvin :lol: mutta vaivaa tuo yleinen tauti laiskuus :roll: Mulla on piuhoissa 4Xdaiseq joka varmaankin vaimentaa osansa, lnb on muistaakseni phillips jotain :?:

IsoPepe

Huoltovalikon jäsen
Polarbear kirjoitti:Herranjuma ... mihinkähän ne ovat verranneet jos Sammy (joka ei ole hitaimpia) on ollut parikin sekuntia nopeampi tuossa kanavan vaihdossa ( sorry hämäläiset, ette kai ole ruvenneet valmistamaan sat. purkkeja?)

Sitä on varmaankin verrattu Nokian Mediamaster 9802 s:ään :lol: