MTV3 Design off päivä

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

effer

Huoltovalikon jäsen
MTV3 Design off päivä

Design Off -päivä MTV3-kanavalla ja netissä:

Design Off -ilta MTV3 kanavalla ja netissä 2.10. klo 18 lähtien aina illan ohjelmiston loppuun asti.

Design off -iltana MTV3:n katsojilla on ainutlaatuinen tilaisuus kokea, mitä kanavailmeestä ja mainoksista jää jäljelle, kun suunnittelu, ääni ja kuva on poistettu, eli ilme on "off". Design off -ilta markkeeraa osaltaan MTV3:n uuden kanavailmeen lanseerausta 3.10. ja sillä halutaan kiinnittää hetkeksi katsojien huomio kanavailmeen muutokseen.

MTV3 uudistaa koko audiovisuaalisen kanavailmeensä. Kanavailme rakentaa mielikuvaa tv-kanavasta ja vaikuttaa myös niihin mielikuviin, jotka liittyvät kehyksen ympäröiviin ohjelmiin. Uuteen kanavailmeeseen on haettu rentoa läheisyyttä ja linjakkuutta, sekä keskitytty myös siihen, että katsojia voitaisiin informoida parhaalla mahdollisella tavalla illan ohjelmien kulusta ja kanavan tarjonnasta tulevaisuudessa. Uuden ilmeen taustaideana on ollut 360 näkökenttä, joka kuvastaa kanavan monipuolista ohjelmatarjontaa, - ja on toki myös pöllön näkökenttä. Väreistä raikas valkoinen tulee lisääntymään ruudussa. Visuaalisen ilmeen lisäksi kanavan äänimaailma uudistuu ja MTV3 ottaa jälleen käyttöön myös kanavaäänet. Kanavan uuden tunnusmusiikin on säveltänyt Marko Nyberg (Husky Resque) ja uutisten tunnukset on säveltänyt Tuomas Kantelinen.

MTV3:n pöllönsilmälogo säilyy entisellään, ja sen käyttö tv-ruudussa monipuolistuu. Uusi kanavailme tullaan näkemään paitsi tv-ruudussa, myös MTV3 Internetissä, tekstikanavalla ja painetuissa materiaaleissa. Kanavailmeprojektista on MTV3:n puolelta vastannut AD Virpi Kunttu, ja sen pääsuunnittelijana on ollut Graham McCallum Kemistrystä. AD Petri Pystynen on ollut projektissa MTV3 Uutisten suunnittelun osalta.
Design off -mainoskatko 2.10. kello 19.15

Seitsemän uutisten jälkeisellä mainoskatkolla 2.10. off-iltaan liittyvät myös mainostajat. Kanavalla näkyy viisi tunnettua mainosta ilman muotoilua eli ”design off:ina”. Mainoskatkolla nähdään Hartwall Jaffan, Vaasan&Vaasan, Veikkauksen, DNA:n ja McDonaldsin mainokset ilman muotoilua.

Muotoilun vuoden ja MTV3:n Design off-kampanjan on suunnitellut mainostoimisto PHS. Design off-mainosten taustaäänistä vastaavat suunnittelijat.

MTV3 on Muotoilun vuoden mediayhteistyökumppani. Muotoilun vuosi 2005 -kampanjan tarkoituksena on arkipäiväistää designin liittyviä mielikuvia ja osoittaa myös, miten merkittävä rooli muotoilulla on sähköisessä viestinnässä. MTV3-kanava on päivittäin läsnä lähes kaikkien suomalaisten elämässä ja vaikuttaa siten vahvasti suomalaisten käsityksiin sähköisestä muotoilusta ja sen mahdollisuuksista. Sähköisen muotoilun parissa työskentelee mittava joukko ”näkymättömiä” muotoilijoita: ohjaajat, leikkaajat, graafikot säveltäjät ja tuottajat.

Muotoilun vuoden 2005 muita pääsponsoreita ovat YIT, OP-Kiinteistökeskus, Ruukki ja JCDecaux.

Lisätietoja:

Virpi Kunttu, kanava-AD, MTV3, virpi.kunttu@mtv3.fi

Anna Varakas, viestintäpäällikkö, anna.varakas@designforum.fi

www.designonoff.fi

MTV3 sivuilta kopsattu.
 
Ylös