Laitteistoista...

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

bera

Huoltovalikon jäsen
Olen aika alottelija näissä "satelliitti piireissä", mutta nyt ajattelin kuitenkin hommailla ensimmäisen kunnon laitteiston. Virittimiä olen katsellut ja todennäköisesti päädyn ostamaan tuon aika kehutun Samsung DSR 9500:n patchattuna. Varsinainen pulma sitten onkin että mikä antenni?! Kannattaako ostaa esim. Triax Multifocus 100cm vai sitten jokin moottoriohjattu antenni?

Voisitteko ystävällisesti valaista tietämätöntä hiukan, todennäköisesti on tarkoitus käyttää useampaa satelliittia ja sitä mukaa tietenkin saada mahdollisimman suuri kanavatarjonta:p

Kiitos.

pipox

Rekisteröimätön kävijä
Se on aivan makuasia. Moottorilla saat enemmän satelliitteja näkyviin, riippuen tietysti antennin sijoitus mahdollisuudesta, eli onko sille riittävästä vapaata horisonttia. Itse siirryin vuosien moottori käytön jälkeen multifocukseen lähinnä sen takia ettei tartte odotella kanavien vaihtumista ja 4 satelliittia riittää nykyisessä asuinpaikassa jossa on taloja edessä. Moottoripaketti on hieman halvempi mutta toisaalta arempi sääoloille, lähinnä talvella.

Vkeys

Huoltovalikon jäsen
Moro :D

Asiastahan on täälläkin jo aiemmin keskusteltukin ja mielipiteitä on tosiaan useita. Kuten pipox kertoi, että kyllästyi "hitauteen" niin se oli itsellänikin syynä miksi aikoinaan moottorista luovuin.
Itse en kyllä multifocusta käyttäisi, koska Hispasatiin sitä on paha venyttää. Olen vissiin muiden kyllästymiseen asti :oops: sitä tarjonnaltaan kehunut ja kohta se vissiin paranee vielä lisää, kun CSD ja ViaDigital fuusioituvat. Toki ne lopettavat ilm. joskus nagran käytön ja siirtyvät pelkästään S**a kakkoseen mutta se on sen ajan murhe.

Toisaalta mikäli mahdollisimman paljon kanavia haluat ja asuinolosuhteet hyötykäytön mahdollistavat niin kyllä se moottoroitu peili silti taitaa paras ratkaisu olla.

Vkeys

Huoltovalikon jäsen
Heh heh älä nyt pelästy, ei se NIIN hidas ole :lol:
Puhutaan about sekunneista mutta vuosien mittaan nekin alkavat ärsyttämään :mrgreen:

bera

Huoltovalikon jäsen
No en nyt ihan odotakkaan että siinä pitäs aina 10min odotella kun kanava vaihtuu, mutta on jo sen verran kuitenkin tullu noita kanavia selailtuu että kyllä se jokainen sekuntti on oikeastaan liikaa:)

pipox

Rekisteröimätön kävijä
Sekunneistahan se on kiinni :) Jos budjetti sallii laita tommonen Wavefrontierin peili. Max 16 sat yhdellä peilillä ilman kääntelyä. Taitaa tosin olla Suomessa tuommoiset 8 sat realistinen maksimi... Itellä jää Hispa ym kivat positiot ikävä kyllä vastapäisen talon taakse..