Kysely kaapelidigiboxien omistajille

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

pipox

Rekisteröimätön kävijä
Kuinka monella paikkakunnalla vaaditaan kortti kaapelioperaattorilta, että näkyy edes ilmaiset kanavat ? Ainakin täällä korvessa on pakko hakea kortti liikkeestä, että näkyy jotain. Hämmästelin itse tuota asiaa että miksi pitää olla kortti jos ei tilaa mitään elokuva kanavaa tms.
Niin ja conax on tietty salaus.

Toinen kysymys samaan syssyyn että onko kukaan kokeillu cd:n korttia kaapeliboxissa ja päinvastoin ?
J-kylässä aikanaan toimi ainakin toto-tv:n kaapeli kortti myös sat virittimessä.
Kertokaas kommentteja...

pede

Huoltovalikon jäsen
pipox sanoi:
Kuinka monella paikkakunnalla vaaditaan kortti kaapelioperaattorilta, että näkyy edes ilmaiset kanavat ? Ainakin täällä korvessa on pakko hakea kortti liikkeestä, että näkyy jotain. Hämmästelin itse tuota asiaa että miksi pitää olla kortti jos ei tilaa mitään elokuva kanavaa tms.
Niin ja conax on tietty salaus.
tällä hetkellä on menneillä hallinto-oikeudellinen riita tuosta must carry kanavien salauksesta.

viranomaisen mielipide on että must carry kanavat on oltava kaapelissakin näkyvissä ilman investointeja salauksenpurkulaitteeseen, esim pc:n vataanotinkortilla

hallintoriita vireillä jossain hallinto-tuomioistuimessa. hae juttu ficoran sivuilta

anttist2

Huoltovalikon jäsen
Varmasti suurin syy miksi yhtiöt haluavat pakkomyydä kortin on se, että kun kuluttaja on liikkeessä hakemassa korttia varmasti joku osa porukasta ottaa heräteostoksena myös jonkun kanavapaketin jota ei ottaisi, jos korttia ei tarvittaisi. Rahastuksen makua...

tbman

Huoltovalikon jäsen
Mielestäni koko Suomen digijakelun hoitaa joku olikohan 3ktv yhtiö.
Eli salaus ei riipu paikallis operaattorista. Analogisen jakelun jokainen paikallinen puhelinyhtiö hoitaa itse. Onhan tuossa tosiaankin rahastuksen makua, ja sitten kun kaikilla on valmiina moduuli ja kortti on myös kynnys pienempi hommata jälkeenpäin kanavapaketteja. Kun muuten moni ajattelin että turhan kallista kun pitää ostaa moduuli ja kortti, mutta kun ne on valmiina niin ei tarvii kuin päivittää korttia.

pede

Huoltovalikon jäsen
tbman sanoi:
Mielestäni koko Suomen digijakelun hoitaa joku olikohan 3ktv yhtiö.
Eli salaus ei riipu paikallis operaattorista.
1) Juupas

riippuu

esim ei helssingissä tarvita maksukorttia must carry kaapelikanavien katselua varten

2) markkinoinnin kannalta järkevää, muttei laillista

katso myös :

http://www.ficora.fi/suomi/ajankoht/digitv_vaasa.htm

koko päätös on http://www.ficora.fi/suomi/document/Paatos_VaasanLaaninPuhelin.pdf

viranomainen on siis selkeästi puolustamassa kansalaista/kuluttajaa

homma oon kuitenkin kesken hallintotuomioistuimessa hallintoriitana

pipox

Rekisteröimätön kävijä
Tuohon Must Carry - juttuun varmaan perustuu seettä ainakain täällä kaapeli kortin saa ilmaiseksi, kun vain käy hakemassa.
Se että asiakkaallla täytyy olla dvb-c boxi, jossa on conax kortinlukija eikä esimerkiksi halvimmat boxit ja pc kortit yms joissa kortin lukijaa ei ole eivät siis käy katseluun onkin eri juttu..